יום שלישי, 30 בנובמבר 2010

In the beginning - דקסטר

אז אחרי שני פוסטים שוברי שיגרה, אני חוזרת לדקסטר. הפעם מדובר בפרק 10 בעונה החמישית ששודר בארה"ב בתאריך 28/11/10 ושמו In the beginning.
אנחנו כבר ממש קרובים לסוף העונה ובהתאם לכך העלילה מסתבכת.
אם עוד לא צפיתם בפרק, כל מה שתקראו החל מהפסקה הבאה יהיה ספוילר, הקריאה באחריותכם.

group-picture-dexter

הרבה דברים מתרחשים לקראת סוף העונה. האמת, תמיד העונות של דקסטר בנויות כך, אבל כל פעם קצת אחרת וזה מספיק בשביל לרתק אותנו, או לפחות אותי.
העלילות הבולטות בפרק היו דברה והתקדמות החקירה שלה, סטן והתקדמות החקירה שלו, ג'ורדן צ'ייס וניסיון ההשתקה שלו וכמובן דקסטר ולומן והתקדמות מערכת היחסים שלהם.

emily-dexter

ג'ורדן צ'ייס – כמו תמיד, הרוצח העונתי הוא מתחרה רציני מול דקסטר והפעם, מול דקסטר ולומן. סוף סוף למדנו קצת על ג'ורדן עצמו, כל סיפור המחנה עם אמילי הקורבן הראשון, העובדה שהוא נקרא יוג'ין ועובדת היותו נער שסובל מעודף משקל. בצפייה ראשונה כל הדיאלוג בין אמילי לג'ורדן לא היה לי ברור ולכן חזרתי וצפיתי בו שוב. מה שהפריע לי בהתחלה היה שהיא אמרה לו "סיפרתי את האמת". אם האמת היא שאת הקורבן הראשון אז למה ג'ורדן כ"כ מרוחק ממך ומערכת היחסים ביניכם משונה. נראה היה ששניהם יצאו פגועים מהאירוע.
אחרי צפייה שנייה אני מרגישה בנוח עם ההשערה שג'ורדן חווה טראומה בילדותו/נעוריו וזה הוביל אותו ליזום את ההתקפה הראשונה על אמילי בסיוע "אנשיו". בעצם כך שהשתמש בה הוא התחזק וגילה את כוחו אך גם שיחרר את הנוסע האפל שלו. כך נוצרה לנו מערכת יחסים מעוותת שבה הוא מודה לה על השחרור והכוח שנתנה לו והיא מודה לו, לא ברור על מה אבל נראה שלא חסר לה בעיות משלה (כל הסיפור עם האבא שלא היה מרוצה ממנה) ועם זאת הוא מסתייג ממנה כי עדיין קיים בו הפגם הזה שמאפשר לו לנהוג בנשים ככה והוא לא באמת מצא פתרון ודרך להתגבר על הטראומה הוא רק מצא דרך לנצל את כוחו כדי לקבל סיפוק זמני. (מאוד מזכיר את דקסטר והסיפוק שהוא מקבל מרציחות כשהסיבה לרציחות היא הטראומה שעליה הוא לא מצליח להתגבר)

Jordan-chase-dexter

טוב, כל זה נכתב על ההיסטוריה של ג'ורדן, מה לגבי ההווה? ובכן הפרק יצא לנו לראות עד כמה הוא חקר ולמד את דקסטר ובכלל כמה הוא מחוכם. משתף פעולה עם המשטרה, לא נרתע מאיומי דקסטר ולבסוף שולח את דברה, מידיעה שהיא אחותו של דקסטר, וחושב שהוא יגרום לדקסטר להיתפס במעשה רצח. כמובן זה לא קורה, אבל עדיין אנחנו מתחילים לראות שג'ורדן חושב ומתכנן מראש את פעולותיו מול דקסטר והוא יודע בדיוק מול מי הוא נמצא.

stan-liddy-dexter

סטן לידי – אחד מקווי העלילה המעניינים העונה. התחיל מהחקירה של קווין ועבר לחקירה עצמאית, אך לצערו של קווין, לידי משתמש בשמו להשאלת ציוד ככה שבכל מקרה קווין יהיה זה שיצטרך לספק הסברים. זהו, נראה שלידי הבין בדיוק מה דקסטר עושה ועם מי הוא עובד ויש לו מספיק הוכחות להפללה. מה הלאה? או שלידי ימצא את מותו בסוף העונה, או שקווין. האמת אני מהמרת שלידי בטוח ירצח אבל קווין יישא חלק מהעונש ויורחק מהמשטרה או רק מדברה. למרות שאין לי חיבה כלפי קווין, אני רוצה שהוא יישאר לעונה הבאה, ככה אולי דברה תמצא את עצמה במערכת יחסים יחסית יציבה וממושכת. כמובן, כרגע הם פרודים אבל אם הוא יצא נקי ויישאר לעונה הבאה, אז יתכן שהם יחזרו, לא? 
אופציה יחסית מופרכת ורחוקה מהמציאות כרגע – קווין ודברה שניהם יגלו את האמת אודות דקסטר ויעזרו לו לשמור את הסוד שלו. מופרך, אבל מותר לחלום, לא?

