יום שבת, 14 בפברואר 2015

יאללה בלאגן- פאודה فوضى

 

  פאודה: עונה 1השבוע הוזמנתי על ידי Yes לצפות בדרמת האקשן המקורית החדשה שלהם "פאודה" (כאוס).

הסדרה מספרת אודות חבורת מסתערבים, שבפרק הפותח את הסדרה מגלים כי המחבל תאופיק חאמד, שהיו בטוחים שתפסו והרגו, עדיין בחיים. החבר'ה ממהרים להתארגן ולצאת שוב למשימה והפעם לגמור את העבודה.

אני קרועה, מצד אחד אני שמחה שסדרה כזו קיימת, נעשתה ותשודר בטלוויזיה. הסדרה מתיימרת להציג את מורכבות הסכסוך מבחינת המסתערבים שחיים בין שני עולמות, היהודי והערבי, ומסתמן שככל שהסדרה תתקדם הקשר הזה, המרחק בין החיים כאחד הפלשתינאים לבין החיים כישראלי ילך ויעשה מורכב יותר. מהצד השני ישנם הפלשתינאים כמובן, שעל בסיס הפרק הראשון לא מקבלים המון זמן מסך, עלילה או קול, אבל מקבלים קצת (שזה כבר הרבה!) וללא ספק מראים לנו, בין השאר, את המניעים המובילים אדם להחלטה שהוא רוצה להיות שהיד, את הקורבנות החפים מפשע ואת הניסיונות לקיים חיים שגרתיים במצב לא שגרתי. מהבחינה הזו הסדרה מבורכת.

מצד שני, התמות החשובות הללו תקועות בסדרה בינונית למדי, שבין סצינות האקשן פשוט לא מחזיקה. כל עוד לא קרה משהו מסעיר על המסך הרגשות שלי נעו בין שעמום לבין הטלת ספק בהשתלשלות האירועים ואני הרגשתי שישנו מרחק בין מה שהסדרה מנסה לעשות לבין מה שהיא עושה בפועל, ובכל זאת, אני מבקרת פה רק על סמך הפרק הראשון.

פאודה: עונה 1

מבחינה ויזואלית, שזו לא קטגוריה שאני נוטה להתייחס אליה בביקורתי, היה ממש מרהיב, עד לסצינות האקשן שבהן הייתה הנטייה הפופולרית למצלמה רועדת עד נקודת ה-זה-עושה-לי-כאב-ראש-לראות-את-זה (אבל ברור לי שזו תחושה אינדיבידואלית לחלוטין ושמדובר בבחירה אסתטית מכוונת). הפסקול נפלא והפתיח נהדר!

לסיכום, סדרה חשובה עם הפוטנציאל לגלם בתוכה את המורכבות לה היא שואפת.

פאודה תשודר בכל יום ראשון החל מה- 15.02 בערוץ Yes OH HD וב- Yes VOD.

קרדיט תמונות: אוהד רומנו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה