יום שלישי, 16 באוקטובר 2012

Buck The System – דקסטר


לכידה

אנחנו נמצאים בעונה השביעית של דקסטר (מי היה מאמין?), כמעט שליש דרך אל תוך העונה (ואוו הזמן טס בעונות קצרות) והגיע הזמן לגבש מחשבות ולשבת לכתוב קצת על העונה.
פוסט זה מכיל ספוילרים לפרק השלישי בעונה השביעית של דקסטר. הפרק שודר בארה"ב ב14.10.12, אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

התיישבתי לכתוב את הפוסט הזה מכיוון שאני מרוצה ונהנית מהעונה הזאת של דקסטר. האמת? אחרי הקטסטרופה של העונה הקודמת אני לא יכולה שלא להבחין בחורי עלילה, בעיות ופתרונות קלים אך עם זאת אני מוצאת את העונה סוחפת ומהנה עד כה (אוקיי, החקירה עד הפרק הקודם הייתה ממש ממש משעממת וגם עכשיו היא לא הדבר הכי מעניין בעולם אבל זה משתפר).
קו העלילה האהוב עלי העונה הוא כמובן של דב ודקסטר שממשיך את העונה הקודמת בצורה לא רעה. אני שמחה ששמנו מאחורינו לחלוטין את השלב שבו דב חשבה שהיא מאוהבת בדקסטר והמשכנו להתמודדות ישירה עם גילוי האמת אודות דקסטר. כן, תגידו שהיו צריכים כבר לגלות לפחות לפני עונה ואני אסכים, תגידו שלא היו צריכים למשוך את כל הפרק הראשון עם תירוצים ושקרים עד שדב גילתה הכל ואני גם אסכים אבל מאז שהיא גילתה? ההתמודדות שלה אמינה למדי. מהצורך והניסיון הראשוני לתקן אותו ועד הפעם, עם המסע שעברה והבינה את היעילות של דקסטר לעומת חוסר היעילות של המערכת המשטרתית.
אני חושבת שנקודת המוצא של דקסטר כסדרה היא הרי ההפך הגמור של כל סדרת משטרה/בלשית אחרת שם המערכת המשפטית/משטרתית תופסת את הרע, המקרה נפתר והצדק מושב על כנו ואילו בדקסטר, העבודה מחוץ למערכת והצורך של דקסטר לרצוח הם השומרים על הסדר הטוב. המשטרה נכשלת עונה אחרי עונה, קייס אחר קייס ואילו דקסטר, אדם אחד, תופס את כל הרעים. זה גורם לנו להצדיק אותו, זה מאפשר לנו להזדהות איתו (כי כולנו נתקלנו במערכת בירוקרטית כושלת בחיינו, לא כך?) והמאבק הפנימי התמידי שלו, הצורך לנקום והקושי שלו להבין את הסביבה מאפשרים לנו להזדהות איתו. העונה, לקחו את ההפך הגמור של דקסטר – דב, שכל מה שהיא מכירה זה מתוך המערכת, שרואה שחור-לבן: רוצח זה רע ומשטרה זה טוב וניסו לשנות את דעתה, או כמו שעשו בסוף: לתת לה להטיל ספק ולהכיר במציאות העגומה.
בסוף הפרק דב לא נטשה את כל מה שהיא האמינה בו, כי זה לא היה אמין אם זה היה קורה ולחילופין היא גם לא התחילה לשתף פעולה עם דקסטר, עוד מעשה לא אמין. היא פשוט הכירה בכך שהוא לא הולך להפסיק ושהרציחות שלו מנומקות מספיק בשביל לרצוח ולמנוע בכך רצח של אדם חף מפשע נוסף.
