יום שלישי, 24 ביולי 2012

אז מה רואים באינטרנט? עולם ה Web Series


מה עושים בסוף יולי כשנגמרו כל הסדרות, כמעט כל העבודות והמבחנים ופשוט אין מה לראות? מצטרפים לאיילת בהתמכרות החדשה שלה לסדרות אינטרנטיות!
התלבטתי רבות כמה להסביר וכמה לא כי יש הרבה שמכירים אבל עוד המון אנשים שלא נחשפו לעולם המופלא שנמצא במרחק קליק עכבר אחד מהם והוא עולמן של הסדרות האינטרנטיות. אני מדברת על סדרות מתוסרטות עם שחקנים, פרקים ועונות שנוצרו לאינטרנט בלבד.

בשנת 2012 קיימות יותר סדרות אינטרנטיות משאדם אחד יכול להכיר ושלא לדבר על לצפות ולכן הפוסט הזה יצטרך מעט מיקוד. אני הולכת לכתוב על הסדרות המוכרות והוותיקות יותר, לצד החדשות עם העתיד המבטיח. עוד חשוב להבהיר: אני מדברת רק על סדרות עצמאיות (לא כאלה שנעשו בתמיכת רשתות טלוויזיה או כאלה שנמכרו לטלוויזיה), רק על אמריקאיות (לא הצלחתי למצוא ישראליות שאהבתי, אשמח להמלצות! גם על בריטיות אשמח לשמוע!) ורק על עלילתיות (יש המון תכניות אירוח, מערכונים, ו-ולוגים – לא לפוסט הזה).

נתחיל מההתחלה – The Guild
מטעמי נוחות אקרא לה "הגילדה". הגילדה היא סדרה אינטרנטית שעלתה בשנת 2007 ליוטיוב ולאט לאט בנתה את עצמה. כיום יש לסדרה 5 עונות והשישית תעלה בסתיו. מאז עלייתה הסדרה זכתה בהמון פרסי אינטרנט ומניין הצופים בה עומד כעת על מעל 150 מיליון צפיות!
הגילדה מספרת על 6 אנשים שמשחקים ביחד בגילדה של משחק מחשב MMO RPG אונליין (הסדרה מבוססת על המשחק World Of Warcraft אבל מטעמי זכויות יוצרים נעשו שינויים בשמות, דמויות, מקומות וכו'..).
הדמות הראשית היא קודקס (פלישה דיי) שסובלת מהתמכרות למשחק שהשתלט על חייה: אין לה עבודה, הפסיכולוגית שלה עזבה אותה ואין לה חיי חברה – כל מה שיש לה זה המשחק. הסדרה נפתחת כאשר זאבו (סנדיפ פאריק) אחד מחבריה לגילדה, מחליט להגיע לביתה ולפגוש אותה פנים מול פנים בעקבות פרשנות לא נכונה של האמוטיקונים שהחליפו ביניהם בזמן צ'אט במשחק. מנהיג הגילדה הוא וורק (ג'ף לואיס) שגם על חייו השתלט המשחק, גם הוא מובטל והוא קמצן בצורה משעשעת.
שאר חברי הגילדה הם טינק (איימי אוקודה) הסטודנטית האסייתית שמסרבת להכיר בחברי הגילדה כחבריה, בליידז (וינס קאסו) התיכוניסט שיושב במרתף ביתו ומשחק וקלרה (רובין ת'ורסן) האם שמזניחה את ילדיה ואת בעלה לטובת המשחק.
הסדרה נכתבה והופקה ע"י פלישה דיי ולאחר העונה הראשונה עברה למימון מיקרוסופט. עכשיו לאור השינויים שקורים ביוטיוב ועלייתם של ערוצי הפרימיום, הסדרה חוזרת ליוטיוב (ומקור המימון הכלכלי החדש עוד לא ברור – או יוטיוב או שת"פ בין מיקרוסופט ליוטיוב).
למי הסדרה מתאימה?
הסדרה היא קומדיה מאוד מצחיקה, אבל מלאה באזכורי גיימרים ובעקרון מכוונת אל קהל הגיימרים. עם זאת אני ועוד מיליוני לא-גיימרים אחרים הצלחנו להתמכר לסדרה ממש בקלות. אני ממליצה לנסות לפחות חמישה פרקים כדי לראות אם העלילה, הדמויות וההומור עובדים בשבילכם. מדובר בסדרת האינטרנט האהובה עלי!
מה האורך?
לכל עונה יש בין 10-12 פרקים ואורך הפרקים נע בין 2-8 דקות, כאשר העונות המאוחרות מורכבות מהפרקים הארוכים יותר.
פורמט אינטרנטי?
כן. מלבד האורך הקצר של הפרקים, בכל שניית מסך קורה משהו והפרקים מלאי התרחשויות. מעבר לכך כל פרק נפתח בשיחה של קודקס עם מצלמת האינטרנט שלה ולאורך הפרק הדמויות מתקשרות תוך כדי משחק – כלומר כל אחד בחדרו, בביתו מול מסך המחשב.
איפה מתחילים?
העונות הועלו מחדש כסרטים (כדי שלא יהיה פתיח וכתוביות סיום כל 2 דקות) וזמינות לצפייה בערוץ החדש של פלישה דיי וקים איווי GeekandSundry:
העונה הראשונה מוטמעת פה, את השאר תמצאו בערוץ. [תבטלו את הAnnotations (חלונית דמוית צ'אט אדומה ליד הCC בנגן) ]

