יום שלישי, 5 באוקטובר 2010

Hey, When is Dexter coming back? - דקסטר

הפעם אכתוב על הפרק השני בעונה החמישית של דקסטר, הפרק שודר בארה"ב בתאריך 03/10/10 ושם הפרק הוא Hello Bandit.
אם לא צפיתם בפרק – כל מה שתקראו החל מהפסקה הבאה יהיה ספוילר ויהרוס לכם את המשך הצפייה בתוכנית. אם כבר צפיתם בפרק, המשיכו לקרוא ללא חשש.
קריאה מהנה!

dexter 

הפרק השני לעונה מתחיל קצת יותר להראות כמו דקסטר שאליו אנחנו רגילים. תחילה הוא מתמודד עם שיחת הFBI ממנה התחמק בפרק הקודם ואז הוא מחליט לשכוח מהיותו רוצח סדרתי, להתמקד בילדים ובמעבר הדירה ועל כן הולך לשכור רכב תואם. כאשר מגיע לשכירת הרכב הוא רואה כי במכולה שבה התעניין יש טיפת דם, הוא משכנע את עצמו שמדובר בדבר מקרי – מישהו שנחתך בברך ודימם או כל דבר אחר נטול משמעות, אך הסקרנות גוברת עליו והוא שוכר את הרכב הזה.
מהר מאוד הוא עובר לשלבים הרגילים של בדיקת פיזור הדם וזיהוי מקור הדם. מדובר באישה שנרצחה. ממש לא יכולת לעצור המחקר נמשך.
הרוצח שנחשף בפנינו הוא בויד פאולר, מפנה פגרי חיות ביום ורוצח נשים בלילה.

dexter-kids-bathroom

בזמן שלבי המחקר של דקסטר, ההסתגלות לחיים כהורה יחיד עם שלושה ילדים נמשכת. אסתר מתקשה להתמודד עם העובדה שאמה נרצחה ואילו קודי שמח שעדיין יש לו את דקסטר. סצינה מצוינת בפרק היא כאשר אסתר עורכת את השולחן לארבעה אנשים ומבינה שהם רק שלושה עכשיו. סצינה נוספת שהייתה ממש טובה היא כאשר הילדים מבריזים מבית הספר וצועדים לביתם הישן לראות את מקום הרצח של אימם. המעשה מאוד צפוי אבל המפגש עם דקסטר, אותי לפחות, הפתיע. אסתר מסבירה מדוע היא כ"כ כועסת על דקסטר, היא אינה כועסת כי היא מאשימה אותו במות אימה, אלא כי הוא נתן לה תקווה לעתיד טוב יותר. כשהם גדלו רק עם ריטה הכל היה בסדר, כשדקסטר הגיע היה יותר טוב אבל עכשיו ריטה נרצחה ואסתר הייתה מעדיפה לחיות את החיים שהיו לפני דקסטר כי אז לפחות היה לה את ריטה. עם ההבנה הזאת היא מכריזה שהיא רוצה לעזוב ולגור עם הסבים – מהלך שלצערנו היה צפוי, אבל מה לעשות? אי אפשר להספיק להיות רוצח סדרתי שעובד במשטרה ומגדל לבד שלושה ילדים.

עלילות אנג'ל ומריה כרגיל, לא מעניינות אף אחד. הפעם אנג'ל מגלה כי מריה חוסכת כסף ומסתירה זאת ממנו והוא כועס עליה. התייעצות עם קווין ודב לא נותנות לו את התמיכה שחיפש כי שניהם תומכים בחסכון הנסתר הזה. בעימות מול מריה הוא מגלה כי היא חושבת שהוא בזבן והוא עוזב בכעס ומזמין את כולם למשקאות על חשבנו. אחרי שהוא משתכר הוא נגרר לקרב אלים במיוחד עם אחד האנשים בבר. בכנות – לא מעניין בכלל. בנושא החסכונות אני מאמינה בגילוי מלא של הכספים והחסכונות – מה אתם חושבים? האם העלילה מעניינת אתכם? האם זה תחילת הסוף של מריה ואנג'ל?

