יום שישי, 21 בדצמבר 2012

Surprise, Motherfucker!–דקסטר, סוף עונה 7


dex-harry


העונה השביעית של דקסטר נגמרה השבוע בפרק ששודר בארה"ב בתאריך 16.12.12 ובארץ ב20.12.12 שם הפרק הוא Surprise, Motherfucker, כשם הפוסט. אם טרם צפיתם בפרק אנא הימנעו מהמשך קריאה.

נתחיל מכך שכבר כאשר ראיתי את הפרומו לפרק סוף העונה רצתי ליוטיוב לחפש את המשפט המפורסם של דואקס והאמת שקיוויתי למצוא משהו מהפרומו ומה שמצאתי היה את הסרטון הישן אך משעשע הבא:


תוך כמה רגעים התחוור לי שתקוותי נענו, דואקס לא חוזר מהמתים ועדיין, קיוויתי לרוחו של דואקס ולא סתם פלאשבקים לסצינות ישנות. בכל מקרה, זה התפל, ניגש עכשיו לעיקר.
סוף העונה כסוף עונה היה מאכזב למדי, לא בגלל המהלכים העלילתיים בהכרח אלא בעיקר בגלל האופן שבו התקדמו.
deb-hannahmckay
האנה נעצרה, נלחצה, ביקשה מחברתה שתבריח לה גלולה בבית המשפט והרעילה את עצמה – עד כאן הכל התקדם מצוין אבל אז היא הגיעה כאסירה לבית החולים, קשרו אותה עם אזיקון, השאירו מספריים לידה ובלי שוטר בודד שישמור על האסירה שכרגע הפסידה בשימוע בבית המשפט? נו, באמת.
אני רוצה לטעון שבמציאות זה בחיים לא היה קורה אבל אני לא מכירה את הסיטואציה במציאות, אז באופן שעד כה סיטואציות דומות הוצגו בטלוויזיה זה לא היה קורה וזה היה מאוד לא אמין.
מה שכן, דקסטר כסדרה שברה את התבנית שלה והאנה היא הרוצחת העונתית הראשונה שלא מצאה את מותה בסוף העונה ולחילופין, לא שוחררה על ידי דקסטר עצמו כפי שקרה עם לומן, שהייתה היחידה ששרדה, בעונות הקודמות של דקסטר.
כמובן אפשר לטעון שהאנה לא הייתה הרוצחת העונתית בכלל ושזה בעצם היה סירקו אבל הוא מצא את מותו מזמן.
מה שכן, כרגע ממש לא ברור אם האנה תמשיך לשחק עם דקסטר ודב בידע שהיא אוחזת נגדם בעונה הבאה או לא. אני רוצה שכן, כדי שלא ישאירו את קו העלילה הזה כ"כ לא פתור, אבל מקווה שלא כי לא אהבתי אותה לכל אורך העונה.
maria-dexter
לגוורטה מצאה את מותה ועוד על ידי דב. אני שמחה שזה קרה, צפיתי שזה יקרה ועדיין זה היה מאכזב מאוד. לגוורטה הייתה משותקת על הרצפה כשדב ירתה בה, למה שדב תירה? למה שלא תגיד לדקסטר שיסיים את העבודה שהתחיל? שום דבר שעשו העונה עם דב לא גורם לי לחשוב שבסיטואציה שהיא עמדה בה היא תעשה את הצעד ותרצח בשביל אחיה. זה הכיוון הכללי שאליו חשבתי שהם ילכו העונה אבל חשבתי שהם יכינו את הקרקע יותר טוב..ויותר מכך, אם דב עדיין רחוקה מוסרית מביצוע המעשה הזה (ואני חושבת שכולנו נסכים שעד לפרק האחרון הזה היא הייתה רחוקה מוסרית) אז צריך לשים אותה במצב אמיתי של דחק, במצב של דקסטר מול מריה ודקסטר מפסיד למשל (לא אמין, אבל אולי בשנייה שדב נכנסת הוא בדיוק על הצד החלש שלו והיא לא קוראת נכון את הסיטואציה) בכל מקרה, כל דבר שיגרום לכך שאנחנו נקנה את הסוף הזה, כי כרגע זה לא קרה.
