יום רביעי, 17 בנובמבר 2010

Just let go - דקסטר

כמה מהר הגענו לפרק 8 בעונה החמישית (בקרוב נגמרת לנו העונה.:/) ששודר בארה"ב בתאריך 14/11/10 ונקרא Take it!
כרגיל כל מה שאכתוב החל מהפסקה הבאה יהיה ספוילר ויהרוס למי שטרם צפה בפרק, המשך הקריאה על אחריותכם.

Dexter-Lumen

בשבוע שעבר הצטרפו אלינו שתי דמויות חדשות- ג'ורדן צ'ייס (ג'וני לי מילר) וקול (כריס ואנס), אחראי האבטחה שלו - "Suit and Tie" מזיכרונה של לומן.
בנוסף, המבצע המשטרתי לתפיסת האחים פאונטז נכשל כאשר שני חפים מפשע נהרגו בזירת האירוע ודברה הרגה את קרלוס פאונטז.
דבר אחרון שאירע ומעניין אותנו הוא שהשוטר המושחת סטן לידי שהתחיל לגבות סכומי כסף בלתי הגיוניים מקווין ולגלות יותר פרטים על לומן.

אז איך הסיפור התפתח מכאן? האמת, הוא תפס הרבה תפניות לא צפויות. או לפחות, אני לא צפיתי אותן.

Dexter-Lumen

מבחינת לומן ודקסטר: אם היה לנו צל של ספק שאנחנו מתקדמים כאן לכיוון הרומנטי, כבר אין. כרגע זה ממש ברור ומכינים אותנו כבר שני פרקים להתפתחות כזאת.(היא נרדמה סופסוף, כשהיא בהשגחתו)
מה עוד? הראו לנו שהחיים שלה לפני החטיפה היו פחות או יותר נורמליים. היא עמדה להתחתן והחליטה לעזוב בגלל שהיא לא הייתה מוכנה להתמסד ולהתיישב ולהמשיך בשגרת חייה המשמימה והשגרתית. אבל עכשיו הארוס לשעבר שלה בא אחריה והציע הצעה מפתה של טיול סביב העולם איתו והיא הגיעה למסקנה שהיא לא יכולה לעזוב, גם טיול סביב העולם לא יעזור להתגבר על הטראומה שחוותה ולקבל את סגירת המעגל שהיא נואשת לה.
היה מעניין לראות את דקסטר רוצח כשהיא לצידו ואיך היא עומדת בזה ולא נרתעת, וכמובן מבינה שדקסטר הוא רוצח מיומן. פעם ראשונה בסדרה שדמות מעוררת הזדהות נכנסת לחייו של דקסטר, רואה את הנוסע האפל שלו ונשארת לצידו. (ליילה, מיגל וכמובן טרינטי לא היו מעוררי הזדהות וריטה לא ראתה את הנוסע האפל)

מבחינת החוטפים/מתעללים בלומן: כמובן, אנחנו כבר ידענו שג'ורדן צ'ייס הוא חלק מהחבורה, דקסטר ולומן רק עכשיו מגלים זאת ועדיין לא ידוע מה הקשר ביניהם. מה חיבר ביניהם לפני 15 שנה והאם הם עושים זאת מאז? בכל מקרה בינתיים נרצחו שלושה מתוך שישה. וזהותם של שניים נותרה בלתי ידועה. בנוסף, הרצח(מבחינת ג'ורדן – היעדרות) של קול עוד לא דווח למשטרה.

