יום שישי, 28 בספטמבר 2012

בסימן גסיסה–האנטומיה של גריי

.
callie-mark-happy

האנטומיה חזרה בעונתה התשיעית (מי היה מאמין שהסדרה תגיע לתשע עונות, ואוו!) אתמול – 27.09.12 בארה"ב. הפרק הראשון נקרא Going Going Gone ואם טרם צפיתם בו אנא הימנעו מהמשך קריאה (אלא אם אתם רוצים להרוס לעצמכם ולדעת מה קורה).

לאחר סוף העונה הנורא של עונה 8 שבו לקסי מתה רבע שעה אל תוך הפרק וכל הפרק היה נראה כמו חיקוי גרוע של אבודים או משהו חזרנו בדילוג אלגנטי קדימה (30 יום אמרנו? שלושה חודשים! תודה, לילך).
baily fun
אז מה נשתנה בחודש שחלף? לקסי עדיין מתה (לא מצחיק, אה?), ביילי מאושרת, כריסטינה עזבה לעבוד בבית חולים אחר, אלכס נשאר ודחה את המעבר להופקינס אבל לא וויתר עליו, אפריל אכן פוטרה ועזבה וכך גם טדי (זוכרים אותה?), דרק מוכן לחזור לעבודה, מארק גוסס, מרדית' הפכה לאטנדינג מרשעת ואוון לא מעניין אף אחד. רק אריזונה נשארת בגדר תעלומה רוב הפרק ואתייחס אליה בסוף.
הפרק מתחיל בנקודה מעניינת, בשיחה על גסיסה על רקע מתמחה חדשה. מצד אחד – כל סוף הוא התחלה חדשה, גלגל מסתובב וכו' וכו' מצד שני מדובר בפרק שפותח את העונה ועוסק כולו במוות (מותה של סדרה? P:). למרות חוסר הסיפוק שלי מהפרק ובכלל מהאנטומיה מאז אמצע העונה הקודמת נראה שהסדרה עדיין עובדת.
mer-alex-ipad
לראות את מרדית' וכריסטינה מדברות בסקייפ או כל וידאו-צ'ט חלופי חימם את הלב, לראות את דרק מנסה להתמודד עם החזרה לשגרה היה יפה ועצוב ולראות את ביילי מאושרת היה משמח וסיפק אתנחתא קומית.
dead mark
הקפיצות בזמן, העיסוק הבלתי פוסק בשעה 5 ותהליך הגסיסה היו מייגעים למדי. אני אוהבת את מארק סלואן, אני ממש ממש עצובה שהוא עוזב אבל לעשות פרק פרידה כזה היה קצת מיותר. הייתי מעדיפה יותר אקשן מאשר מוות ידוע מראש (למרות שאולי זה לא משנה, הם שיחררו את הידיעה שהוא עוזב את הסדרה כבר מזמן אז ידענו שהוא ימות אבל אולי עדיין?).
mark-end
כמו כן היו לא מעט תגובות על העוול שנעשה ללקסי, מוות של תחילת פרק, בלי אזכורים ממש (הוא דיבר עליה בפלאשבק לחתונה של קאלי ואריזונה אבל זהו בערך) והוא מקבל פרק שלם. זה לא באמת משנה בעיני, אצל לקסי היה ללא ספק אלמנט ההפתעה ששיחק תפקיד (ואם זאת כואב לחשוב על כמה מעט יחס היא קיבלה) ואצלו זה היה 45 דק' של יותר מדי.
christina-snow
רוב הפתרונות לבעיות היו קלים מדי – אלכס שוכנע בקלות להישאר כי הבחור החדש הולך להרוס לו את התוכנית וכי מר' כעסה עליו, אוון הלך ופשוט הביא את אפריל חזרה, כריסטינה ללא ספק תחזור כי אי אפשר לפספס כמה רע לה אבל זה ייקח קצת זמן, רק דרק נשאר להתמודד עם הבעיה בידו (וביילי עם הבעיה הלא ממש בעייתית של חוסר הכבוד של המתמחים החדשים?).
arizona-legless
אריזונה הייתה ההפתעה של הפרק אבל הייתה מאוד אנטי- קליימטית. כן, זה היה מזעזע לראות אותה קטועת רגל ועצוב לראות את הקלון שזה הטיל על הנישואים שלה ושל קאלי (היא מאשימה אותה בכריתת הרגל) אבל אם חוזרים אחורה וצופים שוב בסצינה היא די מאכזבת. אם קאלי רוצה לעזור לה זה לא יקרה בלהגיד לה "קומי!" (ליתר דיוק: Snap out of it) ואם אריזונה רוצה לעזור לעצמה (כנראה שלא, בשלב הזה..לפי השכיבה במיטה וכו') היא צריכה למצוא דרכים להתמודד. זה מפתיע שקאלי והיא עוד לא מצאו פתרונות בצורה של פרוטזה נניח? אני לא רופאה ובטוח לא מבינה בכך אבל זאת אמורה להיות אופציה, לא? ואם היא וקאלי לא מתקשרות ולא מצליחות להתמודד עכשיו אז איפה כל שאר אנשי בית החולים? נניח אלכס או ביילי (הייתי אומרת טדי כי הן היו די חברות אבל אממ…That ship has sailed).
בסה"כ אהבתי את פרק פתיחת העונה על רוב חלקיו למרות עיגול הקצוות של רבות מהעלילות ולמרות הגסיסה. מצפה לראות מה יקרה בהמשך בגזרת קאלי-אריזונה וגם עם דרק כמובן.
אשמח לשמוע מה אתם חשבתם, על הפרק ועל הפוסט.
תודה שקראתם! 