העונה הראשונה של The Guild כסרט
Anyone But Me
באופן מפתיע ל Anyone But Me הגעתי דרך הגילדה, למרות שהסדרות הן הפכים גמורים. הסדרה עלתה לאינטרנט ב2008 וכיום יש לה 3 עונות. הסדרה נוצרה על ידי טינה סזה וורד וסוזן מילר וגם היא זכתה למועמדויות רבות, פרסים והכרה רחבה במסגרת היצירה האינטרנטית המקורית.
הסדרה מספרת על תיכוניסטית בשם ויויאן (רייצ'ל היפ פלורס) שעוברת מהעיר ניו יורק למחוז ווסטצ'סטר בניו יורק בעקבות מחלתו של אביה הכבאי אחרי אסון התאומים. מלבד השינוי של מעבר לעיר חדשה, תיכון חדש וכו' היא צריכה להתמודד עם היציאה מהארון בסביבה החדשה וגם עם הריחוק מבת זוגתה, אסתר/אסטר (ניקול פסנט).
למי הסדרה מתאימה?
גילוי נאות – אני משלימה את הסדרה בימים אלו וכעת נמצאת בתחילת העונה השנייה. אני חושבת שהיא מתאימה לכולם. כלומר, היא לא מיועדת לקהל ספציפי. אפשר להגיד לקהילה ההומו-לסבית אבל זה לא נכון, כי זה לא כמו בגילדה שזה מאוד נישתי ומי שמחוץ לעולם עשוי לא להבין, זאת דרמה-תיכוניסטית, אבל לא כמו מה שאתם מדמיינים עם סדרות כמו אלו של ABC-Family או CW, הרבה יותר בוגר ואחר.
בקיצור, תנסו אם נשמע לכם מעניין, אני עדיין לא יודעת כמה היא מדהימה בעיני אבל בהחלט מדובר בסדרה טובה.
מה האורך?
כל פרק הוא בין 6 ל-15 דקות, בסביבות ה10 פרקים לעונה.
פורמט אינטרנטי?
לא ממש. מלבד אורך הפרקים, מבחינת המראה והתחושה מדובר בדרמה לכל דבר. עם זאת, אפשר להגיד שהסדרה מגדירה מחדש את תת הז'אנר – דרמת תיכוניסטים ואפשר לראות שהיא מאוד ניסיונית כי המדיום החדש מאפשר זאת. יש פרקים מאוד חריגים, עלילות שונות ודמויות ראשיות לא שגרתיות.
איפה מתחילים?
בערוץ היוטיוב של הסדרה (היא זמינה גם בפלטפורמות אחרות אבל לאו דווקא לישראל).
פלייליסט של העונה הראשונה:
פלייליסט עונה ראשונה של Anyone But Me
The Legend Of Neil
הסדרה שאני לא יכולה להמליץ עליה. קודם כל היא כבר נגמרה, שנית כל – ממש לא חיבבתי אותה. הסדרה נוצרה ונכתבה על ידי סנדיפ פאריק (שמשחק את זאבו בThe Guild) ובתפקיד אורח חוזר ומאוד משעשע תמצאו את פלישה דיי (יוצרת, כותבת וכוכבת The Guild) אבל הסדרה מאוד גסה (ולא בצורה מוצלחת, לטעמי) ומתרחשת בתוך עולם המשחק של The Legend of Zelda.
אני יכולה להמליץ על הפרק המוזיקלי שהיה מאוד מוצלח בעיני אבל הוא לא יעבוד בלי לצפות בשאר פרקי הסדרה, הוא עשוי בכל זאת לעבוד אם אתם מכירים את המשחק.
הסדרה עלתה בשנת 2008.
למי הסדרה מתאימה?
למכורים למשחק, כנראה… או לכאלה שהפתיח יצחיק אותם והם לא ימצאו אותו מטריד. :)
מה האורך?
3 עונות, מעט פרקים לעונה (נראה לי בסביבות 7-10) ופרקים קצרים של כמה דקות.
פורמט אינטרנטי?
כן. מעבר לפרקים הקצרים ועלילה בתוך משחק מחשב, תמצאו אפקטים זולים. אני צריכה להפסיק עם השליליות כלפי הסדרה הזאת, היא למעשה ממש הצליחה!
איפה מתחילים?
אפשר לצפות בפרקים באתר הסדרה – ממש כאן.
The Lizzie Bennet Diaries
ההתמכרות החדשה שלי בתחום סדרות האינטרנט. "יומניה של ליזי בנט" היא סדרת אינטרנט המעלה פרקים חדשים פעמיים בשבוע [!] ועלתה לרשת השנה. הסדרה היא עיבוד מודרני לספרה של ג'יין אוסטין "על גאווה ודעה קדומה". למרות שהסדרה יחסית נמצאת בתחילת דרכה כבר עלו מעל ל30 פרקים. הסדרה נוצרה על ידי האנק גרין וברני סו, שמות מוכרים ומבוססים בעולם היצירה המקורית ברשת.