quinn-deb-alex-dexter 
דברה – האמת, ממש קשה לי לכתוב עליה כי אין לי מושג מה יקרה איתה הלאה. האם שוב היא תסיים את העונה כקורבן? זה שקווין ניסה להפליל את דקסטר היא כבר יודעת. אם היא תגלה את האמת אודות דקסטר – לא נראה שזה ירתיע אותה ויש סיכוי גדול שהיא תתמוך ותעזור לו לשמור את הסוד. החקירה המשטרתית מתקרבת לסופה והיא לחלוטין בכיוון הנכון.
אולי היא תוכיח שלומן היא הרוצחת ותפיל הכל עליה ובזה העלילה תסתיים? יהיה הרבה יותר נחמד אם היא תגלה את האמת ותעזור לשניהם לשמור את הסוד ולהרחיק את המשטרה מספיק זמן כדי שהם יוכלו לסיים את מה שהתחילו עם ג'ורדן. אני ממשיכה לחלום, אני יודעת.

dexter-lumen-kill-room

דקסטר ולומן – אין יותר מדי מה להגיד. היה צפוי שהם יהיו ביחד, כתבתי על זה בפוסט דקסטר הקודם שלי. עם זאת, היה מאוד נחמד לחוות את זה, במיוחד מכיוון שבפעם הראשונה דקסטר ממש סומך על אישה ולחלוטין משתף אותה בחייו – בין אם זה להכיר לה את האריסון ובין אם זה לרצוח איתה. אהבתי, כמובן, את המתנה שהוא הביא לה – כפפות. והעובדה שהפרסים שהוא לקח משני הקורבנות האחרונים – הלכו אליה. (לוחיות הדם, כמובן).
אני יודעת שאני לא היחידה שחושבת ככה, אבל יהיה לי ממש עצוב כשהיא תעזוב בסוף העונה, במיוחד אם מישהו ירצח אותה. מעניין איך הם יעשו את זה כך שלא נשנא אותם.
בעצם, אני סומכת עליהם, כעסתי ממש על הרצח של ריטה, ועכשיו – מי זוכר?

ניחושים לגבי סוף העונה אין לי עדיין, הם תמיד מצליחים להפתיע אותי. הדברים הבטוחים בעיני הם שדקסטר או לומן או שניהם יהיו אלה שירצחו את ג'ורדן, לומן תעזוב בין אם חיה או מתה וסטן לידי גם ימצא את מותו.
הניחוש הלא בטוח הוא שדברה תגלה את האמת אודות דקסטר.
אה, ולא היה טעם להכניס את זה בפוסט, כי הם החליפו רק משפט אחד ביניהם אבל לגוורטה ואנג'ל יפרדו, ככל הנראה צפוי עוד עימות אחד רציני- עוד אי הסכמה בנוגע לעבודה, לפני פרידה סופית.

dexter

כמה דברים בכללי:

אני רוצה לשבח את הליהוק העונה. הם הביאו לנו גם את ג'וליה סטיילס שפשוט מרשימה אותי ביכולות המשחק שלה! גם את ג'וני לי מילר המצוין, גם את פיטר וולר והפרק צירפו לנו לחגיגה גם את סקוט גרימס.

בצד הפחות משבח אני רוצה להתלונן על חוסר אמינות לאורך העונה – בין אם זה ההסבר הלא מספק על שני הקורבנות של דקסטר שנמצאו והסבר מותם נומק ע"י מסוקה ובין אם זה העובדה שסטן לקח ציוד בחתימתו של קווין בלי להציג אף אישור מלבד חתימה שגם היא זויפה, ועוד מדובר בשוטר שכרגע מושהה מהמשטרה למיטב ידיעתנו. וכמובן, אני לא מבינה כלום בקורבנות להתעללות מינית אך קשה להאמין שאחרי תקופה יחסית קצרה ואחרי רצח ראשון לומן תרגיש בנוח עם הגוף שלה מספיק בשביל לשכב עם דקסטר. (עובר מסך ומחמם את הלב, אבל לא אמין במיוחד)

דבר אחרון שאני רוצה להתייחס אליו הוא סיפור האומנת. היא עזבה עם האריסון ומבחינתי אין ספק שהנושא שלה סגור לעונה זו. עם זאת, אין לי ספק שהיא תמשיך איתנו לעונה הבאה ואז, אולי עדיין תתפתח עלילה מסתורית סביבה.

וציטוטים – הפעם לא היה הרבה הומור, אז אני אחלוק רק שניים, אחד רומנטי ואחד דרמטי:

Dexter: "Maybe it's true that pairs survive better in the wild."

