יום שבת, 6 בנובמבר 2010

That's me trying – האנטומיה של גריי

פרק חדש של האנטומיה שודר שלשום בארה"ב (04/11/10), מדובר בפרק השביעי בעונה השביעית ושמו, כמו בכותרת, That's me trying.
כל מה שארשום החל מהפסקה הבאה הינו ספוילר אם טרם צפיתם בפרק.

Christina_Mer

אני אתחיל ואומר שלדעתי העונה השביעית של האנטומיה מצוינת, אך לצערי שני הפרקים האחרונים היו קצת יותר חלשים. בפרק הקודם של האנטומיה הגיע צוות צילום לעקוב אחר הרופאים והמטופלים ולראות כיצד בית החולים מתפקד לאחר הטראומה שעבר. אני אישית לא הבנתי מה עמד מאחורי ההחלטה לעשות פרק כזה ולא הבנתי איך הפרק מתחיל בלי שהסבירו לנו לפני או אחרי שזה מה שהולך להיות, אבל היה ונגמר והשבוע חזרנו לשגרה.

Bailey-Mary

הפעם בפרק ביילי מנסה להתמודד עם מותה של מארי (השחקנית מנדי מור) ולוקחת חלק בנתיחה לאחר המוות יחד עם הפתולוגית. הציגו לנו את הפתולוגית בצורה ריאליסטית למדי – מבחינתה זאת עבודה שגרתית, יומיומית והיא עושה הכל על אוטומט. אז כן היא תדבר בטלפון על הזמנות לארוחת ערב ותתייחס לקרישי הדם כשגרתיים ותבטל את הטענות של ביילי כלאחר יד. לא נעים לראות אבל גם הגיוני. הכל נראה הרבה יותר גרוע דרך עיניה של ביילי ולכן גם לנו – הכרנו את מארי, אנחנו המומים שאחרי ששרדה את הטבח בביה"ח נפטרה בניתוח פשוט ושגרתי ושסיבת המוות לא נמצאה. בדיקת המוח שמחייבת את ביילי לחזור ולהמשיך בנתיחה עוד שבועיים רק הראתה לנו כמה ביילי רוצה לסיים עם זה ולשים הכל מאחוריה. אני שמחה שזה לא נסגר ונפתר מכיוון שלהחזיק את הסיפורים על המטופלים או הרופאים מהטראומה שחוו עוזרת להמשיך ולהמחיש כמה האירוע שעברו היה משמעותי בחיים שלהם ומשפיע על כל הווייתם היומיומית.

April

דמותה של אפריל מתחילה לקבל יותר נפח והפעם היא סיפקה לנו אתנחתא קומית מצוינת. אוון מנצל את מיליון הדולר שקיבל מהצ'יף כדי להכשיר את המנתחים לטיפול בטראומה ומביים להם אירוע רב נפגעים. אפריל נכנסת למשחק עד הסוף ואיננה מוכנה לוותר ולתת למטופליה המדומים למות ולכן כאשר המסוק הבדיוני אינו מגיע ונותרים רק שני מטופלים בחיים היא עולה לאמבולנס האמיתי ומסיעה את המטופלים שלה לביה"ח. בנוסף, רומזים לנו על רומן אפשרי או לפחות משיכה מצידה של אפריל לאלכס. אני ממש לא מרוצה מההתפתחות הזאת, אומנם זה אומר שאכן לא יהיה לנו את אלכס ולקסי יחדיו – שזה מצוין, אבל לשלב את אפריל הבתולה התמימה עם אלכס בעל החזות הקשוחה והיסטוריה של שבירת לבבות? אני מעדיפה אותה מקרקרת סביב דרק בצורה נואשת וחסרת עתיד ממשי.

אייברי פורש מסדנת הטראומה בתירוץ שהוא לא צריך ללמוד שטראומה זה לא הוגן ואוון משכנע אותו לחזור בצורה שאמורה להיות הגיונית ולהציג את אוון באור חיובי יותר אבל אצלי לפחות, זה לא קורה. עדיין לא אוהבת אותו ולא חושבת שהוא עושה טוב לכריסטינה או בכלל.