Dexter-Stan-Camera

נמשיך עם הקו הקודם הישר לעלילות קווין וסטן. קווין מתחיל לאבד עניין בהפללת דקסטר, מכיוון שמערכת היחסים בינו לבין דב נהייתה רצינית וכמובן בגלל שסטן סוחט אותו כספית. סטן, כדרכו של שוטר מושחת מאיים על קווין שאם לא ימשיך לכלכל אותו, האמת אודות החקירה תתגלה לדב.
התפתחות עלילתית צפויה למדי. מה שמפתיע זה כמה מידע סטן כבר מחזיק בידיו! הוא יודע המון על לומן ובנוסף מתעד את לומן ודקסטר על הסירה שלו זורקים שקי זבל לים.
לפי הפרומו לשבוע הבא: (אזהרת ספוילר)
התיאוריה שלו שגויה לחלוטין כרגע, הוא מניח שרומן עם לומן הוא שגרם לרצח ריטה, אבל אין ספק שהעדויות שבידיו יסבכו את דקסטר בפרקים הקרובים.
התפתחויות אפשריות הן:
לגוורטה ממשיכה להתעלם מהעדויות שקווין מביא לה ומהאשמות שלו (מופרך בשלב זה!)
לומן מסבירה איך רצחה את בויד כדי להימלט מביתו ודקסטר מצא אותה ועזר לה להשתקם (אבל אז למה זרקו שקיות לים באמצע הלילה? ולאן נעלמה הגופה של בויד?)
קווין ימאס בסחיטה של סטן, ירצח אותו וישמיד ראיות. (שוב מופרך, קווין שונא את דקסטר יותר מאשר הוא אוהב את דברה.)
הדבר הגאוני שהם באמת יישמו בסדרה ואני לא מצליחה לעלות עליו! (יותר ממוזמנים להציע תיאוריות בתגובות לפוסט! )
(סוף ספוילר)

Dexter-Maria

בנוגע לחקירה המשטרתית של האחים פאונטז: אני מבינה שהעלילה המשטרתית סביב החקירה היא רק כדי לייצר מתח ביחסים בין בטיסטה ולגוורטה וכמובן להצית את המתח בין דב ולגוורטה שקיים מהעונה הראשונה, אבל זה ממש מאכזב בהשוואה לעונות קודמות שהחקירה המשטרתית המתמשכת הייתה תמיד מעניינת, מותחת ומסקרנת ולא הכל היה ידוע וברור מראש. הפעם ההפתעה היחידה הייתה שהשוטרת מנזון מכרה את דב בתמורה לקידום אחרי שדב עשתה הכל כדי להגן עליה.
וכמובן, הרשו לי להתמרמר גם על העובדה שהחקירה המשטרתית סביב גופות הבנות בחביות לא התקדמה בכלל הפרק, שזה פשוט לא מסתדר. תמיד היה שילוב בין החקירות ופיצול הדמויות לקבוצות עבודה כדי שתושג התקדמות בשתי חקירות שונות.
על הצד החיובי – כבר מזמן צפיתי שלגוורטה ובטיסטה לא יחזיקו מעמד יחדיו ונזרקו רמזים לכל אורך העונה, נראה שזה עדיין הכיוון אליו הם הולכים אבל לאט ובטוח. כמו בחיים, לא מתגרשים אחרי שבוע על הריב הראשון- זה מצטבר. זה מוצג מאוד יפה גם כאן לאורך העונה.

מה עוד? האומנת לא הופיעה בכלל הפרק. האמת, אני ממש סקרנית לגבי הדמות שלה. בתחילה חשבתי שהיא סתם דמות משנית וחסרת חשיבות בעלילה אבל לאט לאט התחלתי לשמוע יותר ויותר תיאוריות לגביה ואחרי הפרק הקודם התחלתי להאמין שיש משהו חשוד בה, היא לא רק האומנת.
אחת התיאוריות המעניינות שיצא לי לקרוא עלתה בפורום "המסך המפוצל" ע"י roswella ואפשר לקרוא אותה כאן. מה שבכל זאת גורם לי להסתייג מהתיאוריה הזאת היא שמלבד הפרק סביב הפסל של הקדושה, באמת לא ראינו כלום על האומנת וזה קצת מעט מדי לשלב מאוחר כ"כ בעונה. עם זאת, אנחנו יודעים שדקסטר מפשל ולא מבצע רציחות נקיות לכל אורך העונה אז אם יש עדויות נערמות עליו מכמה כיוונים שונים – זה לא יפתיע אותי ויסתדר באופן הגיוני.

