יום רביעי, 26 באוקטובר 2011

Doomsday Killer(s) - Dexter – דקסטר


dexter-prayer

הפעם אדבר על הפרק הרביעי בעונה השישית של דקסטר, ששודר בארה"ב בתאריך 23.10.11 ושמו A Horse of a Different Color. אם טרם צפיתם בפרק, כל מה שתקראו החל מהפסקה הבאה יפגע בצפייתכם.

סוף סוף התחילו לרוץ הרבה קווי עלילה במקביל, הרציחות הפכו למעניינות ומתוחכמות יותר ובכללי נראה שדברים התחילו לזוז. אז מה היה לנו הפעם?
deb-maria-dexterדב הסגנית (מה המקבילה של lieutenant בעברית?) החדשה מנסה להסתגל לתפקיד. מרוב פחד להיכשל היא לוקחת כל טיפ ועצה שנותנים לה וכך אנחנו מוצאים את דב מדדה לה בחליפה מחויטת עם חצאית, גרביונים ונעלי עקב. לשמחתנו היא מקשיבה למריה (כן!) ומחליטה להיות עצמה במסיבת העיתונאים ומה שנראה ככישלון מביך מתגלה כהצלחה, כי למרות ניבול הפה נראה שהקהל מעריך את הכנות שלה. בנוסף לכך, מסתמן שהבחירה שלה לשכור את מייק אנדרסון (הבלש שמחליף אותה) הייתה חכמה כי הוא בלש טוב, למרות שכבן אדם הוא כרגע בלתי נסבל.
עוד בחזית של דב אנחנו יכולים לראות את ניסיונותיה הנואשים של מריה להפיל את דב וגם את חוסר התמודדותה של דב עם הטראומה שחוותה בירי של תחילת העונה (אני מאמינה שעוד יחזרו לזה). ryan-masukaמסוקה, ריאן המתמחה והרומן המשרדי. מסתבר שהסיבה שריאן גנבה את יד הגופה מימי ה Ice Truck Killer הייתה בשביל לשלם שכ"ד, כמה לא מלהיב. בגילוי (שהיה פשטני ונוח מדי מבחינה תסריטאית) הוא ממהר לפטר אותה ולהפסיק את הרומן. אני מאוד מקווה שזה לא הסוף של הסיפור הזה, כי אם כן, מה היה הטעם בכלל? quinn-batista02קווין ובטיסטה חברו יחדיו ויצאו לחפש כמרים/אנשי דת פנאטים (תכף נגיע לזה) אך מצאו את עצמם מעשנים מריחואנה ברכב משבר-גיל-המעבר של בטיסטה, לא מעניין במיוחד אך מעט משעשע. brother-sam-dexterהאח סם (המגולם ע"י מוס דף) עמד לצאת לי מכל החורים עם דיבורי האמונה שלו, עד שהגיעה הסצינה בביה"ח שגם הוא עצר את עצמו והסביר. הסביר מה הוא עבר בחייו שהביא אותו לכלא ומה משם הביא אותו לאמונה. לא אהבתי את הסיפור שהיה קרוב מדי לסיפורו של דקסטר ואת קווי ההשוואה שאוטומטית מתחתי בין שני הסיפורים אבל זאת הייתה סצינה חזקה. כרגע מסתמן שהאח סם נמצא שם כדי לעזור לדקסטר עם התמודדות נפשית וגילוי האמונה ובמקביל, כנראה לעזור עם המקרה (שכן הוא בקיא בתנ"ך ומכיר את עולם הפשע). בכנות? לא מלהיב וגם אם יהיה טוויסט והאח סם יהיה מעורב בפשע בעצמו, אז גם זה יהיה חצי צפוי ולא מלהיב, אבל נחכה ונקווה שיפתיעו אותנו. dexter-travisהרוצחים הסדרתיים, טראוויס ופרופסור גלר (המגולמים ע"י קולין הנקס ואדוארד ג'יימס הולמוס בהתאמה) הפכו להרבה יותר מעניינים. ציינתי כבר בפוסט הקודם שאני לא אוהבת להכיר את הרוצחים מההתחלה אבל נראה שמתכננים לנו משהו אחר הפעם כי מעבר לעובדה שיש להם כבר את השם של ג'יימס גלר, דקסטר עכשיו ראה את טראוויס עומד בזירת הרצח, בלי לנסות להסתתר או להעמיד פנים שהוא מישהו אחר אז אני קלולסית לגבי התכנון שלהם. מה שכן, אני אוהבת שהרוצחים משחקים עם המשטרה וזורקים רמזים ואני גם אוהבת את הרציחות הויזואליות שלהם (זה נשמע מטריד, אה? טוב, אני אוהבת את האסתטיקה של הרציחות ומדגישה שזאת סדרת טלוויזיה, וככזאת, אני נהנית מהרציחות הבדיוניות לחלוטין שהיא מציגה)
dexter-angel-bodyבנוגע למקרה עצמו רציתי להרחיב ארוכות, כי הנושא באמת מעניין. העובדה שכל פרק מחכה לנו זירת רצח מפוארת ומורכבת אחרת לפענוח רק מוסיפה לעניין והעובדה שהמשטרה הייתה זאת שהוציאה להורג את הקורבן האחרון בכלל הרשימה אותי אבל האמת היא שאני לא מספיק בקיאה בספר ההתגלות אז אני אשאיר אתכם עם קישור לויקיפדיה לכל מי שרוצה להעשיר את ידיעותיו או לחפש הסברים ורמזים. אם הבנתי נכון אז הנחשים סימלו את שבעת החותמות והסוסים את ארבעת הפרשים (ותודה לנילי מקפה+טלוויזיה על הלינק שפרסמה עוד בשבוע שעבר!) והאישה האחרונה שנרצחה היא אשת קץ הימים.
עד כאן להפעם, אשמח לשמוע תגובות, מחשבות ותיאוריות בתגובות. :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה