יום ראשון, 9 בנובמבר 2014

השערוריות של סקנדל

 

סקנדל- גלדיאטורים בחליפות

אחרי שנת בצורת טלוויזיונית החלטתי לנסות סדרה חדשה. חיפשתי דרמה אך קלילה לצפייה, טראשית אבל לא מטמטמת, מהירה, קצבית ומהנה כך שהבחירה בסקנדל הייתה אידיאלית. היו לי שלוש עונות להשלים, מה שלא הציב בפני כל אתגר, ובשבוע של סוכות בלעתי אותן, תוך כדי הגעה לכל ימי אייקון (היה נפלא!), לילה בכנרת ועוד שלל אירועי חג.

הסדרה סקנדל היא דרמת אנסמבל מבית שונדהלנד (חברת ההפקות של שונדה ריימס, יוצרת האנטומיה ו- How To Get Away With Murder החדשה) העוקבת אחר חייה של אוליביה פופ (קארי וושינגטון) שעובדת בתור פיקסרית (Fixer). אנשים שוכרים את שירותיה של פופ על מנת לפתור בעיות, בדר"כ מדובר באנשי ציבור- פוליטיקאים, עשירים, מנכ"לי חברות עם בעיות בסגנון האשמה באונס, רומן, רצח וכיוצא בזה.

לפרמיס המבטיח מצטרפת עלילת הבית הלבן, והסיפור שנפרש בפנינו בעונה הראשונה חושף כי פופ עבדה על קמפיין הנשיאות של הנשיא הנוכחי, פיצ'רלד גרנט, אך עזבה להפתעת כולם, מעט לאחר שנבחר. מהר מאוד מתגלה לנו כי הסיפור והקשר בין גרנט לפופ מורכב וסבוך.

עלילת כל הפרקים נעה בין הבית הלבן לבין OPA- משרדה של פופ, כאשר לכל פרק סיפור המחבר בין השניים ולרוב מתקשר לעלילה עונתית מתמשכת. הפרקים נגמרים תמיד בקליפהאנגר, מה שמסביר את גורם ההתמכרות.

כעת אכתוב ספוילרים לכל הפרקים כולם, עד 407 ששודר שבוע שעבר בארה"ב. אם טרם צפיתם, הימנעו מהמשך קריאה.

Scandal Title

אחרי המרתון שעשיתי נותרתי ברגשות מעורבים. לפיץ' ואוליביה יש את אחת ממערכות היחסים היותר הרסניות שראיתי בטלוויזיה, כנ"ל ג'ייק ואוליביה, כנ"ל פיץ' ומלי, כנ"ל ג'יימס (ז"ל) וסיירוס, כנ"ל האק וקווין ואל תתנו לי להתחיל אפילו עם צ'ארלי וקווין. אתם רואים פה דפוס, או שזו רק אני? אם זו הייתה רק מערכת יחסים אחת אז ניחא, אפילו אם מדובר במרכזית, אבל הסדרה הזו לא סולחת, או שמשחיתים את הנשמה, נפתרים מההיגיון ומתנתקים בכל הכוח מהמציאות, או שלא מריעים לאף זוג ומתמרמרים על כל מערכת יחסית.

נואל קריין, ג'ייק באלרד

אני אישית לגמרי מתעלמת מהעובדה שג'ייק הוא B613, מדמיינת שהוא נואל קריין והם הזוג האידיאלי. פיץ' וליב הם חידה בעיניי, לא מבינה אותם כזוג, לא הבנתי מההתחלה וחושבת שהבסיס שלהם הוא המרדף והאיסור להיות ביחד, חושבת שאם הוא לא היה הנשיא הם לא היו זוג. האק וקווין חביבים, לפחות הם שניהם עם עבר מוסרי בעייתי באותה מידה, וכמובן אבי ודיוויד רוזן, הזוג השפוי האחרון (אם נתעלם ממעשיו האחרונים של רוזן, ואנחנו נתעלם כמובן) חבל רק שהם כרגע פרודים.

Smelly Mellie

למרות מערכות היחסים הנוראיות, יש המון סיבות לאהוב את הסדרה. הדמויות הנשיות, למרות או שמא בזכות המוסריות המוטלת בספק והבחירות האישיות המפוקפקות, הן מצוינות. מלי, אשת הנשיא, שמההתחלה מתגלה כלא סתם אישה קטנה ולא סתם אישה נבגדת, משתבחת עם כל עונה ועונה, ככל שלומדים עליה יותר. עלילת האונס, הרומן עם אנדרו ועכשיו אובדן הבן שלה כולן עשו עבודה מצוינת של להציג את הצד שלה של הסיפור, להראות צד אוהב רגיש ופגיע ולהדגיש שהיא חכמה וחזקה ואין זה מקרי שהיא מצאה את עצמה לצד נשיא ארה"ב.

