יום שני, 28 בפברואר 2011

Three's Company – האנטומיה של גריי

שלום שוב קוראים יקרים. הפעם אכתוב (באיחור קל) על הפרק ששודר השבוע בהאנטומיה של גריי.
למרות הכיסוי הדל של העונה הזאת על גבי הבלוג, אני מאוד נהנית ממנה ולכן החלטתי שלמרות האיחור אני אכתוב פוסט. מדובר כמובן בפרק 16 לעונה השביעית, Not Responsible והוא שודר בארה"ב בתאריך 24.02.11. אם לא צפיתם בפרק המשך הקריאה עשוי לפגוע בצפייה.

az-callie-mark

בחרתי בשם הזה לפוסט בגלל עלילות מארק-קאלי-אריזונה. אני מניחה שאני במיעוט אבל אני ממש אוהבת את העלילות של השלשה הזאת.
קודם כל, אריזונה וקאלי הן הזוג האהוב עלי בסדרה ואם מצרפים לכך את מארק, שאני ממש אוהבת את הקשר שלו עם קאלי, בכלל שמח.
הפעם הם עברו עוד שלב קשה של קבלת החלטות, אם אני לא טועה זאת הייתה ההחלטה אם לעשות בדיקת מי שפיר או לא ומארק התרעם על כך שהקול שלו לא נשמע ולא נחשב. בסופו של דבר הוחלט שלכל אחד בשלשה קול שווה והרוב מכריע אך זה הוביל לשיחה הקשה בסוף הפרק שבה אריזונה מבינה שלפניה חיים של החלטות שנעשות בהצבעות ורוב והיא בעיקר מבינה שזה ממש לא מה שהיא תכננה, דמיינה או רצתה בחייה.

arizona-callie

יצא לי לדון בנושא הזה קצת והדעות היו חלוקות. היו אלה שלא אהבו את השיחה או פשוט לא אהבו את הצד של אריזונה ואילו אני ממש אהבתי והערכתי את השיחה הזאת. כל הסיטואציה הרגישה אמיתית, אמינה וכתובה היטב. לדעתי המחישו בצורה מצוינת איך החיים הם לא שחור לבן – לא מקבלים את החבילה המושלמת או כלום, החיים נותנים לך איזשהו אמצע וזה אף פעם לא מה שחשבת שתקבל ואז אתה צריך להחליט מה עושים הלאה. לפחות ככה אני ראיתי את הסיטואציה הזאת..אריזונה לא רוצה לעזוב ותשמח להביא ולגדל ילד עם האישה שהיא אוהבת אבל אם היא בוחרת להישאר היא מקבלת גם את מארק כאבא, צלע שלישית שלא מתכננת לסגת לרגע ולקחת חלק פעיל בחייו של הילד ומכך גם בחייהן שלהן. מה אתם חשבתם? כועסים על אריזונה? חושבים שהן צריכות להיפרד או להתמודד עם הבחירה לגדל את הילד עם שתי אמהות ואב?

christina-owen

קו עלילה נוסף שהיה בפרק הוא של כריסטינה ואוון. כפי שאתם כבר בטח יודעים אני ממש לא סובלת את אוון ולכן קו העלילה הזה מצא חן בעיני. כריסטינה מעלה את נושא הילדים ושמחה שהיא ואוון בחרו שלא להביא ילדים אף פעם אך פתאום אוון אומר לכריסטינה שהוא כן רוצה ילדים וחשב שזה שלב של כריסטינה ושהיא תתבגר. קשה לי לנחש לאן קו העלילה הזה יתקדם כי נראה כרגע שהם נכנסים לויכוח ללא מוצא. לא נראה שאוון מתכנן לוותר על ילדים וכריסטינה, ובכן היא לא מוותרת על כלום, אף פעם. אני אשמח אם הם ייפרדו ולבסוף יתגרשו מכיוון שמלכתחילה לא הבנתי את הנישואים שלהם אך אני לא חושבת שיש תכנון למהלך כזה בעתיד הסדרה.
כמובן שאני חושבת שהצדק עם כריסטינה כי היא הצהירה בבירור ומראש מה הן כוונותיה וזה אוון עכשיו שמנסה לשנות את החלטותיה וכאשר הוא נכשל הוא מתלונן על כך שהיא לא מתחשבת בו. הדמות הזאת רק מספקת לנו עוד ועוד סיבות לשנוא אותה, באמת. אני לא מבינה את שונדה ריימס עם הבנייה והפיתוח של הדמות הזאת אבל ניתן לה קרדיט ונשמור על סבלנות לבנתיים.

