יום שני, 14 במרץ 2011

פוסט כישרונות יוטיוב וצעירי אמריקן איידול

הפעם אין תירוצים אקדמאיים למחסור בעדכונים, זה בעיקר בגלל חוסר אנרגטי שתקף אותי לאחרונה ולצערי עדיין לא חלף אז הפעם החלטתי לפרסם פוסט קצת שונה ממה שהיה כאן עד עכשיו.
כפי שכבר בטח ידוע לכולכם או לפחות לרובכם, youtube הוא אתר שמאפשר לכל אחד שנרשם אליו להעלות ולשתף סרטוני וידאו. האתר הזה השפיע ובוודאי עוד ישפיע רבות על תעשיית הבידור.
אחד המקרים הבולטים להצלחה הוא ג'סטין ביבר שהתחיל את דרכו כשהעלה (או אמא שלו העלתה, אני לא בקיאה בדקויות) סרטונים של עצמו שר קאברים של אמנים שונים..הביצועים שלו זכו לצפיות רבות ובסופו של דבר הביאו להתעניינות של אומנים מצד התעשייה, במקרה שלו: ג'סטין טימברלייק ואשר כאשר האחרון היה זה שהחתים אותו והיום ביבר הוא תופעה.

למרות הרושם שנוצר שכל אחד, אם הוא מוכשר, יכול להצליח ובקלות – לא זה המקרה. הקלות שבה כל אחד יכול לצלם את עצמו שר בבית ולהעלות את זה לאינטרנט מצטרפת לתחרות הקשה שנוצרת – אלפי אם לא עשרות אלפי בני נוער מוכשרים יותר או פחות מצלמים את עצמם, מקליטים את עצמם ומעלים לרשת בתקווה לפרוץ לתעשייה. כשחושבים על זה, זה עדיין לא פשוט להפוך לכוכב, ללא ספק יש יותר הזדמנויות ולא צריך לעזוב את הבית ולעבור לניו יורק כדי להצליח, אפשר לנסות כבר מהבית..אבל הדרך לא קלה בכלל.

לצד חסרונות אלה, אנו הצופים בבית, נהנים מביצועים ושיתופי פעולה מדהימים באיכויות, שאני לפחות, לא הייתי מצפה להן. החלטתי לכתוב את הפוסט הזה בעקבות צפייה בקאבר שנעשה לשיר The Only Exception של Paramore כאשר בביצוע שיתפו פעולה לא פחות מ11 אמנים! אחרי צפייה בסרטון הזה החלטתי שאני פשוט חייבת לשתף!

הסרטון הזה הוביל אותי לעמודים של המשתתפים ולביצועים השונים שלהם והחלטתי להמשיך ולחלוק כמה מהביצועים שיותר אהבתי מהאומנים שמהם יותר התרשמתי:

הביצוע הזה של איימי קולאלאלה (כן, זה השם שלה) הוא אומנם לא באיכות מצוינת והסרטונים היותר מאוחרים מוקלטים באיכות יותר טובה אבל הוא אחד החביבים עלי, הביצועים המאוחרים יותר הם של שירים שאני לא אוהבת או מכירה.. בכל אופן, אני חושבת שהקול שלה מיוחד והיא ממש בלטה בעיני. מקווה שגם אתם תאהבו!

עוד אחת מרשימה משיתוף הפעולה – אלי רודס:

אני מניחה שבשלב הזה נמאס לכם לשמוע קאברים של בחורות ובצדק, עם כל הכישרון..יש עוד דברים ביוטיוב. אחד היוצרים הבולטים ובאמת מעניינים בעיני הוא קורט שניידר שבתחילת דרכו עבד בשיתוף פעולה צמוד עם סם טסואי ועכשיו עסוק בשיתופי פעולה שונים ומשונים שלמען האמת הפכו ליותר רגילים והרבה פחות מעניינים. אז אחרי עיבודים מרשימים של מחרוזת שירי מייקל ג'קסון וגרסת קאבר מיוחדת לDon't Stop Believing של ג'ורני, החל קורט להתחרות בערוץ אחר ביוטיוב (ג'ק ברואין) והם אתגרו אחד את השני בנגינה על כלים לא קונבנציונליים. הנה הביצוע הראשון של קורט, גרסת כיסוי לשיר Baby של, איך לא, ג'סטין ביבר.

שיתוף פעולה קצת אחר ניתן למצוא אצל האחיות התאומות מייגן וליז. הן שרות כבר לא מעט זמן ביחד ויצא לי לעקוב אחריהן. ההצלחה הכי גדולה שלהן נרשמה כאשר הופיעו בתוכנית של אופרה ווינפרי בסקייפ כאשר התארחה טיילור סוויפט שאותה הן מעריצות. הבנות מוכשרות, אך ראיתי כישרונות גדולים מהן ולרוב אינני אוהבת את בחירת השירים שלהן..בכל מקרה שווה לשמוע.

ולסיום קצת אמריקן איידול. כהרגלי, אני צופה בעונה הנוכחית ולא מצאתי כל קושי להתמכר אליה גם ללא נוכחותו של סיימון קאוול. תמיד תהיתי מתי יגיעו הצלחות יוטיוב לאודישנים בתוכנית ומתי יקרה ההפך כאשר מישהו שלא הצליח באיידול ינצל את הפרסום הרגעי וינסה לפרוץ דרך האתר והנה השנה זה קרה! (אני מניחה שגם לפני, אני פשוט לא מכירה מקרים ישנים יותר)
מלינדה אדמי שנפלה בסיבוב הדואטים של לאס וגאס חזרה מובסת מאיידול ופתחה ערוץ יוטיוב והתחילה להעלות סרטונים. הנה אחד מהם:

זמרת נוספת שהתחילה את קריירת היוטיוב שלה לפני האודישן היא אמה הנרי. אמה היא לא היוטיוברית הממוצעת מכיוון שהיא חברה בלהקה שאיתה היא מופיעה ואת ההופעות היא מצלמת ואותן היא מעלה ליוטיוב. בכל אופן, היא כתבה שיר ממש מקסים ומעט עצוב על חוויות איידול האחרונות שלה:

אסיים את הפוסט בהפתעה שגיליתי רק אתמול ויתכן שאתם כבר ידעתם למרות שזה מרגיש כמו סוד שמור באמריקן איידול. ת'יה מגיה, אחת המתחרות האהובות עלי שהיא גם אחת הצעירות, היא בעצם בחורה מנוסה בעולם תחרויות הכישרון והיא השתתפה בתוכנית America's Got Talent . בעקבות ההשתתפות בתוכנית היא התארחה בתוכנית אירוח והופיעה עם שיר מקורי שלה ונתנה פשוט הופעה מצוינת. בכל אופן, מוזר שזה לא צוין באיידול בכלל ותמיד מתייחסים אליה כילדונת חסרת ניסיון.. (מתחיל ב 2:40)

עד כאן הפעם, מצטערת על הסטייה המוחלטת מנושא הבלוג..התחשק לי לשתף משהו קצת שונה. אשמח לשמוע אם אהבתם ונהניתם וגם אם לא. :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה