יום רביעי, 20 באוקטובר 2010

העונה השביעית של האוס ועוד כמה עניינים…

נתחיל בכך שאספר לכם בקצרה שבתקופה הקרובה אני הולכת לעדכן את הבלוג פחות, לצערי. שנת הלימודים האוניברסיטאית התחילה השבוע ולמרות שאני בטוחה כי בהמשך הכל יסתדר ואוכל לחזור ולעדכן באופן תדיר את הבלוג, כמו שאני רוצה, כרגע נראה שעם הלחץ של ההתחלה וההסתגלות למערכת השעות – יהיו פחות עדכונים. אני אשתדל להעלות פוסט עם תוכן לפחות פעם בשבוע. הלוואי שיותר.

בפוסט הפעם אני הולכת לדבר על העונה החדשה של האוס – העונה השביעית. בעיקר על הפרק האחרון ששודר בארה"ב, הלא הוא Unplanned Parenthood (פרק מס' 5 בעונה השביעית ששודר בארה"ב בתאריך 18/10/10) אך אני אגע בכללי בשינוי העלילתי הבלתי נמנע שאנחנו רואים בעונה הזאת.
אם לא צפיתם בפרק זה, החל מהפסקה הבאה מה שתקראו הוא ספוילר ועשוי לפגוע בצפייה שלכם.

Wilson-House

הפרק המדובר ממשיך מס' עלילות שהוצגו בפנינו בתחילת העונה הזאת או סוף עונה קודמת, העיקריות ביניהן הן – קאדי והאוס במערכת יחסים ומציאת רופאה מחליפה ל13 שנעלמה בפתאומיות. המטופלת בפרק היא תינוקת שנולדה בתחילת הפרק ואמה, כאשר בסיפור מעורבת גם האחות הגדולה של התינוקת.

Sam_Cuddy

מה שהכי מעניין אותי העונה, ואני מניחה שאת מרבית הצופים – אלו עלילות קאדי והאוס: נראה שהם מציגים לנו את מערכת היחסים שלהם בחוכמה, מפתחים אותה בקצב המתאים ואף פעם לא נותנים להכל להיות מושלם, משאירים אותנו עם חששות בקשר למערכת היחסים.
למה אני מתכוונת? בפרק הראשון בעונה היה לנו יום רומנטי במיוחד של האוס וקאדי מבריזים מהעבודה ונשארים ביחד כל היום, הכל נראה טוב ויפה עד שהאוס מעלה את חששותיו לפני השטח, קאדי מרגיעה אותו ובכל זאת הפרק נגמר בתחושה חזקה של דאגות מצד שניהם.
בפרק השני הם מתמודדים עם העבודה יחדיו – פרק שלם שבו שניהם נכנעים אחד לשני ומעמיד אותנו, הצופים, מול הדילמה של מה עדיף? האוס וקאדי הרגילים אבל לא כזוג או האוס וקאדי וותרנים ומשעממים אבל כזוג. למזלנו, לפני שהפרק מגיע לסיום, הם אינם יכולים לשתוק עוד ופורצים בויכוח סוער שמחזיר אותם לנקודה המוכרת של ווכחנות ועם זאת הם נשארים בזוגיות.
בפרק השלישי לא קורה יותר מדי מבחינת הזוגיות, לחץ רגעי של האוס מכך שאין להם תחביבים משותפים, אך זה באמת נפתר בקלות ומה שהפרק נותן לנו זה כמה סצנות מבדרות במגרש הקרטינג  בדאבל דייט של האוס-קאדי/ווילסון-סאם.
בפרק הרביעי רואים בבירור התפתחות במערכת היחסים שלהם כאשר הם מעלים לדיון את נושא הבת של קאדי ואת העובדה שהאוס חייב להיות מעורב גם בחלק הזה בחייה של קאדי אם יש להם רצון להתקדם לשלב הבא במערכת היחסים.