7 תגובות:

  1. אני נהניתי. משומה השטיקים האלה של שונדה ממשיכים לעבוד עלי, ואני נשארת מרותקת לסדרה גם אחרי כל הזמן הזה.
    חשבתי על זה היום, וגם אם היא הייתה עושה את הבלתי יאמן והורגת את אריזונה הייתי ממשיכה לצפות באדיקות!

    לא הבנתי את הסיפור מאחורי העזיבה של מארק. של השחקן. הוא ידע שהוא עוזב? החליט בפתאומיות? אם בפתאומיות, למה עשו לו את הפרידה הארוכה והדרמטית הזו? הוא לא היה עד כדי כך מרכזי וחשוב. פרידה כזו ציפיתי לראות למרדית' או דרק, אבל הוא סתם מארק!

    השבמחק
  2. הוא ידע שהוא עוזב כבר בסוף העונה שעברה וזה היה הדדי (רואים גם בזה שהוא חזר לפרק הזה בשביל הפרידה).
    ואני מסכימה, הוא לא היה חשוב בכלל. רק eye candy. אבל עכשיו יש את אייברי, ברגע שהוא יסתפר.

    אגב איילת הקפיצה הייתה של שלושה חודשים.

    כל הקטע שאף רופא אחר לא בא "להוציא את אריזונה מזה", זה היה מן הסתם בשביל גורם ההפתעה של אומייגאד היא לא מתה, ובטח נראה את אלכס מגיע אליה בפרקים הבאים וגורר אותה מהמיטה.

    השבמחק
  3. ליאורה, זה לא היה "סתם מארק", מארק היה מאוד מרכזי בסדרה, בטח יותר מאריזונה, למשל. בעיניי, בערך כמו ג'ורג', ועל ג'ורג' דברו לא מעט כשהוא מת.

    אילת (הי :) ) אני לגמרי מסכימה איתך בהכל, אבל לא בטוחה שזה באמת עיגול קצוות. לדעתי זו אותה בעייה שיש להם בכל העונה האחרונה (או אפילו עונה וחצי) שאין להם המון תוכן, אז הם "מורחים" פרקים. הם לא עושים את זה רע, הם מפצים יפה בהומור, אבל בתכלס, אני מצפה שאחרי שנראה עוד שניים-שלשה פרקים נבין שהפרק הזה היה יכול להיות רק, נניח, שליש מפרק מלא עם עלילה נורמלית, והכל יתחבר יפה, ונאמר "מילא".
    צריך סבלנות בשביל הסדרה הזו.

    עוד דבר, בנוגע לאריזונה - בטח ראית האוס ואת כל המלחמה שהיתה לו עם הרגל שלו... מסתבר שכנראה אנשים לא אוהבים להפרד מהרגליים שלהם (חוץ מהחיל המוזר ההוא בפרק שהתחיל את עלילת מותו של ג'ורג') ואולי אף רמזו לך על כך בפרק הלפני-אחרון של העונה הקודמת, בהגיעו חברה הטוב של אריזונה, שגם הוא היה מוכן לסכן את חייו ולא לחשוב על לאבד את הרגל...
    בקיצור, בטח גם לזה נראה הסבר בפרקים הבאים.

    כיף לקרוא את הפוסטים שלך :)

    השבמחק
  4. שחר:
    היי! תודה! :) איזה כיף.
    הוו לא חשבתי על החבר הטוב של אריזונה בהקשר הזה - צודקת, מעניין.

    לילך - תודה! תיקנתי.. :)

    ליאורה - כנראה מה שלילך אמרה. D: ממה ששונדה כתבה ומייקל אוסילו ערך בטיויליין זה היה חוסר מוצא של הדמות מהנקודה הזו בעלילה שהוביל להחלטה להרוג אותו - הנה כאן:
    http://tvline.com/2012/09/28/greys-anatomy-season-9-mark-death/

    תודה על התגובות!! איזה כיף. :)

    השבמחק
  5. אני לא מצליחה לראות את עונה 8 ו-9 איפה רואים???? בבקשה עזרה!!!!

    השבמחק
  6. שלום אנונימית. :)
    אין באפשרותי לעזור בנושא הצפייה על גבי הפורום.

    השבמחק
  7. זה לא סתם מארק
    ממש נהניתי לצפות בו הוא היה חמוד ומצחיק ועכשיו זה לא יהיה אותו הדבר בלעדיו :-(

    השבמחק