"יומניה של ליזי בנט" מספרת את סיפורה של ליזי בנט (אשלי קלמנטס) שעושה וולוג (וידאו בלוג) שבו היא מספרת על חייה מנקודת מבטה. מדי פעם מצטרפות לוולוג אחותה הקטנה לידיה (מארי קייט וויילס) אחותה הגדולה ג'יין (לורה ספנסר) וחברתה הטובה שרלוט (ג'וליה שו) שכביכול מצלמת ועורכת את הסרטונים. 
למי הסדרה מתאימה?
לכל מי שקרא או צפה ב"גאווה וגאה קדומה", לכל מי שאוהב את סיפוריה של ג'יין אוסטין, לכל בחורה שאמה לוחצת עליה להתחתן ולכל אחד. שוב, הסדרה היא נישתית ומתכתבת עם הספר אבל אפשר לצפות, ליהנות ולהבין גם בלי להכיר את הסיפור המקורי, פשוט תפספסו כמה בדיחות פה ושם. כדאי לפחות לצפות בסרט לפני הסדרה, זה יהפוך את הסדרה למשעשעת יותר.
מה האורך?
האמת? עוד לא ידוע. כרגע אנחנו בפרק 31 ולא נראה שזה הולך להתחלק לעונות. בנוסף, ככל שהפרקים מתקדמים מתחיל ספינאוף של לידיה, שרץ במקביל לעלילה המרכזית של ליזי. כל פרק הוא בין 2 ל-4 דקות.
פורמט אינטרנטי?
הכי פורמט אינטרנטי מכל הסדרות שהצגתי עד כה. כל העלילה מסופרת למצלמה, בישיבה לשולחן וכל דמות מוצגת מול המצלמה, בישיבה לשולחן וזה נעשה בדרך מאוד מעניינת שנשענת רבות על כל מה שהתפתח בעולם הוולוגים.
איפה מתחילים?
כמובן שבעמוד היוטיוב של הסדרה. מוטמע כאן פלייליסט של כל הפרקים ששודרו עד כה (שימו לב! בשלב מסוים בסוף הפרק תראו קישורים לפרקי הספינאוף של לידיה, אל תפספסו).
פלייליסט–כל פרקי The Lizzie Bennet Diaries
Husbands – ברגשות מעורבים
Husbands או "בעלים" היא בעלת עונה אחת לבינתיים ונוצרה על ידי ג'יין אספנסון ובראד 'צ'יקס' בל שגם מככב בסדרה. היא עלתה לרשת ב2011 ויש לה עונה אחת.
הסדרה מציגה את סיפורם של צ'יקס (בראד בל) ובריידי (שון המון) שיוצאים לחגוג את החוק החדש שמאפשר נישואים חד מיניים אך חוגגים יותר מדי וקמים בבוקר נשואים. הם מחליטים להישאר נשואים למען עידוד ותמיכה בחוק ולמען שמה הטוב של הקהילה. אליהם מצטרפת החברה הכי טובה של צ'יקס, היילי (אלסנדרה טורסאני).
למי הסדרה מתאימה?
ממש לכל אחד, הסדרה האינטרנטית הכי מיינסטרימית שיצא לי לראות.
מה האורך?
העונה הראשונה מורכבת מ10 פרקים, כל פרק בסביבות ה2- 3 דקות. העונה השנייה עולה ב15.08.12
פורמט אינטרנטי?
בערך. הפרקים קצרים, התהליכים והשינויים מהירים אבל אין מאפיינים אחרים של סדרה אינטרנטית. מעבר לכך, יוצרי הסדרה מכוונים ושואפים שהיא תגיע לטלוויזיה (לבינתיים זה לא קורה).
איפה מתחילים?
אתר הסדרה. והנה הפרק הראשון:
Husbands–פרק ראשון
למה רגשות מעורבים?
יש לי רתיעה מסדרות אינטרנט ששואפות להגיע לטלוויזיה, כי אני אוהבת את ההפרדה בין השניים. מדיומים שונים, תכנים שונים ואפשרויות שונות. בכל זאת מדובר בסדרה ממש מוצלחת בעיני ויש המון תפקידי אורח מבטיחים לעונה השנייה, כולל ג'וס ווידון ואיך לא? פלישה דיי (היא משתתפת פחות או יותר בכל פרויקט אינטרנטי).
עד כאן הפעם. אני אשמח לשמוע בתגובות אם אתם רואים סדרות אינטרנטיות, אם אתם מתכננים להתחיל או שפשוט ממש לא נשמע לכם..וכמובן אשמח לשמוע על דברים שאני לא מכירה! בטוחה שיש המון כאלה ואשמח לנסות סדרות חדשות. :)
צפייה מהנה!

