יום חמישי, 28 באוקטובר 2010

First Blood - דקסטר

הפעם אני ממשיכה במסורת הרגילה של כתיבת דעה על פרק. הפעם מדובר בפרק החמישי בעונה החמישית של דקסטר, הפרק שודר בארה"ב בתאריך 24/10/10 ושמו Frist Blood. אם לא צפיתם בפרק זה, קריאת הפוסט הבא עשויה לפגוע בצפייה.

Dexter-Rainbow

בפעם הקודמת שכתבתי על דקסטר, יצא לי פוסט מאוד ארוך שמתאר הרבה מעלילות הפרק ומציג מעט מאוד מדעתי על הפרק. הפעם, אני אשתדל למנוע זאת, כי בפרק, כאמור, כבר צפיתם.

Dexter-Lumen

לפני שני פרקים הצטרפה אלינו בתפקיד אורח – ג'וליה סטיילס בדמותה של לומן אן פירס, אישה חפה מפשע שבויד כלא ושמר כקורבן עתידי וראתה את דקסטר רוצח את בויד.
ולמרות שחשבתי שבויד יהיה הרוצח העונתי שלנו, הנה הפתיעו אותי והביאו אותה. קודם כל מחמאות על משחקה של ג'וליה סטיילס, שמשחקת קורבן, כועס וזועם שמחפש נקמה ועם זאת, אישה מפוחדת שעברה התעללות רבה ומאוד רגישה למגע – בין אם של גבר או אישה.
אז בקצרה נזכיר – דקסטר הצליח לזכות באמון שלה ורצה לשלוח אותה חזרה למשפחתה, אך היא רוצה לנקום בגברים ששיתפו פעולה עם בויד והתעללו בה, היא רוצה לרצוח. אחרי שדקסטר כמעט רוצח את האדם הלא נכון, היא באה לעשות בדיוק את אותו הדבר אך דקסטר מונע ממנה ושולח אותה לטיסה, בסוף הפרק מראים לנו שלמטוס היא לא עולה.

אני ממש מרוצה מקו העלילה הזה. גם מכיוון שמדובר באישה, לשם שינוי. מה שעם מותה של ריטה יכול להוסיף היבט רומנטי למערכת היחסים, למרות שאני לא חושבת שלשם הם הולכים עם זה. בנוסף, היא יודעת את שמו המלא והאמיתי של דקסטר, מפתיע שהוא סמך עליה מספיק כדי לתת לה אותו וכמובן שם אותו בעמדת נחיתות לעומתה, כרגע לה יש את הכוח בשת"פ העתידי שלהם. ולסיום מדובר באישה מאוד לא יציבה נפשית, במקום מאוד מעורער ובודד, שלמיטב ידיעתנו עוד לא רצחה. כשאישה כזאת מתחילה במסע נקמה – אני יודעת שהולך להיות מעניין!
רק מזכירה שבעונות קודמות היו לנו את אחיו של דקסטר בתור רוצח עונתי, דקסטר עצמו- מה שהביא למותו של דוקס השוטר שגילה זאת, מיגל התובע המחוזי בעל עמדת כוח וקול ציבורי וכמובן טרינטי, שפגע איפה שזה כואב.
דבר נוסף שרמזו לנו – אנחנו לא יודעים כלום על המשפחה של לומן ועל עברה, כלומר..יש עוד מה לגלות.

Maria-Angel-Dexter

בחזית של מריה ואנג'ל יש התפתחות! אחרי המכות שהלך אנג'ל בבאר הוא מסתבך בצרות ועשוי לא רק לאבד את רישיונו אלא לרצות זמן בכלא. אחרי שיחה לא ברורה בפרק הקודם עם ג'ים מקורט (השוטר ששוחח עם מריה בנושא אנג'ל) הפרק נראה כאילו הם מנהלים רומן. לי היה ברור שהם לא מנהלים רומן, אך ממש ניסו להציג את זה כרומן, בכל אופן כך זה נראה דרך עיניו של אנג'ל שבסוף מתפרץ לחדר במלון וכמעט הורס להם מעצר. מערכת היחסים שלהם הולכת ומתקדמת בצעדי ענק לכיוון פרידה – זה התחיל בתחילת העונה עם חשבונות מוסתרים, המשיך עם שקרים, קרב בבאר, עוד שקרים ועכשיו המעצר שכמעט התפוצץ בגלל כעסו הבלתי נשלט של אנג'ל.
אז כן, בעיני הם הפכו למעט יותר מעניינים, בעיקר כי הם ככל הנראה מועדים לגירושים/פרידה. מה אתם חושבים? עדיין לא מעניינים? רוצים שהם ייפרדו או לא? האם לשם זה הולך לדעתכם?

