יום שישי, 20 בינואר 2012

Lost Cause – האנטומיה של גריי


grey-zola-bday

הפעם (אחרי הרבה זמן, ידוע. ערבוב של קשיים טכניים עם עומס בחיי הלא וירטואלים) אכתוב על פרק 12 בעונה 8 של האנטומיה של גריי. הוא שודר בארה"ב בתאריך 19.01.12 ושמו Hope for the Hopeless. אם טרם צפיתם, הימנעו מהמשך קריאה.

הפרק התרכז סביב נושא המקרים האבודים, ביניהם היו לנו את הילד עם הגידול, האחיות עם הכבד, אדל חולת האלצהיימר וכמובן במרכז הנישואים של כריסטינה ואוון.
grey-tumor-kid03בחזית המקרים הרפואיים היה את הילד עם הגידול, שסיכוי ההצלחה שלו לפני הכניסה לניתוח היו נמוכים להחריד ולכן גם בסופו של דבר לא נותח ונותרו לו שלושה חודשים לחיות. אחד הסיפורים הנוגעים ללב והעצובים (או שמא זאת רק אני רגשנית במיוחד השבוע?) עם האימא שמסתירה את האמת מבנה והבן שיודע אך מגונן חזרה על אימו ולקסי באמצע כל זה, קצת מתפרקת. אהבתי שלמרות הריב שהתפתח בתוך חדר הניתוח, הסיפור קיבל סגירה יפה עם שיחתם של לקסי ודרק. grey-annoying-sistersהמקרה של האחיות ותרומת הכבד היה קצת מעצבן ואולי אפילו מיותר, אבל גם שם ריחף מעל כל הסיפור נושא המקרה האבוד. האחות שהצילה את חיי אחותה לעולם לא תפסיק להתלונן על ההקרבה הגדולה שהקריבה. לפחות כולן יצאו בשלום. grey-10000-patientוובר חגג ניתוח 10,000! איזה טירוף, זה המון ניתוחים. אני תוהה כמה מנתחים במציאות מגיעים למספרים האלה (קוראים יקרים, תעזרו לי? מישהו מנתח/מקורב למנתח?)
בכל אופן אני חייבת לציין שלא ממש הבנתי את הלך הרוח של העלילה הזאת, מצד אחד הוא רצה חגיגה שלמה, מצד שני כשבאו לצלם אותו הוא עבר אל הצד הציני וכפוי הטובה. בסופו של דבר הסיפור עבר אל גבול הדרמה המוגזמת לטעמי עם הגעתה של אדל לבית החולים וכל סצינת הצעקות שהפכו לשירה בחדר הניתוח. grey-christina-teddy02טדי מתאבלת על מותו של הנרי, אחרי שהיא קלטה שלא היה ניתן לשנות שום דבר (בסצינות המייגעות מהפרק הקודם) היא מוכנה לנתח ללא הפסקה כדי להימנע מלעצור ולהתמודד עם האובדן. מנגנון התגוננות הגיוני שאליו הצטרפה בשמחה כריסטינה שחשה אשמה על מותו וגם מאוד אוהבת לנתח ללא הפסקה, אך הן הלכו רחוק מדי אחרי שהמרו את פיו של אוון, הצ'יף וניתחו מאחורי גבו את המטופל שנכנס לו מוט ברזל ללב. אוון החזיק מעמד כל הפרק, יצא מהניתוח בלי להפריע כמו שכריסטינה ביקשה, אך כאשר הגיע ליום הולדתה של זולה התפרץ והחל ויכוח שלם על איך חיי הנישואים שלהם הם בעצם חייה של כריסטינה בלבד, כאשר היא מקבלת את ההחלטות והוא גם נוכח שם. השיא היה אחרי שהטונים עלו, כל נוכחי המסיבה שמעו ואוון צעק שהוא לא יכול לסלוח לה על רצח הילד שלהם, בהתייחסו כמובן להפלה שעשתה בתחילת העונה.
זה לא סוד שמבחינתי הנישואים הללו היו מקרה אבוד כבר מההתחלה ולא הבנתי איך ולמה הם התרחשו בכלל ונראה שעכשיו הם באמת הגיעו אל נקודת האל חזור.

ברקע היה לנו את מארק מתבגר ולא ממהר להצהיר אהבה במערכת היחסים החדשה שלו, מרדית' מנסה לבחור התמחות ואפריל, אלכס ואייברי עוברים לגור ביחד (הגיע הזמן! זה ממש מעוות שהם כולם גרים יחד עם מר-דר).
אשמח לתגובות, דעות, הארות והערות. :)
בנוסף, אזכיר שיש לבלוג עמוד פייסבוק שבו אני מעדכנת גם על פוסטים חדשים וגם על חדשות טלוויזיה בכללי (תאריכי שידור, עונות חדשות, ספוילרי ליהוק וכו')

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה