יום שבת, 2 באוקטובר 2010

האנטומיה של גריי – Shock to the system

כפי שהבטחתי כך גם אקיים. הפוסט הפעם מדבר על הפרק השני בעונה השביעית של האנטומיה ונקרא "Shock to the system".
הפרק שודר בארה"ב בתאריך 30/09/10.
אם לא צפיתם בפרק – כל מה שתקראו החל מהפסקה הבאה יהיה ספוילר ויהרוס לכם את המשך הצפייה בתוכנית. אם כבר צפיתם בפרק, המשיכו לקרוא ללא חשש.
קריאה מהנה!

האנטומיה_של_גריי_צוות

קודם כל ברצוני לציין שאני ממש נהנית מהפרקים של האנטומיה עד כה. אחרי הרצח ההמוני שסגר את העונה הקודמת הם בחרו להתחיל את העונה הזאת כמה חודשים לאחר מכן על-ידי הצגת המצב בו הם מצויים כיום ופלאשים אחורה על התקופה שפספסנו. לפחות, זה מה שהיה בפרק הראשון בעונה.

הפרק השני נפתח באווירה קלילה ונעימה – הרבה בדיחות כמו כריסטינה קמה בבוקר לצד אוון והוא מרגיע אותה ומבטיח שזה שהם נשואים זה בסדר, קאלי מתארת את הברק שפגע בשמונה שחקני קבוצת פוטבול כמעשה ה' וביילי נטפלת לאלכס בנוגע לקליע שעדיין בגופו. כמובן יש גם את מרדית' בסצינת בכי מזויף מול הפסיכולוג ספולדינג, עם מסקרה זולה שתדגיש את דמעותיה, בניסיון נואש לקבל אישור לנתח והיא, ללא כל הפתעה, עדיין לא מקבלת.

כריסטינה-טדי-חדר-ניתוח

הפרק מקבל תפנית דרמטית כאשר כריסטינה נכנסת לחדר הניתוח למרות שאיננה מוכנה לכך ואחרי שמגש כלי ניתוח נופל על הרצפה כך גם היא, אך היא יוצאת מתפקוד ואינה מסוגלת לקום ולחזור לניתוח. אהבתי את הסצינה הזאת, כפי שהציגו לנו שבוע שעבר את לקסי מאבדת שליטה הפעם הייתה זאת כריסטינה. מרדית' הצטרפה אליה לרצפה מה שמאוד הזכיר לי את מותו של דני ואיזי שוכבת על רצפת השירותים בשמלת נשף מפוארת כאשר מרדית' מנסה את מזלה בלהקים אותה מהרצפה. גם אז וגם הפעם היא עושה זאת בהצלחה.
מאוד אהבתי בפרק הזה שהזכירו לנו את הקשר הטוב בין מרדית' וכריסטינה ואיך שהן תומכות אחת בשנייה. לקראת סוף הפרק מרדית' טוענת שתיקנה את כריסטינה ושולחת אותה חזרה לבעלה אחרי נאום שמנסה להיות מרגש מצידו. (האם מישהו באמת אוהב את אוון? אני לא יכולה לסבול אותו.)

מארק מגונן יתר על המידה על לקסי כי הוא רוצה בטובתה ורוצה להגן עליה עד שהוא מגיע למסקנה שעליו להביע את אהבתו כלפיה ולהציע את עזרתו ולא לחכות יותר. אך כשהוא פותח בשיחה איתה היא אומרת כי היא צריכה להתרחק ממנו כי הוא מפריע לה להתקדם ולהתגבר על הטראומה. היה לי מאוד עצוב לראות את זה אך ברור ומובן משתי נקודות המבט. בנוסף, מתחילים לספר לנו קצת יותר על מה שקרה בין לקסי לאלכס מאז האירוע – הם אכן היו יחדיו והוא נפרד ממנה, כי היא נהייתה "משוגעת". נראה שהוא דואג לשלומה אך לא מדבר איתה. אני מקווה שעם המשולש שהם מתכננים לנו – לקסי ומארק יצאו כזוג ולא לקסי ואלכס. והנה ציטוט של מארק המקסים מסביר לקאלי למה הוא לא רוצה לחכות עם לקסי:

Mark: I know who she is, and if she's going through her worst right now, I want to go through it with her. She makes me happier than anything I've ever known, and if I can have a part in making her happy again, that's all I want to do; that's all I want to do for the rest of my life.

