יום שבת, 26 באוקטובר 2013

מיפוי כללי–האנטומיה של גריי


מיפוי כללי, האנטומיה של גריי עונה 10
בפוסט הזה אנסה שיטה חדשה - פוסט קצר, שכן עדיף פוסט קצר על לא פוסט בכלל.
כרגיל הפוסט מכיל ספוילרים, הפעם לפרק ששודר בארה"ב בתאריך 24.10.13 בשם Map of You, פרק 6 בעונה העשירית.

העונה עד כה מפתיעה אותי, מלבד פרק 200, הגאלה לגיוס הכספים, הפרקים מעניינים העונה וקווי העלילה לא מתפשרים. ריצ'ארד חווה משבר עמוק, הוא איבד כל רצון לחיות אך לאט לאט מוצא אותו בחזרה, קאלי ואריזונה שבורות, על סף המפורקות לחלוטין, עם סירובה של קאלי לדבר וסירובה של אריזונה לעצור, אך בגולת הכותרת נמצא המשבר בין כריסטינה ומרדית' שממשיך גם הפרק, למרות שהפעם נראו ניצוצות של פיוס.
כריסטינה יאנג, האנטומיה של גריי, עונה 10

הקונפליקט בבסיס מערכת היחסים בין אוון וכריסטינה בא כעת לידי ביטוי במרחק שנוצר מבחירות החיים של מרדית' וכריסטינה  - בשני המקרים הקונפליקט סובב סביב נושא התא המשפחתי הנורמטיבי. כריסטינה לא רוצה ילדים ואוון חייב ילדים, כריסטינה לא רוצה ילדים ומרדית', שמגדלת שניים בבית, מקריבה את הקריירה שלה בשביל משפחה. אך שום דבר לא פשוט בסדרה והאמירה הכוללת אינה שאי אפשר גם וגם, אלא שזה לא פשוט - ביילי עושה זאת, קאלי עושה זאת (במקרה שלה המרחק מהמחקר החדשני והמניע שלו שניהם היו אריזונה, אך כעת זה משתנה) אבל בגלל שמרדית' רוצה לגדל את ילדיה בדרך מסויימת - הדרך שבה היא משקיעה בהם 'מספיק' זמן, ילדים ומשפחה מהווים מכשול קרייריסטי.
אחרי כמה מילים קשות בין שתי החברות הכי טובות נראה שהעניינים מתחילים להשתפר, לפחות בשביל מרדית' שתיקח שנה של פחות הורות ויותר רפואה. כריסטינה מצידה משלמת את מחיר הצהרותיה מהפרק הקודם בריחוק שמרדית' לקחה ממנה, אך בסופו של דבר אני רואה פיוס בין השתיים, גם כי מרדית' תחזור לבלות יותר שעות בבית החולים וגם כי כריסטינה הולכת לחוות כמה משברים עתידיים, עם מערכת היחסים החדשה של אוון. בכלל, מרדית' עוד עשויה להודות לכריסטינה, בסופו של יום היא הסבה את תשומת ליבה להשלכות בחירותיה של מרדית'.
אלכס קרב ואביו מנגנים בגיטרה, האנטומיה של גריי
עוד כמה קטנות:
  • אני בעיקר שונאת את שיין, למרות שיש לו את הרגעים שלו.
  • משולש אלכס, ג'ו ואבא של אלכס, שאולי נסגר הפרק, נהדר ונורא בו זמנית.
  • נחמד לראות את אבא של דקסטר בתור האבא האלכוהוליסט של אלכס.
  • באיזה גיל הוא עזב שהוא לא מזהה את בנו שלו? הרי, אלכס היה גדול מספיק בשביל להכות חזרה, לא?
  • לא סבלתי את מרפי עד הפרק הזה ואני מתנגדת נחרצות לשידוך בינה לבין אריזונה אבל השיחה ביניהם הייתה נהדרת ופתאום חשתי חמלה כלפי מרפי ואז התבאסתי מהסמס, כי נראה לי שאריזונה יותר בעסקי הניצול הרגשי מכל דבר אחר.
  • המקרה של חולה הסרטן הסופני היה מבדר וכך גם הדיאלוג של כריסטינה, בו היא מטילה ספק בקיומה שלה.
מה אתם חשבתם על הפרק ועל העונה עד כה? מוזמנים לשתף את מחשבותיכם בתגובות!




תגובה 1:

  1. היי איילת,
    שמחה לראות שחזרת לכתוב על האנטומיה :)
    אני חושבת שהזכירו פעם שאלכס היה בן 12 כשאבא שלו עזב, יכול להיות שהוא לא מזהה אותו כי הוא היה מסומם\שיכור רוב הזמן.
    נהנתי לראות את אריזונה מתייעצת עם אלכס לגבי מרפי, אני אישית אוהבת את הסצנות שלהם, למרות שלא ממש ברור לי מה הם רוצים לעשות עם אריזונה ומרפי.
    כריסטינה כרגיל מדהימה ומשעשעת, חבל שסנדרה או החליטה לעזוב בסוף העונה:(

    השבמחק