לכל מי שצפה ותהה מה הם יעשו עם זיוף האירוע – דקס תכנן לירות באסטרדה עם האקדח של לגוורטה ובלגוורטה עם האקדח של אסטרדה והתוכניות השתבשו עם הירייה של דב; אני גם חשבתי על זה אבל מהיכרותי עם דקסטר אני הולכת להניח שאת המקרה הזה הם פשוט לא יבדקו לעומק, יניחו שזה בדיוק כפי שזה נראה – הם ירו אחד בשני וככה יסגרו את זה, ללא חשד ברוצח שלישי.
קצת השערות לעונה הבאה: בעקבות מותה של לגוורטה אנג'ל יחזור למשטרה ואם הם יהיו אמיצים מספיק – דב תקבל את הקידום של לגוורטה ואנג'ל יקבל סוף סוף את הקידום של דב שהגיע לו. הוא בטח גם לא יקבל בקלות את מותה של לגוורטה ואולי יהיה זה שימשיך לחקור את דקסטר ויגיע להוכחות שמריה כבר השיגה (אלא אם דקסטר סופרמן הרגיל ישמיד את כל הראיות לפני שמישהו יתחיל לחטט).
דקסטר ודב יעברו כמה משברים ביחסיהם, גם העובדה שהיא רצחה ומאשימה אותו בכך, גם האנה ששם ברקע עוד לסכסך ביניהם (והיא לא חייבת להשתתף בפרקים פיזית כדי לעשות זאת).
קווין יהיה עם ג'יימי ואולי הם יקבלו את הסוף השמח בסוף הסדרה? תלוי איזה כיוון דקסטר תיקח בעונה הבאה, הם יכולים גם להתחיל לחסל את כל הדמויות בעונה הבאה ולהגיד שהם התחילו כבר העונה.
ואלו כל הניחושים שיש לי לבינתיים.
אם מעניין אתכם כמה מוקדם בעונה צפיתי את הסוף הזה:בפוסט הזה מה16.10 כתבתי: "אם אצטרך לזרוק ניחוש להמשך העונה אז כפי שראינו מתקרית הסירה של דקסטר העונה תגמר בכך שדקסטר כמעט ייתפס על ידי אייזק סירקו והפעם תהיה זאת דב שתצטרך לחלץ אותו, אם נתפרע היא גם תעזור לו לרצוח ואם ממש נחלום – היא תאלץ לרצוח בעצמה כדי להציל את חייו (נראה כמה הם ירחיקו לכת עם זה בסוף העונה)."
ובפוסט הזה מה24.11 כתבתי: "קשה לי לדמיין endgame של הסדרה שבו לגוורטה היא שחושפת את דקסטר, אני חושבת שהוא או דב יעצרו את הגילוי או לחילופין יביאו למותה לפני שזה יקרה."  
מה אתם חשבתם? נהניתם מהמתח? בהלם מהסוף? האמנתם שלדב לא נותרה ברירה אלא לירות או שאתם פשוט שמחים שלגוורטה מתה וברוך שפטרנו? אשמח לשמוע בתגובות!

2 תגובות:

  1. הדבר היחיד שחשבתי עליו היה שהירייה יצאה מהאקדח של דב ולא של לגוורטה! זה ממש ברור ויהיה טיפשי אם הם יתעלמו מזה. זה הבייסיקס של מקום רצח שבודקים איזה אקדח ירה.

    השבמחק
  2. אני יודעת, גם היו לא מעט דיונים על זה ברשת ובגלל זה התייחסתי לזה בסוף הפוסט אבל אני אישית חושבת שינערו את זה ולא יחקרו כי..אחרת ישר עולים על דב.

    השבמחק