מרדית-דרק

הנושא החשוב ביותר בפרק, או לפחות אחד מהחשובים ביותר, היה מרדית' מקבלת את האישור לנתח. זה קורה רק לאחר שהיא מתעמתת עם דרק, מספרת לו על פחדיה בכל פעם שהוא נכנס לרכב וסוף סוף מתוודה על ההפלה. הסצינה הייתה מאוד מאכזבת מכיוון שמדובר בנושא שהיא הייתה ממש חרדה ממנו לתקופה ארוכה ועד שהיא מוציאה את זה תגובתו של דרק כמעט אינה מופתעת ולחלוטין לא מקבלת את תשומת הלב שמגיעה לה, כל הסיפור קורה בבית החולים וממש על רגל אחת. אני מקווה שהנושא יחזור בפרקים הבאים.

אחת מעלילות המשנה האהובות עלי – קאלי ואריזונה עוברות לגור ביחד אך לא מצליחות להסכים על שינוי עיצוב הבית:

Arizona: What do you think?
Callie: I think I don't want to live in an Easter basket.
Arizona: I know you really want to live in the bat cave, but meet me half way.

עלילת משנה נוספת שאינה מעניינת בכלל היא מערכת היחסים של טדי עם ספולדינג הפסיכולוג. באמת שאני אוהבת את טדי אך היא דמות חדשה ולצרף לה דמות נוספת כדי שתהיה מערכת יחסים? לא יודעת, עד כה הם לא הצליחו לעניין אותי בכלל.

ציטוטים שהצחיקו אותי במיוחד:

Mark: A person is out of the nut house what is the appropriate time to wait untill you propose?
Callie: What? Longer, long..long time. Not now.

Alex: Bailey won't let me operate till I'll get this bullet out.
Meredith: I'll take it out, I'll cut it out right now.
Alex: You sound like a junkie.

Cristina: (regarding Lexie) Fifty says she's back in the cuckoo's nest by lunch.

April: You can't be in here! But we're friends now so I'll just shut up.
Meredith: Good Girl!

 

ודבר אחד אחרון שרציתי להוסיף – פרומו לפרק הבא. (למי שחושש מספוילרים, הפרומו לא חושף יותר מדי עלילה, מדובר ב30 שניות)

 

עד כאן להפעם. מקווה שקראתם ואהבתם. מה דעתכם על הפרק? האם אתם מרוצים מהתפתחות העלילה?

3 תגובות:

  1. אהבתי את פרק. במיוחד את מערכת היחסית של מרדית' וכריסטינה. אני אוהבת שמדגישים לנו את מה שאמרנו בפרק שעבר(?), שדרק הוא אהבת חייה של מרדית' אבל כריסטינה היא הsoul mate שלה.
    ואם משהו ישתבש בינה לבין דרק, תמיד יש לה את כריסטינה ;)

    השבמחק
  2. לא נראה שיש מישהו שאוהב את אוון, חוץ משונדה ריימס.
    השלמתי רומא לא מזמן, והפתיע אותי שהוא התחבב עלי, באנטומיה אני שונאת אותו.

    עוד לא השלמתי את 2 הפרקים מאז, ומזל שראיתי אצלך לגבי פרייבט פרקטיס (שמתי להורדה). בזמן האחרון אני רואה פרקים באוטובוס בדרך ל/מ העבודה, ובגלל שבאנטומיה תמיד, אבל תמיד, יהיו דמעות איפשהו בסביבות דקה 30 אני מתפדחת לראות את זה באוטובוס :)

    השבמחק
  3. חח..אני דווקא באנטומיה לא דומעת, אבל מבינה למה אחרים כן. ואיזה ניצול מעולה של הזמן זה לראות בדרך מ/לעבודה.

    וחייבת לציין שבסוף הקרוסאובר היה רק דמות ממרפאה באה לאנטומיה אז תכלס לא באמת צריך לטרוח לראות מרפאה..:/

    השבמחק