merdith-eyes

מרדית' ודרק היו יחסית חלשים הפרק. הפורומו, פרסומים בטוויטר ופרסומים בפייסבוק יצרו באזז סביב נושא העיוורון של מרדית' וההשפעה על ההיריון אך בפועל כל הדרמה שנבנתה סביב זה לא הייתה דרמטית בכלל וכל מה שנותרנו איתו הוא תקרית לא נעימה בין שניהם בחדר הניתוח וחשש מסוים להמשך, שהוא חשש אמיתי רק אם אתם באמת רוצים את ההיריון הזה. אני אישית לא נלהבת מהרעיון של להוסיף תינוקות לתוכנית ולהתחיל לבנות משפחות ושוב לא מצליחה להבין לאן הולכים עם זה. לפני שנייה חששנו שמרדית' תחלה באלצהיימר ועכשיו אנחנו אמורים לדאוג מכך שהיא תתעוור או לא תוכל להיכנס להריון? לא דרמטי או מדאיג במיוחד. מה איתכם, חששתם לרגע שמרדית' תאבד את מאור עיניה? הוטרדתם מנושא ההיריון?

webber

עלילות נוספות בפרק היו אייברי ולקסי שמתחילים זוגיות. מהלך צפוי ביותר ולמרות שכנראה מדובר רק בעיכוב ומכשול עד שלקסי ומארק יחזרו אני די מרוצה מהזוגיות הזאת. הם שניהם חמודים ויפים ועובדים נהדר כזוג. בנוסף אליהם היה את אפריל וסטארק, אחת הבחירות המוזרות! יהיה מעניין לראות את אפריל הבתולה יוצאת עם רופא שמבוגר ממנה. הפרק חזרה אלינו אדל, אישתו של הצ'יף, שטופלה על-ידי מירנדה ביילי מה שהוביל להרבה סצינות מבדרות למדי ולבסוף למסקנה שמדובר בבעיה נוירולוגית. עכשיו נותר להחזיק אצבעות ולקוות שלא מדובר באלצהיימר.

golf

המטופלים גם היו מעניינים אבל הפוסט הזה כבר ממש ארוך אז בקצרה אכתוב שחולי הסיסטיק פיברוזיס שברו את ליבי והיה מעניין לראות את הגישה של טדי לנושא וכמובן את לקסי מבינה שכנראה אין באמת אדם אחד שאיתו נועדנו לבלות את חיינו. המשפחה עם האם חולת האלצהיימר הייתה גם כן מאוד מעניינת ואני מניחה שיש הרבה דיון לפתוח בנושא אבל אני אוותר על זה בפוסט הזה – אשמח אם תשתפו ותכתבו את דעתכם בתגובות!

5 תגובות:

  1. אהבתי. עוד פרק מוצלחת בעונה מוצלחת [לדעתי]. למרות תלונות שאני שומעת מדי פעם מאנשים מסביבי, האנטומיה היא אחת מהסדרות היחידות שאני רואה שגם בגילה המופלג (7 וחצי עונות!) עדיין מצליחה לרתק אותי כמו מהעונה הראשונה.

    אני בצד של אריזונה במשולש שבו היא תקועה. אני קצת מזדהה איתה. בוחרים להיות עם מישהו שאוהבים ומקבלים איתם חבילה שלמה שלא תמיד שמחים על כולה, וכשהחבילה פתאום תופסת חלק ככ משמעותי שלא יעלם בהמשך החיים... לא נעים.

    ויאללה, לזרוק כבר את אוון!

    השבמחק
  2. חח וואי לחלוטין לזרוק כבר את אוון.
    ואיזה כיף שאנחנו מסכימות עם אריזונה. :)

    האמת שבאמצע הסדרה אי שם בעונה ארבע או חמש שקלתי לפרוש אבל בהחלט השתפרו ומצליחים לרתק אותי כמו בהתחלה..אולי אפילו יותר.P:

    השבמחק
  3. פוסט מצוין איילת, נראה שחשבנו די אותו דבר על הפרק.
    אגב, לא התייחסת לרופאה החדשה והמעצבנת שהביאו. היא מוכרת לי מאיפשהו, אבל לא ממש מעניין אותי מאיפה, והיא בעיקר מעצבנת.
    קישט.

    השבמחק
  4. תודה! :) וכן, היא הצטרפה כבר לפני כמה פרקים, בגלל זה לא התייחסתי..
    גם לי היא מוכרת אבל באמת לא מעניין אותי מאיפה ואני יודעת שהיא זמנית אז אל תדאגי, כמו שהיא באה כך היא גם תעזוב..

    השבמחק
  5. יופי מעולה. היא מעצבנת P:
    הייתי מאד מרוצה מהפרק הקודם, שהוקדש כמעט כולו למרדית'. אני די מחבבת את מרדית' ולא רוצה שתמות (בניגוד לרוב צופי הסדרה), והפרק היה ממש מוצלח.

    (אני אוהבת לצבור כמה פרקים של האנטומיה ואז לראות הכל ברצף - אתמול ראיתי 4 פרקים ברצף :))

    השבמחק