אהבתי את הפרק הזה כי הוא היה מלא עימותים – דקסטר היה כנה בצורה מפתיעה, דב הייתה פתוחה ומשתפת פעולה גם כן ושניהם דיברו בגובה העיניים על הכל. בעיני זה נפתר מהר מידי אבל אם אצטרך לזרוק ניחוש להמשך העונה אז כפי שראינו מתקרית הסירה של דקסטר העונה תגמר בכך שדקסטר כמעט ייתפס על ידי אייזק סירקו והפעם תהיה זאת דב שתצטרך לחלץ אותו, אם נתפרע היא גם תעזור לו לרצוח ואם ממש נחלום – היא תאלץ לרצוח בעצמה כדי להציל את חייו (נראה כמה הם ירחיקו לכת עם זה בסוף העונה).
לגבי שאר עלילות הפרק: איבון סטרהובסקי (המוכרת לנו מ"צ'אק") הצטרפה אל הקאסט בתור האנה מקיי שמלחיצה את דקסטר מסיבה לא ברורה. אני עדיין לא יודעת איך היא תשתלב בהמשך העונה אבל נחכה ונראה.
קווין כהרגלו מסתבך עם החשפנית נדיה ומנסה להפוך אותה לסוכנת כפולה. בחיי, אחרי שהוא ודב נפרדו הוא הפך לדמות ממש מיותרת.
מלגוורטה לא שמענו שום דבר חדש הפרק אבל היא עדיין שומרת את הזכוכית עם הדם שמצאה בזירת הרצח (מה אתם אומרים: היא חושבת שדואקס חי או שהביי הארבור בוטצ'ר עדיין מסתובב חופשי ושהפלילו את השוטר הלא נכון?)
לואיס המתמחה, אחרי הגילוי המאכזב מהפרק הקודם (רק בגלל המשחק? באמת?) חטף את נקמתו מדקסטר ובניסיון לנקום חזרה איבד את חייו. All in all קו עלילה מבאס עם סיום סתמי (אה, כן למקרה שפספסתם הדם שלו ישמש לדקסטר כרמז בהמשך). 
מסוקה ממשיך להיות קומיק ריליף רק לא ממש מצחיק ובטיסטה גם עדיין שם.
אני חושבת שזה מכסה את כל הנקודות החשובות של הפרק, אשמח לשמוע דעות, מחשבות ושאר תגובות על הפרק.
ושאלה: אם אערוך Live Hangout (אני וכמה חברות שצופות בסדרה, נדון בפרק אחרי שהוא משודר ואתם תוכלו לצפות ולהשתתף בדיון) אחרי שידור הפרק – האם תהיו מעוניינים לצפות ולקחת חלק? במידה וכן – הייתם מעדיפים שנערוך דיון כזה בשלישי/רביעי בערב אחרי שידור הפרק בארה"ב או בחמישי אחרי השידור ב"יס"? (הבעיה היחידה היא שהשידור של "יס" נגמר בשעה מאוחרת לאנשים שעובדים/לומדים).
ממש אשמח לשמוע מחשבות על הנושא – האם יש כל עניין בדיון קבוצתי-ציבורי-קהילתי או שאתם בסדר עם פוסט כתוב מדי פעם ודיוני פורום?

3 תגובות:

  1. מסכימה כמעט עם כל מה שכתבת, אני רק הייתי רוצה לראות מה היה קורה אם דב הייתה מתוודה בפני דקסטר שהיא מאוהבת בו, קצת מופרע אני יודעת :P
    משהו שהכי הפריע לי בנתיים - מה קורה עם האריסון? כשדקסטר ישן אצל דב זה נראה כאילו ג'יימי הפכה להיות אמא במשרה מלאה, ובפרק האחרון לא הזכירו אותו בכלל..

    השבמחק
  2. היי אביב, תודה על התגובה! :)
    אממ..בעקרון אין לי בעיה עם התמודדות עם גילוי עריות למרות שזה אפילו לא זה כי הם לא אחים ביולוגיים אבל הייתה לי בעיה עם האופן שבו זה נבנה ואיך זה היה לא קשור לכלום.
    וברמה אישית ומאחורי-הקלעים-ית הרגשתי ממש רע על מה שעשו לשחקנים. :/

    חחח תכלס לא ממש שמו דגש על מה שקורה עם האריסון..שכחתי ממנו. P:

    השבמחק
  3. הם התחתנו והתגרשו

    השבמחק