יום שלישי, 14 באוגוסט 2012

מחשבות על הסדרה בנות–Girls


Girls-TV-Series
את העונה הראשונה של "בנות" ראיתי ביום. איזה כיף, אני לא זוכרת את הפעם האחרונה שבה הצלחתי לעשות מרתון לסדרה. הרבה זמן לא היה לי חשק מרתוני כזה אינטנסיבי.

אז מה אני חושבת על בנות?

אינני מצליחה להגיע למסקנה. מצד אחד – הסדרה אכן מרגישה מאוד "אמיתית". כל בחורה שם מזכירה לי בחורה שאני מכירה, קצת בגרסאות מוגזמות, כי בכל זאת סדרה..אבל לא מוגזמות כמו שאופייני לטלוויזיה. ההתנהגות המכוערת, הילדותית, הפינוק, התלונות הלא מבוססות – אני רואה בהן הרבה מעצמי והרבה מהאנשים סביבי.
העלילה ואופן ההתפתחות שלה יותר בעיתיים בעיני. לעיתים הפתרונות קלים, לעיתים מתחמקים. הרבה מהפעמים ההתפתחות או ההתנהגות לא אופיינית לדמות ולא מתאימה לעולם שנבנה סביב הסדרה עד כה וכיוצא בזה. אני לא נותנת דוגמאות כדי לשמור את הפוסט נטול ספוילרים.
נשמעו גם טענות מגדריות – כגון: לפי הסדרה כל מה שבנות מתעסקות בו זה בנים ו-הייצוג של הבנים בעייתי.
על הטענה הראשונה – הן מתעסקות בדברים נוספים והעיסוק שלהן במערכות יחסים נראה לי הגיוני, כשכולן נמצאות במצב, בגיל ובתקופת החיים המלווים את העונה הראשונה.
לגבי הטענה השנייה – אני מסכימה וחושבת שהייצוג של הבנים הוא באמת בעייתי אבל זאת סדרה שמסופרת מנקודת המבט של הנשים וזה מה שהן רואות ומרגישות. זה קצת מוזר ולעיתים מדאיג (למשל אדם שרוב הדברים שקרו איתו בחצי הראשון של העונה היו פשוט מוזרים לאור ההתפתחויות בהמשך, גם בהמשך דברים לא הסתדרו לי אבל זה היה כבר אחרת).
בסופו של יום מה שחשוב לי בסדרה זה ליהנות ממנה ושתגרום לי לתהות ולחשוב (לפעמים אני מחפשת רק ליהנות אבל ב"בנות" יש יותר מכך). אז אם השלמתי עשרה פרקים ביום ואני ממש אוהבת את ג'סה, שושנה ומרני (ולא, אני לא סובלת את האנה) ובא לי עוד כי הסדרה אכן התיישבה לי בדיוק במסגרת "סדרת בנות כיפית" שנותרה ריקה מזה זמן מה אז היא עושה את עבודתה נאמנה.
אז אני לא אקרא ל"בנות" "סקס והעיר הגדולה" החדשה ולא אעשה השוואות. "בנות" מרעננת, שונה, לא מושלמת אך מהנה וכיף שהיא בסביבה.
אחרי כל זה ניתן רק לשבח את הישגיה של לנה דנהם שלא רק מככבת בסדרה אלא גם כותבת אותה ומפיקה אותה וכל זה בגיל 26, שנה מעלי (!)
ולסיום – פרומו פארודי ל "Boys" התשובה ל"בנות"

אשמח לשמוע מה אתם חשבתם על הסדרה!

4 תגובות:

  1. מיכאל גינזבורג14 באוגוסט 2012 בשעה 21:16

    פוסט מדויק ותמציתי! את מתכוונת לצפות בעונה 2? מגיעה בינואר...

    השבמחק
  2. תודה מיכאל! וכמובן שאני מתכננת לצפות. :)

    השבמחק
  3. אני גם נהנתי מאוד מכל העונה, והתחברתי לכמעט כל הדמויות למעט זאת של מארני.. היא יותר מדי מתלוננת ובלי סיבה (יש לה חבר מדהים.. מדהים מדי). זה היה יכול לתאר כמובן גם את האנה, אבל האנה מלאת כריזמה ושנונה רצח, אז איתה דווקא כן הצלחתי ועוד איך להתחבר.

    השבמחק
  4. אנונימי - אני יכולה להבין לגבי מארני.
    אבל גם יצא לי לדון בזה וגם יצא לי לראות את זה במערכות יחסים אחרות - שיש את הבחור המושלם אבל הבחורה עדיין לא מסופקת ושזה הולך ממש כמעט כמו שהלך בסדרה [בלי כל עניין היומן שהיה ילדותי ומעצבן]

    מניחה שבסופו של דבר הכל אינדיווידואלי בקטע של לאהוב ולהתחבר אל הדמויות, האנה...קשה לי. נגדיר את זה ככה. D:

    השבמחק