יום חמישי, 23 ביוני 2011

האחות ג'קי – סוף עונה

העונה השלישית של האחות ג'קי הגיעה לסיומה השבוע בארה"ב. למעט קו עלילה אחד שמעט אכזב אותי, מדובר לדעתי בעונה הטובה ביותר של הסדרה עד כה. בפוסט זה אסכם את הפרק ואת העונה ועל כן הוא מכיל ספוילרים. אדבר בפוסט על הפרק שנקרא Deaf Blind Tumor Pee- Test, פרק מספר 12 בעונה השלישית והוא שודר בארה"ב בתאריך 20.06.11. אם לא צפיתם, המשך הקריאה באחריותכם.

jackie-opening-theme

בפעם האחרונה שכתבתי פוסט על האחות ג'קי זה היה על הפרק הראשון לעונה, שזה קצת מצחיק..כי על כל האמצע לא כתבתי, אבל זאת גם דרך נחמדה לסגור את העונה.
העלילות המרכזיות בפרק היו המשבר בנישואים של קווין וג'קי, החתונה של קופר ובדיקות השתן של הצוות.

fiona-nurse-jackie את העלילה המרכזית של הפרק, המשבר בנישואים, הניעה פיונה, הבת הקטנה של ג'קי וקווין כאשר היא הבעירה אש בבית הספר ונענשה. מצד אחד זה קו העלילה שהכי אכזב אותי ומצד שני, הוא נעשה בצורה מצוינת, אז על מה אני מתלוננת בכלל? והאמת? התלונה היחידה שלי היא שהיה ברור וצפוי שקווין בוגד, אבל אולי אני סתם מתרכזת בטפל. הרי, זה שהוא בגד זה לא מה שחשוב, האופן שבו הסיפור התפתח זה מה שחשוב. והתפתח יפה, כאשר כל הפרק ג'קי מתחמקת ממנו כי היא חושבת שהוא יודע עליה ועל אדי ובסופו של דבר הוא נאלץ להגיע לבית החולים כדי לפרוק את מה שעל ליבו, הבגידה שלו. היא בתגובה מבקשת שיארוז ויעזוב מה שמכין אותנו לקראת עונה רביעית מרתקת, של ג'קי חסרת מסגרת משפחתית, הדבר היחיד ששמר אותה מיוצבת עד כה.

cooper-bride-nurse-jackie העלילה הבאה והמבדרת, אך עצובה בו זמנית, היא החתונה של קופר. החל מהגעת הפסלים לכנסייה וההצדקה ללבוש הסקראבס של קופ וכלה בבריחת הכלה המעשנת מחוץ לבית החולים – הפרק היה גדוש בקטעים קומיים סביב החתונה ואילו ההבנה של קופר שהכלה לא תגיע הייתה נוגעת ללב ועצובה. העונה, הצליחו לגרום לי להתחבר ולאהוב את קופר, דמות שלא סבלתי למשך שתי עונות.

akalitus-nurse-jackie העלילה האחרונה, המשנית אך מעניינת, הייתה בדיקת השתן. לכאורה דבר הגיוני ושגרתי, אבל בשביל ג'קי זה משבר אמיתי. אם היא עושה בדיקה, היא נתפסת וזה סופי. שלא כמו סלייטר, שרק בפרק שעבר גילינו שהוא בעצם הגרסא הגברית של ג'קי (שקרן פתולוגי ומכור לסמים), ששתה חומרים ומשקאות שיגרמו לו לצלוח את הבדיקה, לג'קי המשתמשת הכבדה, לא היה מנוס. למזלנו, לאקלייטוס יש מקום מיוחד בלב בשביל ג'קי והיא החליטה ממש בשנייה האחרונה להשליך את הבדיקה. פתרון תסריטאי קל, אני חייבת לציין..אבל זה היה כ"כ מצחיק שזה פשוט לא משנה.

ohara-nurse-jackie כדי לסכם את העונה באמת אני חייבת לציין את מערכת היחסים של אוהרה וג'קי שעברה התפתחות כבירה העונה. מריב, שנראה היה שלא ישוקם, בתחילת העונה, לחברות ותמיכה שאין כמוה. האמת? קצת עצוב כמה רחוק אוהרה מוכנה ללכת בשביל ג'קי, כשאני לא בטוחה בכלל שג'קי תחזיר באותו המטבע. עדיין, הקשר ביניהן נהדר וכרגע, כשנראה שקווין מחוץ לתמונה, אוהרה היא הגורם המייצב בחייה של ג'קי. ככזאת היא תצטרך, כנראה, לפתוח את עיניה ולראות את הדברים שאותם היא מנסה כבר שנים לא לראות. ולמרות שכרגע היא מנהלת התרופות של ג'קי, אני בטוחה שבמהירות היא תבין שאף אחד אינו באמת מנהל התרופות של מכור לסמים ותצטרך להתעמת איתה, שוב.

zoey-nurse-jackie ולסיום, אני חייבת לציין לטובה את הקאסט המצוין של הסדרה הזאת! מיותר לציין את משחקה המשובח של אידי פאלקו, הרי זה ידוע לכל. מה שאינו ידוע זה המשחק המצוין של מרית וויבר, שמגלמת את זואי בארקו. היא באמת משתבחת מעונה לעונה.

family-nurse-jackie עד כאן להפעם, מקווה שנהניתם מהעונה כמוני וכן, גם מהפוסט. אשמח לתגובות. :)

3 תגובות:

  1. מסכים על כל מילה.
    סיום עונה 3 מפתיע (אותי, לפחות) והעונה הטובה ביותר של הסדרה עד כה.

    השבמחק
  2. אכן סדרה משובחת, אבל איך אפשר שלא להזכיר את פול שולץ הנהדר (אדי הרוקח)? השחקן, שכמו פאלקו, כבר מדגדג את סוף העשור הרביעי של חייו, חווה כרגע פריחה בקריירת המשחק שלו, שהחלה כבר בסוף שנות ה-80, וסירבה להתרומם משום מה. שולץ הוא שחקן אופי משובח, והתפקיד באחות ג'קי זורק לו מידי פעם עצם או שתיים כדי להוכיח זאת. אם רק תינתן לו ההזדמנות הוא יוכל להוביל פיצ'ר בעצמו, עם כל עוצמות הרגש שיש לו והסקסיות שלא דעכה ערב גיל 50.
    לדעתי מגיע לו קצת פוקוס.

    חוצמזה, פוסט נהדר.

    השבמחק
  3. מצחיק, את פול שולץ אני מכירה רק בתור הכומר בסופרנוס, גם כן לצד אידי פאלקו ואח"כ מהאחות ג'קי..פה ושם בתפקידי אורח במקומות אחרים.
    הוא אכן שחקן נהדר, מדובר בכלל בקאסט משובח שקצת לקחתי אותו במובן מאליו.

    תודה על התגובה! :)

    השבמחק