אוליביה פופ, האם בכלל צריך להסביר? אם כן, אז אני אתן לשני סרטונים לעשות את העבודה:

אבי, שנראית בתחילה קרירה וקשה אך מתגלה כרגישה וחזקה. מדהים לראות אותה בעונה הרביעית מתמודדת עם ההקטנה השיטתית של הנשיא, שמכנה אותה גבי, ושל סיירוס, שמכנה אותה רד והיא כתגובה עומדת על שלה ולא מפחדת לדבר חזרה.

בנוסף לנשים הנהדרות, נושאי השיח של הסדרה תמיד רלוונטים ומעניינים. כן, B613 זה מטופש וממש מיותר בעיני (וכך גם עלילת הוריה של אוליביה) אבל כוחה של התקשורת וscandal thursdayחשיבותן של הרשתות החברתיות מוצגים בצורה נהדרת, בין אם אוליביה יושבת ברכבה ומחכה לשעה עגולה כדי שכל כתבי החדשות יהיו עסוקים בשידור ולא ישאלו אותה שאלות בזמן שהיא נכנסת לביתו של הלקוח החדש, ובין אם היא והצוות שלה חושבים על האשטאג האידיאלי ללקוח החדש שלהם (#justiceforcooper מוכר לכם?). היחס לרשתות חברתיות ותקשורת אינו מקרי, יוצרת הסדרה מודעת היטב לכוחן של הרשתות ומקפידה לא רק לתקשר עם הקהל בטוויטר בעצמה, אלא גם לעודד את כל שחקניה לעשות זאת. השחקנים של האנטומיה של גריי הצטרפו מאוחר למשחק ושונדה ריימס דאגה שהם כולם יעברו סדנאות טוויטר ויתחילו לצייץ תוך כדי שידור הפרק, אך בסקנדל השחקנים הוכנו לכך מראש וכל חמישי דואגים לצייץ תוך כדי צפייה.

ואחרון חביב, לא יודעת אם זו סיבה לאהוב את הסדרה אך זה כן אספקט מעניין של הסדרה שמעורר לא מעט שיח בעצמו- מתיחת גבולות הצנזורה. סקנדל משודרת ברשת ברודקאסט (ABC) ולכן, שלא כמו בכבלים, חלים עליה חוקי צנזורה מחמירים יותר בכל הנוגע לאלימות, עירום ושפה. יש הגבלה על כמה מותר להראות אך תסריטאי הסדרה מתעקשים להציג מיניות בכל דרך שניתן ובחיי, בסופו של יום, הסצינות המיניות של סקנדל הן יותר בוטות מרוב סצינות הסקס שיצא לי לראות בכבלים. ישנה כתבה שלמה שנכתבה רק על שיחת הטלפון בין פיץ' לליב בפרק האחרון, כך שהסדרה מצדיקה את שמה.

פינת התכל'ס: אני שמחה על הבינג'ינג שעשיתי לסדרה, היא ענתה לכל ציפיותיי בכל הנוגע לתוכנית טלוויזיה דרמתית אך קלילה, מהירה ומעניינת, עם דמויות מרתקות ושתבורך שונדה, עם המון דמויות נשיות מורכבות, שונות ונפלאות.

ציפיות להמשך: הוריה של ליב ירצחו אחד את השני, B613 יתמוטט, מלי תמצא מאהב חדש ותצליח לשמור את זה בסוד, דמותה של ליסה קודרו תעשה קאמבק (חהחה), ליב וג'ייק יחיו ביחד באושר ועושר, הוו ובעונה אממ..8? מלי תרוץ לנשיאות!

ראיתם סקנדל? מה חשבתם? הפוסט שכנע אתכם לראות? אשמח לשמוע מה אתם חושבים בתגובות!

3 תגובות:

  1. פוסט מעולה! תפסת לחלוטין את רוח הסדרה ואת האפקט הממכר שלה! יש משהו באינטנסיביות של העלילה והדמויות שמזכיר את האנטומיה של גריי (וכמובן את הבית הלבן בחלקים הטובים). את האנטומיה שרדתי עד עונה 6 (כשהיא הפכה לדאלאס/שושלת בעיניי), מעניין עד לאיזו עונה בסקנדל הם יצליחו לפתח את הסיפור ולא להפוך אותו למסטיק...

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה איזה כיף! האמת שהיה הרבה שהזכיר לי את האנטומיה, מצאתי את עצמי משווה בין מערכת היחסים של ליב ופיץ' לכריסטינה ואוון! וכמו שמאיה אמרה בתגובות בפייסבוק, מזכיר מאוד גם את זהות בדויה..!
      גם אני תוהה מתי יהרס, למרות שאני עדיין רואה האנטומיה ודי נהנית...! יש לי עמידות מיוחדת לאנטומיה, לא יודעת להסביר את זה. :)

      מחק
  2. היי הגעתי לפוסט הזה במהלך איזשהוא חיפוש בגוגל רק רציתי להגיד... אהאה! צדקת בציפיות שלך לגבי מלי! מגניב :)

    השבמחק