** עריכה: הטמעת הסרטון מבטלת את הפלייליסט כפי שחששתי אז תאלצו לראות את הפרק הראשון ואז להיכנס לעמוד הסדרה/עמוד יוטיוב ולהפעיל פלייליסט משם.

7 תגובות:

  1. שמרתי את הפוסט הזה במועדפים שלי, אני אתקדם לאט לאט בין הסדרות. ועוד לא סיימתי בכלל את הםאנלים מקומיק-קון! |חבול|
    אבל תודה! סדרות אינטרנטיות זה ממש נפלא כשיש פחות מרבע שעה פנויה לפני העבודה וצריך משהו עם הקפה של הבוקר:)


    ליאורה, שאין לה מושג למה הם קוראים לה "Unknown".

    השבמחק
  2. Full Benefits של CollegeHumor ממש מצחיקה בעיניי. חבל שהיא כנראה לעולם לא תקבל סוף אמיתי.

    http://www.collegehumor.com/fullbenefits

    ואם משעמם לך בקיץ, את תמיד יכולה להשלים סוף כל סוף את הסמויה. רמז.

    השבמחק
  3. ליאורה - תסיימי כבר דה גילד! :) גם אני לא קרובה לסיום הפנאלים מקומיקון.. יש יותר מדי. :O

    ז - אני אבדוק אותה! למה היא לא תקבל סוף אמיתי?
    אין לי כוחות נפשיים לסמויה כרגע..זה יקרה מתישהו.
    ולא באמת משעמם לי בקיץ, אני עדיין משלימה סדרות שהפסדתי בונציה. זה כמו שאני לא באמת קרובה לסיומה של תקופת הבחינות - כי אין לי כזאת. חהחה. P: כתבתי מנקודת הנחה שזה תקף לרוב הקוראים. :)

    השבמחק
  4. כל כך הייתי רוצה להתחיל לראות סדרות אינטרנטיות (וגם טלווזיוניות!). לצערי הרב אני לא רואה כמעט טלויזיה, אף פעם אין מספיק זמן. אם יש טיפה זמן פנוי אני מעדיפה לנצל לקריאת ספר או להאזנה למוסיקה. חבל שאי אפשר הכל ביחד :)

    השבמחק
  5. היתרון הוא שהפרקים ממש קצרים אז יחסית לא לוקח הרבה זמן להשלים :) תחשבי על זה!

    השבמחק
  6. התמכרתי ל Lizzy Bennet Diaries, סדרה משעשעת ביותר. תודה!!

    השבמחק
  7. טלי - אני ממש שמחה לשמוע! אני ועוד כמה חברות גם התמכרנו ומוצאות את עצמנו ממש דנות בפרקים הקצרצרים. D:

    השבמחק