Christina

ואם כבר הזכרנו את כריסטינה אז נמשיך. כריסטינה מתפקדת בתור רופאה, ממש לא כמו פעם אבל קצת יותר חוזרת לעצמה. בנוסף מראים לנו כי היחסים של מרדית' וכריסטינה אינם מתפקדים כמו בעבר, יש ביניהם ריחוק לא מוסבר שככל הנראה התחיל בפרק הקודם כאשר מרדית' הסבירה למצלמות שכריסטינה היא גיבורה, למורת רוחה של כריסטינה.
הפרק אנחנו מגלים שכריסטינה כועסת על מרדית'. גם על כך שהיא מתפקדת לאחר הטראומה וגם כי היא מאשימה אותה בכל האחריות שהטילה עליה ביום הטבח – אחריות להציל את דרק בכל מחיר שגרם לכריסטינה לנתח כאשר אקדח מוצמד לרקתה.
בסוף הפרק אנחנו מגלים בצער רב שכריסטינה התפטרה. עכשיו, אין לי ספק שכריסטינה תחזור – למרות שאני לא יודעת כמה זמן זה יקח ואיך בדיוק זה יקרה, אני מניחה שמדובר בעניין של כמה פרקים. אני בעיקר מקווה שמי שתחזיר אותה תהיה מרדית' תוך כדי התפייסות ולא אוון בניסיון נוסף של שונדה ריימס לשכנע אותנו לאהוב את הזיווג הזה.
אני מניחה שהרבה התרעמו על כך שכריסטינה מעלה את הכעס שלה בפני מרדית' רק עכשיו אבל אני חושבת שזה הגיוני, הראו לנו את כל מה שכריסטינה עוברת, מהפחד להיות לבד שגרם לה להנשא לאוון עד הרצון להשתנות ולחזור לעצמה ולעסוק ברפואה ולבסוף להבנה שהיא לא מצליחה לעשות זאת. התסכול שכולם סביבה הצליחו להמשיך הלאה גורם לה לבסוף, אחרי כ"כ הרבה זמן להוציא את כעסה על מרדית'. היא מרגישה שהיא הקריבה הכל, כל מה שהיא הייתה, כל הקריירה שלה, בשביל להציל את החיים של החברה הכי טובה שלה. אני לחלוטין מבינה את זה ואוהבת את הצורה שבה זה הוצג והתפתח לאורך הפרקים. מה אתם חושבים? מקבלים את ההסבר שלי או עדיין לא מבינים מה עובר בראשה של כריסטינה?

מערכת היחסים של אריזונה וקאלי מעט מתסכלת. אם אנחנו פותחים הכל על השולחן ככה, הסיבה היחידה שאריזונה נוסעת לאפריקה היא שהשחקנית (ג'סיקה קפשו) ילדה לאחרונה ונמצאת בחופשת לידה. אז, למה לסבך את העלילה כ"כ? הרי ממש לא מזמן הן החליטו על פשרה בנושא הילדים, החלטה שממש מדגישה התחייבות לכל החיים ועכשיו אריזונה עוזבת וכמובן, אחרי שקאלי מתפשרת על שלוש השנים הבאות ומחליטה לנסוע איתה לאפריקה, אריזונה מחליטה להיפרד ממנה בשדה התעופה. כאן, לעומת מרדית' וכריסטינה, הפרידה פחות ברורה לי. אני מבינה מדוע אריזונה אומרת לקאלי לא לבוא, אבל שזה לגמרי נגמר ביניהן? לא אהבתי בכלל. שוב נותרתי תוהה מתי אריזונה תשוב, איך זה יקרה ומה יוותר ממערכת היחסים שלה עם קאלי? אני מקווה ששונדה לא מנסה לכפות עלינו דרמה ביניהן כי הן הזוג האהוב עלי והן ממש לא דורשות דרמה כדי לשמור את מערכת היחסים מעניינת.

Lexie_Grey

נסיים עם מארק ולקסי. נראה שהם מתחילים להתקרב וניתן להניח שיחזרו להיות יחדיו בקרוב, למרות מחאתה של לקסי על כך שמארק בוחן את ישבנה היא הולכת משולחנו מחויכת. המטופלת  שלהם עושה הגדלת ישבן ממש מחוץ לפרופורציה לפי מה שהוצג לנו ולכן אינני מבינה כיצד הוא עבר כהגיוני ומוסבר, אבל אני בכללי לא תומכת גדולה של ניתוחים פלסטיים.

אני חושבת שכיסיתי את כל הנושאים העיקריים של הפרק, אך הפוסט יצא מעט ארוך, השתדלתי לא להכביר בתיאורי העלילה.
אנא חוו דעתכם בתגובות, אשמח לשמוע הארות, הערות ודעות. :)

 

2 תגובות:

  1. אמבר בנסון לא שיחקה את המטופלת של מארק, אלא את הבת של רוי, המטופל של טדי וכריסטינה. סתם הערה.

    השבמחק
  2. תודה על התיקון וסליחה על חוסר הדיוק.
    עדכנתי. :)

    השבמחק