Quinn-Dexter

במערכת היחסים של קווין ודברה יש התפתחות גם כן, אך לא משמעותית. הם ביחד, אבל מבחינת שניהם זה רק בשביל הסקס וזה לא יוביל למערכת יחסים. בלתי אפשרי בהתחשב בכך שהם שותפים לעבודה כל יום, אם תשאלו אותי, אבל ניתן להם ללמוד מהטעות של עצמם. דקסטר כמובן מגלה זאת והוא אינו מרוצה בכלל.
בינתיים נראה כי ניסיונותיו של קווין לגלות את האמת על דקסטר נכשלים והדבר היחיד שהם עושים – זה להרחיק את קווין עצמו מעבודה משטרתית (וכן, עבודה עם שוטר שבדיוק נתפס ע"י מריה, זאת התרחקות מהמשטרה). מהשינוי העלילתי הזה אני הלכתי והסקתי שבמקום להרוג את קווין, דקסטר יחשוף את הצד המלוכלך של קווין (גניבות ושחיתות שרמזו עליהם בעונות קודמות) ויוציא אותו מהמשטרה עוד לפני שקווין יגיע לאמת אודות דקסטר. מה נראה לכם? האם הגיוני שקווין, למרות הכל, יצליח לגלות את האמת אודות דקסטר? האם הוא ימות עד סוף העונה הזאת או פשוט יפוטר?

ולסיום, העלילה המשטרתית של Santa Muerte מתפתחת. הקורבנות הראשונים התגלו והדפוס של משיכת כסף כפויה נתגלה גם כן. גילוי נאות, העלילה בשלב זה איננה מעניינת אותי, אם יהיו התפתחויות שישתלבו עם השוטרים בצורה יותר משמעותית אני אצליח לשמור על עניין.

עד כאן להפעם, אשמח לשמוע תגובות, דעות ועוד.. :)

2 תגובות:

  1. אם תסתכלי על העונות האחרונות, תראי שכל מי שגילה את האמת על דקסטר מת. אבא שלו, הבלש דוקס מהעונה השנייה, התובע המחוזי ההיספאני מהעונה השלישית, וכל הקורבנות של דקסטר (מן הסתם :)). דקסטר גם רצה לספר את זה לריטה אבל היא מתה עוד לפני זה וחסכה לו את הטרחה. מה שאומר שלפי הדפוס הזה אם קווין יגלה את האמת על דקסטר הוא ימות (לפי החוקיות הזאת) וקווין כבר עכשיו חושד בדקסטר שהוא קייל באטלר. יכול מאוד להיות שישתמשו, כמו שאמרת, בעבר המפוקפק של קווין וכל השחיתות שהוא כנראה מעורב בה תכנס לתמונה (כי ציינו את זה בעונה שעברה ולא עשו בזה כל שימוש). אני חושב שמה שיקרה זה שקווין יגלה את האמת על דקסטר אבל במקביל יתאהב בדברה ולא יוכל להרוס לה את החיים בזה שהוא יפליל את אח שלה. אז הוא יתלבט ויתלבט מה לעשות, ובסוף איכשהו הוא יצא מהתמונה (כנראה ימות, אבל לא על ידי דקסטר, כי זה בניגוד לחוק (אולי לואן תהרוג אותו כטובה לדקסטר או משהו) או שמישהו יחליט לחסל איתו חשבונות מהעבר או משהו כזה). מעניין לראות לאן זה ילך. ופוסט טוב! :)


    יותם.

    השבמחק
  2. תודה רבה על התגובה יותם. :) ואני שמחה שאהבת..
    בנוגע לקווין, אני גם חשבתי כמוך. הוא יגלה ואז יהרג, סביר להניח ע"י לומן..אבל אז חשבתי שוב והחלטתי שאין מצב שיחזרו בדיוק על מה שהיה בעונה השנייה (דוקס גילה ואז לילה הרבה אותו..ואחרי שהיא הפכה לרוצחת חפים מפשע, דקס היה יכול להרוג אותה..)
    עכשיו נראה שהם מכינים בדיוק את אותו הדבר - לומן תרצח את קווין ואז דקס ירצח את לומן, זה לא נשמע לי הגיוני. לכן הנחתי שלפני שקווין עוד יגלה יעיפו אותו מהמשטרה על השטויות שהוא עושה...
    אבל אי אפשר באמת לדעת..נחכה ונראה מה מכינים לנו. אולי יעשו משהו לחלוטין לא צפוי כמו בעונה קודמת. :)

    השבמחק