יום רביעי, 8 ביוני 2011

האם טרה הלכה רחוק מדי? – United States Of Tara

אני מניחה שכבר שמעתם, אבל במקרה שלא אז שואוטיים החליטה לבטל את הסדרה טרה. העונה השלישית תהיה האחרונה ולצערנו עובדה זו לא הייתה ידועה כאשר הסדרה צולמה אז אין סגירה, אלא פשוט סוף עונה שישודר בעוד שבועיים בארה"ב. הסיבה שהסדרה בוטלה היא שפל ברייטינג. בעקרון, בכבלים רייטינג הוא לא פקטור אבל במקרים קיצוניים כמו טרה, כשנראה שהקהל לא מתמסר ושמספר הצופים יורד ככל שהעונות מתקדמות, נאלצים לסגור את הבסטה.

United-States-Of-Taraתהיתי הרבה בנושא, מכיוון שטרה היא סדרה שאני ממש אוהבת וניסיתי להבין האם טרה היא סדרה לא טובה או שהיא פשוט קיצונית מדי, בוטה מדי וקשה מדי או אולי זה העניין שהיא יותר מדי דרמטית (בשביל דרמה קומית)? שמעתי לא מעט אנשים אומרים שהדמויות לא טובות, הכתיבה ברמה נמוכה ושאין בה תחכום. אני אישית לא מסכימה. אני חושבת שמבחינת רמה הסדרה לא נופלת ואולי זה הנושא איתו היא מתמודדת, אולי הוא קשה מדי. מכיוון שאני הולכת לדון בעיקר בעונה השלישית, שהיא הקיצונית ביותר, זה הזמן לאזהרת הספוילר הקבועה שאומרת שכל מי שלא צפה בעונה השלישית עד פרק 10 (שעדיין לא שודר בארץ) לא כדאי שימשיך לקרוא.

Tara-Take-Test

נתחיל מכך שהסדרה עוסקת בטרה שחולה בDID. מחלה, שאם להיות כנה איתכם, אני לא יותר מדי בקיאה בה. חוץ מתוכנית באופרה ומה שחברה שמתעניינת בנושא סיפרה לי, כל הידע שיש לי בא מטרה. השנה בטרה הקצינו הכל והתחושה היא שאולי הלכו רחוק מדי. אני יודעת שאני מסוגלת לצפות בדברים שאחרים לא מסוגלים – סקס, אלימות והשילוב של שניהם לא מטרידים אותי.. דם ואיברים שנכרתים ונזרקים, תולעים שאוכלות גופות וכו' משאירים אותי לרוב אדישה למדי אז אני לא מדד ולכן קצת קשה לי לטעון שזה מה שפגע בטרה ובכל זאת..

Tara-Hurts-Self-Bryce באחד הפרקים הראשונים לעונה טרה פגעה בעצמה. הפרק נגמר כשהיא תקעה לעצמה עט בזרוע וזה היה מפתיע ובוטה (בסוף זה היה בדיוני והאלטרים עצרו אותה בזמן). בעיני, לא ממש קשה אבל יש המון שיטענו אחרת. העונה המשיכה עם מסע ההרג העצמי הזה כשטרה גרמה לעצמה להקיא (כן, זה ברייס אבל מבחינה פיזית זאת טרה) חתכה את עצמה באמת ורצחה את האלטרים שלה. כל האירועים שקרו היו קשים במיוחד בשני רגעים מבחינתי – טרה במבחן סוגרת חוזה עם האלטרים ומגיעה להבנה שהיא משוגעת וטרה רוצחת את צ'יקן וגימי. אני מוצאת את הסצינות הקלות מבחינה ויזואלית כקשות מבחינה נפשית. רק לדמיין את צ'יקן, הילדה הקטנה, נרצחת ע"י המטריד שלה באסם ההוא היה ממש קשה. מבחינתי זאת לא סיבה להפסיק לצפות, היו דברים בסופרנוס שהיו הרבה יותר מתישים נפשית ומבחינה ויזואלית בכלל אין מה לדבר. בכלל, מבחינה ויזואלית יש הרבה סדרות שהן "לא קלות לצפייה" אז זה בטח לא זה.