Dexter-Lumen-Murder

ולסיום, שלושה ציטוטים משעשעים מהפרק:

Deb: If it's working, who am I to poop on your parade?

Dexter: Jordan promises change, but he also accepts credit cards.

Dexter: I've never been around so many people who made me feel normal. Really normal.

מקווה שנהניתם מהפוסט וכמובן מהפרק, אשמח לתגובותיכם. :)


6 תגובות:

  1. פשוט כיף לקרוא משהו טוב על הסדרה בעברית לשם שינוי, כל הכבוד. כיסית הכל אני חושבת:)
    לגבי ההתפתחויות להמשך... נראה לי שזה בטח הדבר הגאוני שאי אפשר לעלות עליו:)
    לגבי קווין, נראה לי מוזר שהוא מוריד פרופיל... לפני כמה פרקים הוא היה ממש קרוב, עם ג'ונה, והוא היה בטוח שיש שם משהו... קשה לי להאמין שהוא עוזב הכל בגלל דב.
    האומנת. מה שהיא לא תהיה, אני מקווה שנגלה את זה בקרוב. יש לי חשש שישאירו אותה לעונה הבאה...

    השבמחק
  2. תודה רבה על התגובה שיר!! :)
    כמה נחמד לקבל מחמאות על הפוסט!
    לגבי קווין - לא יודעת אם הוא מוריד פרופיל ובמיוחד לא יודעת אם בגלל דב, אבל נראה לי שהוא מואס בסחטנות של סטן..

    והאומנת - האמת אם היא תמשיך לעונה הבאה התיאוריה של הFBI תתאים מצויין - הגיוני שישאירו אותה לעונה הבאה, כי בעצם, למה שתעזוב? רק התחילה לעזור לו עם האריסון ובנתיים לא קורה איתה כלום. מסתדר מצויין. :)
    הכי מצחיק אם הכותבים לא מתכננים כלום לגביה ורק בגלל כל התיאוריות סביבה יפתחו לה איזה קו עלילה. למרות שבדקסטר אין אנשים רנדומלים. ;)

    השבמחק
  3. הגעתי לכאן מהפורום דקסטר.
    ממה שנכתב בפורום הצילומים על היאכטה קשורים לחלק של ההעמסה ולא ההשלכה, כך שאם זה כך הם לא מוכיחים כלום.
    אבל, בכל מקרה מעניין איך ימשיכו עם זה.

    השבמחק
  4. שלום אנונימי. :)
    ראיתי שכתבו את זה באחד הפורומים, לא זוכרת איזה (אני כותבת ביותר מפורום דקסטר אחד..) אבל זה לא נכון...
    מראים את סטן מצלם את דקסטר ולומן על היאכטה אחרי שהיא זורקת את חלקי הגופה ואז הוא מריץ אחורה את התמונות שצילם ומראה את האריזה שלהם גם כן...
    צירפתי תמונות מהפרק שמראות את זה:
    http://img2.timg.co.il/forums/1_147120986.jpg
    http://img2.timg.co.il/forums/1_147120996.jpg
    http://img2.timg.co.il/forums/1_147121015.jpg

    ותודה רבה על התגובה..:]

    השבמחק
  5. אין סיכוי שהאומנת היא סתם, ממש לא:)

    מסכימה איתך לגבי התמונות, לא מבינה למה אנשים חושבים שאי אפשר לצלם ממרחק... עם ציוד מתאים הכל אפשרי.

    השבמחק
  6. בפרק 10 ראו שהוא מדבר על התמונות ומאיך שהוא דיבר, זה היה נשמע לי שהוא לא ראה אותם בלב ים.
    (אני קוראת בפורום דקסטר בתפוז)

    השבמחק