dexter-blood03

עלילות מסוקה – הוא תמיד משעשע אותי, אבל הפעם אפילו יותר מתמיד. מכיוון שהוא ממלא מקומו של דקסטר הוא צריך להתעסק הרבה עם פיזור דם והוא מקבל לעבוד על ראש כרות שהוצאו ממנו הלשון והעיניים ולאחר מכן בבן הזוג של הראש הכרות שירה לעצמו כדור בראש. הסצינה שבה הוא מחליק מהדם המזויף והסצנה שבה נופלת עליו חתיכת מוח מהתקרה היו ממש מבדרות.

dexter-debra-quinn

עלילות קווין ודברה – אחרי ששבוע שעבר מצאה דב נחמה בזרועותיו של קווין, השבוע היא מכחישה את העובדה שהם שכבו. אחרי ניסיונות חיזור רבים מצד קווין וחוסר שיתוף פעולה מצידה של דברה היא מוכנה להודות בסוף הפרק שהם אכן שכבו אך לא מעידה אם זה יקרה שוב ולאן מבחינתה הקשר הולך.
מהצד המשטרתי – קווין רואה את שלושת הקלסתרונים שמשפחת מיטשל מסרה למשטרה ומצליח ליצור מהם דקסטר.
אני לא מצליחה להבין לאן הם הולכים עם העלילה הזאת. זה נראה כאילו הם מכוונים לשילוב בין העונה הראשונה לשנייה – עם קצב החקירה של קווין והחשדות שלו בדקסטר נראה כי הוא ירצח עד סוף העונה אך לפני כן הוא יספיק להיות במערכת יחסים עם דברה. (דוקס היה השוטר שחקר יותר מדי עד שהיה חייב למות ורודי היה הרוצח העונתי שהיה במערכת יחסים עם דברה)
מה אתם חושבים? האם זה הכיוון שהם הולכים אליו? איך הם יפתיעו אותנו העונה? האם גם אתם רואים את הדמיון בין עלילת קווין לעלילת העונות הקודמות?

בסוף הפרק דקסטר נפרד מילדיו ושולח אותם לגור עם הסבים בפלורידה כשהוא נשאר במיאמי. הפרידה מקודי מאוד מרגשת, מאסתר הפרידה ממש קרירה.
ואז דקסטר מחליט לוודא כי בויד הוא אכן רוצח כדי שיוכל להרוג אותו. והנה לנו הפתעה, דקסטר אינו מרגיש בצורך לרצוח, הרצח איבד את החשיבות שלו בעיניו וכל השיח בראשו של דקסטר שמלווה את הסצינות האחרונות מאוד מרגש אך עם זאת מציג לנו את דקסטר כאדם רגיל שחווה אובדן של מישהו שאהב ובכלל אובדן של משפחה.

"Cody and Astor showed me that I can still care about something; that makes letting them go all that much harder."

למרות הסוף המפתיע והלא דקסטרי אני לא מודאגת. הצורך לרצוח לא יעלם בכזאת קלות ואחרי שיחזור ויתרגל לשגרת חייו החדשה אני בטוחה שהצורך יחזור.
עוד נקודות למחשבה להמשך העונה – כיצד הרצח שקשור בכת Santa Muerte יתפתח לאורך העונה? מתי דקסטר יתחיל בתכנון הרצח של בויד? האם המשטרה תנהל חקירה במקביל כפי  שקרה בעבר?

dexter-boyd-bandit

נסיים את הפוסט עם כמה ציטוטים שאהבתי:

Dexter: "He's definitely peculiar, but I guess the best and brightest don't get into dead-animal pick-up." (about Boyd Fowler) 

Deb (to Quinn): "I came over here to sleep, not to have your fat little sausage fingers all over me."

Masuka: "Oh, fuck me. Why couldn't he have just hanged himself, taken some pills, stuck his head in the oven? People are so rude." (About the suicide victim)

אשמח אם תגיבו ותשתפו את דעותיכם על הפרק ובכלל על המשך העונה שצפויה לנו. מקווה שנהניתם לקרוא.

2 תגובות:

  1. פרק מעולה. אסתר גרמה אפילו לי להרגיש עצובה.

    השבמחק
  2. ואוו ליאורה והיא ילדה, לא ידעתי שהם יכולים לגרום לך להרגיש. :O
    :)

    השבמחק