אולי, כמו המשפחה של טרה, גם לצופים נמאס מהתירוץ של המחלה. טרה חולה ואין מה לעשות. היא רוצה לקבל סגירה, למצוא את האח שהטריד אותה בילדותה ולשים את הפרק הזה מאחוריה. הסיבה לכך שהיא לא ממש מחפשת או מוצאת אותו לא מוסברת העונה, ראינו כבר בתחילת העונה שבאק יצא לחיפושים ונראה שזה אולי קצת התעכב סתם..למרות שמצד שני, מי אומר שלמצוא אותו באמת יפתור את הבעיה? הרי, זה לא קסם וזה לא ימחק את מה שהיא עברה. בכל מקרה, המשפחה מתפרקת, מתפוררת. וזה שוב הגיע לשיאים חדשים כאשר טרה ניסתה לדרוס את שרמיין ההריונית. דברים כאלה שטרה עושה גורמים לנו לכעוס על טרה ואפילו לשנוא אותה אבל אז היא משתנה חזרה לעצמה ומתנצלת ופשוט איך אפשר לכעוס עליה? אז אולי המרחק הזה בין האלטרים לבין טרה האמיתית והעובדה שתמיד יש תירוץ הם אלה שהכניעו אותנו. קצת נמאס להלחם בשבילה כשזאת מלחמה אבודה מראש..כל פעם שקשה טרה פשוט תשתנה ואנחנו נצטרך לקבל את זה. שלא כמו האחות ג'קי או טוני סופרנו למשל, שם כשאנחנו כועסים עליהם זה עליהם ממש וכשאנחנו חוזרים לאהוב אותם זה כי אנחנו מזדהים איתם ופתאום מבינים את העמדה שנקטו (גם אם טוני רוצח קרוב משפחה שהוא ממש אוהב אנחנו מבינים שהוא פשוט היה חייב לעשות את זה ) ובטרה זה לא בדיוק כך. אז אולי זה זה. Tara-Bryce-Kills-Gimmy

לסיכום אני אומר שאני לא באמת מבינה איך ולמה זה קרה, כל הסיבות שציינתי זה דברים שחשבתי עליהם שאולי יכולים להסביר אבל לא באמת. אני הייתי רוצה עוד עונה לטרה, אחת שתביא לאיזשהו סיום, סגירה, גם אם זה יהיה עימות עם ברייס והבנה שייקח לה עוד שנים של טיפול תרופתי ואשפוז במוסד עד שהיא תפטר מהאלטרים או לפחות תלמד לשלוט בהם, לפחות שיתנו לנו את זה. כרגע מחאת המעריצים מול שואוטיים נכשלת, אבל לפחות הם מנסים. (הם? האמת שגם אני קצת מנסה.)

אז קודם כל, אם אתם צופים בטרה ורוצים עונה רביעית וסיום הולם לסדרה אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק שהוקמה.
ואם לא אז אני אשמח לשמוע בתגובות מה לדעתכם גרם לנפילת הרייטינג או כישלון הסדרה. כעת נותר רק לקוות לסיום עונה הולם שיסגור הרבה קצוות ויפתח רק קצה אחד קטנטן לעונה הבאה שלעולם לא תגיע.

3 תגובות:

  1. לא הכרתי את הבלוג, אז קודם כל נעים מאוד.
    טארה סגרה את הבאסטה פחות או יותר כמו שקיווית (השלכתה למוסד סגור) ובצדק. אני חושב שהסדרה הפכה יותר דרמה ופחות ופחות קומדיה. בכלל האירועים של העונה השלישית הפכו את הסדרה לקודרת, כזו שלא מתקדמת, שלא מגלים באמת מה קרה לטארה שהביא אותה למצב הפיצולי שאיתו היא מתמודדת וכשסדרה (כל סדרה) לא מתקדמת היא מתחילה לחזור על עצמה (למעט אלטרים חדשים) ומפה ועד נטישת הסדרה המרחק קצר.
    למרות אהבתי לסדרה - בעיקר בעונתה הראשונה והמרעננת - אני דיי שלם עם סיומה. עדיף לכולנו.

    השבמחק
  2. באיחור לא אלגנטי, נעים להכיר! :)
    מסכימה לגבי טרה, גם אני הייתי שלמה עם האופן שבו היא הסתיימה, בסופו של דבר.
    חבל, כי העונה הראשונה הייתה באמת מרעננת והיה פוטנציאל, אבל ברגע שגילינו על האח הסיפור פחות או יותר נגמר...

    השבמחק
  3. רק השנה גיליתי במקרה את הסדרה והתאהבתי בה ובכל פרק שלה. אני ממש לא מסכימה איתכם תצפו בנמלטים לדוג ותבינו מה סצנות מחרידות שאא לראות! טרה מושכת ומדהימה וחבל שלא היה את הסוף של המלחמה שזה דבר שהיו יכולים לסדר בקלות ב2/3 פרקים

    השבמחק