Rachel Cuddy

וכל זה מביא אותנו לפרק החמישי בעונה "הורות לא מתוכננת" בתרגום חופשי, שבו מעמידים את האוס לבד מול רייצ'ל (הבת של קאדי). האוס, בנאמנות לדמותו, נבהל ברגע שהוא מגלה כי רייצ'ל קמה משנתה ועליו להתמודד איתה בעצמו וקורא לווילסון לעזרה, העניינים משתבשים אבל בסה"כ הכל נפתר בטוב. מלבד העובדה כמובן, שקאדי מגלה מה קרה. כפי שנראה מתחילת העונה, מערכת היחסים הזאת Is here to stay! אני מעריכה שהם יישארו בזוגיות לפחות לעונה שבה יציגו את ההתמודדויות השונות יחד עם איזושהי נוחות שיגיעו אליה. אני מאמינה גדולה במערכות יחסים טלוויזיוניות שהן יציבות ולא מלאות בדרמה ועדיין יכולות להיות מעניינות ולהמשך זמן מה. לצערנו, יוצרים של סדרות רבות חוששים מלהפגיש את הזוג המיועד יחדיו מחשש שזה יהרוס את הסדרה ודוחים את זה עד הסוף, או מאחדים אותם לתקופה קצרה ומפרידים ולא מבינים בדרך שזה מה שהורס את הסדרה: חוסר ההתמודדות עם קיום הזוגיות, כתיבת הזוגיות ושילוב אותה בעלילה. אחרי הכל הסדרה לא נבנתה כולה סביב מערכות יחסים רומנטיות של האוס, זאת עלילת שוליים, זה הכל. מקווה שהיוצרים של האוס יתגברו על המכשול הזה ויצליחו לשמור על איזון בזוגיות ועניין בסדרה ובשאר הדמויות.

מבחינת קו העלילה של דמות נשית חדשה שתחליף את 13: האמת, שמדובר בעיקר בנושאי ליהוק. כבר ידוע מי תלוהק המחליפה, אני לא אפרסם כאן מכיוון שחלק מהאנשים יחשיבו זאת כספוילר. השחקנית של 13(אוליביה ווילד), אגב, לא באמת עזבה. היא עובדת על פרויקט אחר ותחזור בהמשך, היא עדיין חלק מהקאסט. לעומת זאת, ג'ניפר מוריסון (שגילמה את קמרון) עזבה, ומשחקת בתוכנית אחרת.
בנוגע לעלילה עצמה – היה נחמד לראות את צ'ייס מגייס בחורה שאינה מתאימה לתפקיד, בגלל שחיפש מחליפה לקמרון. אח"כ פורמן התרעם על כך שלצ'ייס ניתנה זכות ההחלטה ולא לו – אז האוס נתן לו לבחור רק כדי שיוכל לפטר את הבחורה. לבסוף, כשניתנה זכות הגיוס לטאוב הוא כ"כ פחד לטעות שהבחורה עצמה סירבה להצעה. חבל, היה נחמד לראות את קייקו אג'נה בתפקיד שונה לחלוטין מתפקידה הקודם בתור ליין ב"בנות גילמור".

מבחינת קו העלילה של המטופלת: חייבת לציין שהוא פשוט לא היה כזה מעניין. ולכן, גם אחסוך מכם את הקריאה עליו.

אני חושבת שזה הכל הפעם. מקווה שהקריאה הייתה מהנה ואשמח לקרוא בתגובות את דעותיכם- על הפוסט, הסדרה ובכלל.

4 תגובות:

  1. מתי יצא פרק הבא?

    השבמחק
  2. זאת היתה ליין???
    וואו לא זיהיתי בכלל, ובדר"כ אני מלכת ה"היי הוא שיחק את דחליל מספר 3 בפרק 302 של צ'אק" או משהו כזה.
    איך פספסתי.

    השבמחק
  3. חחחחח..כן היה קשה לזהות אותה!! אני זיהיתי בסצינה שלא ראו אותה ורק שמעו אותה ואז זה הכה בי "ליין!!" ואז גם זיהיתי אותה..

    השבמחק