יום רביעי, 30 בינואר 2013

Cooler–ניו גירל


jess-fort-newgirl
אתמול שודר בארה"ב פרק 15 בעונה השנייה של 'ניו גירל' שתורגמה בארץ ל'הבחורה החדשה', הקומדיה בכיכובה של זואי דשנל. לכבוד האירועים הרבים שקרו בו החלטתי לכתוב את הפוסט הראשון שלי על הסדרה.
אם טרם צפיתם, אנא הימנעו מהמשך קריאה.

Cooler היה שם הפרק, על שם האופן שבו ניק חושב על ג'ס בהקשר של דייטים. בכל פעם שהיא מלווה אותו בניסיונו להשיג בחורה היא מצננת את האווירה ולכן, אחרי הכרזתו של שמידט, שהערב כל הבחורים are going to get laid (לתרגם את זה ל'הולכים להשכיב בחורות' פשוט נשמע כ"כ רע), ניק כפה על ג'ס לא להצטרף אליהם והיא נשארה לבד בבית. במהרה מצבה של ג'ס הסלים, אחרי סיקוונס משעשע שבו היא מעסיקה את עצמה לבד בבית, והיא החזירה את כל הבחורים הביתה ובדיעבד השאירה הודעות לסיסי ולסאם, בן הזוג של ג'ס, שיגיעו גם הם במהרה.
nick-schmidt-newgirl
כעת היה עליה לעשות הכל כדי לאחד בין ניק לבין הבחורה שהביא הביתה, הולי ולהימנע מלהיות המצננת. היא עשתה עבודה לא רעה עם משחק של 'אמריקאי אמיתי' עם טוויסט ביל קלינטוני אך התפנית חלה כאשר שמידט הצליח לבלבל את הולי וג'ס וניק מצאו את עצמם נשלחים אל מאחורי ווילון הברזל בציפייה שיתנשקו ויתעדו את זה לשאר החבורה.
הדברים נהיו מעניינים כי אחרי עונה וחצי של מתח מיני לא ממומש הגענו לנקודה של מימוש. ניק לא הצליח להתנהג נורמלי ופשוט לנשק את ג'ס. הם ישבו על הרצפה ודיברו, הוא הניח את ידו על ירכה ולרגע היה כמעט מימוש אמיתי רק בשביל שסאם יגיע ויפר את המתח. למזלנו הוא לא לקח את המשחק קשה מדי והצטרף לקריאות 'kiss, kiss. kiss' של החבורה. ג'ס לחצה עד שניק נשבר והודה שהוא לא רוצה שהנשיקה הראשונה שלהם תהיה ככה. כלומר, כחלק מחובת משחק. ההודאה הזו הותירה את ג'ס מבולבלת ואת ניק היסטרי ולכן יצא מהחלון וכמעט נפל למותו (או לפחות כך החבורה חשבה).
jess-nick-kiss-newgirl
אם להודות באמת, האמנתי שבנקודה הזו ישאירו אותנו עם המתח המיני בין ג'ס וניק ויחזרו לטפל בו בפרק הבא, מכיוון שעכשיו ג'ס יודעת, אך לא כך היה. בסיקוונס הסוגר את הפרק נפתרה תעלומת הרעשים על הדלת (כלב ששרט אותה), ניק נפרד ממעיל הביטחון שלו (הטרנץ' שגנב מהשכנה) ונישק את ג'ס – בלי ספירה לאחור, בלי פרצוף מוזר, בלי קהל מריע מאחורי הדלת, נשיקה אמיתית שחתם עם 'I meant something like that'.
לא קיבלנו סגירה לסיפור, לשמחתי, שכן ניק חזר לחדרו, סאם יצא מחדרה של ג'ס וג'ס נותרה מבולבלת וההמשך יבוא בפרק הבא.
הפרק מבחינתי כל הזמן ריפרר ל'חברים'. זה לא חדש, 'ניו גירל' מההתחלה הזכירה לי את 'חברים' ובהתחלה אפילו האשמתי אותה בחיקוי בוטה אבל הפעם אני לא מאשימה, כי נראה לי שזו הייתה בחירה חכמה. גם ב'חברים' בערך באמצע העונה השנייה היה לנו מימוש בנשיקה של רוס ורייצ'ל, גם אז רוס היה במערכת יחסים ואפילו סצינת החלון של ניק מוכרת מכמה פרקים אח"כ כאשר רייצ'ל נפגעה מרוס ולא נתנה לו להיכנס לדירה. עוד משהו שממש בלט לי בפרק היה סגירת-פתיחת הדלתות, מעונה מאוחרת יותר של חברים (כשרוס יוצא עם חברה של פיבי, אם אתם זוכרים).
אז אם אנחנו הולכים עם קו 'חברים' הזה – נראה שאמצע עונה שנייה זה זמן לא רע למימוש, במיוחד שהוא נותר על גבול הבלתי אפשרי או לכל הפחות בעייתי, שכן ג'ס עדיין עם סאם. אני לא מצפה לראות את ניק וג'ס ביחד כבר בפרק הבא אבל גם אם כן, צופה שעד סוף העונה ייפרדו מסיבה כזו או אחרת ומתח מיני ביניהם ימשך עוד עונות רבות.
בין אם אני צודקת או לחלוטין טועה אני שמחה שזה קרה, זה היה צעד מתבקש ובניגוד לדרמות שמבוססות על המתח המיני הלא ממומש בין הדמויות הראשיות, בקומדיות אני רואה את זה כמשהו שאם עושים נכון, כן יכול לעבוד (בדרמות עוד לא ראיתי התמודדות מוצלחת עם הנושא).
winston-bar-newgirl
מלבד זאת, הפרק בכללי היה מוצלח ומאוד מבדר. ראוי לציין גם שווינסטון השיג בחורה בסוף הערב שיש סיכוי למערכת יחסים איתה, אז מזל טוב לו! נחזיק אצבעות.
כמה ציטוטים לסיום:

"I've been trying to get something going with myself for an hour now. It's like a taffy pull on a hot summer's day" – Schmidt.
“It’s not you. It’s the way you behave, and the things you say, and the look on your face … it’s you.” – Nick to Jess.
"I'm probably fine. But I also might be dead" – Jess.
אז מה חשבתם על הפרק? שמחים? מבואסים שמומש? לקח יותר מדי זמן? מוקדם מדי? היה גרוע? אשמח לשמוע בתגובות!

3 תגובות:

  1. הי,

    בעיני הפרק (והסדרה) ממש לא מזכירים את חברים, ובכלל לא הייתי ערה לרפרנס הזה.
    בחברים אנחנו יודעים שרוס מאוהב ברייצ'ל, אבל ב"הבחורה החדשה" אין שום אהבה חד צדדית בין ג'ס לניק, והמתח המיני ביניהם אף פעם לא משתלט על העלילה או על היחסים ביניהם (עד עכשיו).

    הפרק היה מעולה בעיני, והנשיקה כגורם ההפתעה הקפיצה אותו בעוד כמה רמות.

    אני לגמרי בעדם.

    השבמחק
  2. היי אנונימית.
    אני אישית כן הרגשתי מההתחלה שיש מתח מיני ושניק רוצה את ג'ס אך היא לא מודעת. זה לא כמו בחברים שזה היה ממש ידוע אבל עדיין..

    העיקר שאנחנו מסכימות שהיה פרק טוב ושמחות שהנשיקה קרתה. ;)

    השבמחק
  3. הפרק היה מושלם הפרק הכי טוב עד עכשיו

    השבמחק