Alex: "What's this going to cost? Give me a number!"
Lumen: "Thirteen."

עד כאן להפעם, אשמח לשמוע תגובות, דעות והשערות. :) מקווה שנהניתם.

10 תגובות:

  1. היה מעניין. תודה.

    השבמחק
  2. היה הפרק הכיטוב העונה! נהנתי לקרוא את הניתוח שלך וכולי תקווה שלומן לא תמות.

    השבמחק
  3. תודה על התגובות, שמחה שאהבתם. :)

    גם אני מקווה שלומן לא תמות אבל זה ממש ממש יפתיע אותי אם היא תמשיך לעונה הבאה.
    ואני גם חושבת שאם הם היו מתכננים להשאיר אותה לעונה הבאה אז למה לא למתוח את הרומן עם דקסטר ממש עד לסוף העונה? למה לממש אותו שלושה פרקים לפני?
    כמובן, כמו כולם אני מקווה שאני טועה.
    ואני חייבת להבהיר - בשל תגובות שקיבלתי. אני לא יודעת כלום בוודאות והכל ספקולציות. גם נושא הליהוק של ג'וליה סטיילס..

    השבמחק
  4. פרק מעולה. העונה הזאת כולה מעולה. וג'וליה סטיילס מעולה.

    אני מצטרפת להשערה שלך על דברה. יש לי הרגשה חזקה שרומזים לנו [ולדקסטר] שכשהיא תגלה עליו בסופו של דבר היא תקבל את זה, גם אם יהיה לה קצת קשה להתמודד בהתחלה.
    ואמילי לדעתי אוהבת את ג'ורדן. תסמונת שטוקהולם?

    השבמחק
  5. שלחת אותי לויקיפדיה לקרוא על התסמונת. ואוו, הסבר לחלוטין הגיוני!! :)
    ולמי שלא מכיר/יודע:
    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%A1%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%AA_%D7%A1%D7%98%D7%95%D7%A7%D7%94%D7%95%D7%9C%D7%9D

    את חושבת שג'וליה סטיילס ממשיכה איתנו לעונה הבאה?

    השבמחק
  6. אני ממש ממש מקווה שכן, אבל נוטה לחשוב שלא. למרות שהם הפתיעו אותי קצת, ציפיתי שדקסטר ירצה אותה והיא לא תרצה אותו בצורה הזאת.

    השבמחק
  7. ואני אהבתי מאוד את הקטע שבו היא רוצה אותו, והוא לא נוגע בה למרות שברור שהוא מעוניין.
    מהבחינה הזו זה מאוד מתאים לקושי שלה, זה שהוא כל כך עדין ולא לוחץ עליה בכלל ונותן לה את הקצב שלה.

    השבמחק
  8. שאלה -
    מתי דקסטר ולומן עברו לבית השכן?
    ולמה? הראו לזה איזושהי סיבה?
    אם דב מצאה עקבות שמובילות לשם - למה היא לא בדקה גם שם?

    תודה!

    השבמחק
  9. כשדקס ולומן הלכו לחפש בביתו למצוא חדר רצח אז דקסטר מנה את הדברים שצריכים להיות בחדר הזה -שיהיה מאובטח, מבודד וכל הדברים הרגילים...
    כידוע לנו, כמעט תמיד דקסטר לא רוצח בבית/במקום שבו הוא מרדים את הקורבן - תמיד הוא עובר למקום מבודד. [למעט מקרים בודדים - למשל בויד מהעונה שהראו לנו למה הוא רצח אותו בבית - לא הייתה לו ברירה והוא שילם על זה מחיר - לומן ראתה אותו..]
    אז נראה מלכתחילה שהחדר שלומן ראתה כשהם סרקו את הבית זה מעבר לבית השכן...
    עכשיו- באשר לסיבה למה הם עברו לשם - הבית עומד למכירה ולכן הוא ריק. [הראו לנו את זה באופן בולט בדיוק כשג'ורדן צ'ייס התקשר לדברה - עברו מהבית, לבית השכן, עצרו לרגע על השלט למכירה והמשיכו לג'ורדן ברכב..]
    אח"כ שדב וקווין הגיעו עשו את אותו הדבר, כשהיא חיפשה את מס' הבית הם התעכבו והראו את הבית של השכן [שם דקס ולומן רוצחים] והמשיכו לבית שבו הבחור גר..שם הם עצרו, ירדו - לא מצאו כלום [מלבד החדר המחבר כנראה, אבל מה הסיבה לעבור הלאה ו"לפרוץ לשכנים" כביכול..
    אז הם יצאו מהבית והלכו מסביב..מצאו את העקבה.
    עכשיו זאת הייתה עקבה חלקית - יכול להיות שהם לא מצאו מספיק עקבות כדי להמשיך ללכת ולמצוא את הבית ויכול להיות שעד שהם השלימו את המסלול שהיא השאירה אחריה (אם בכלל היא השאירה מסלול שלם, הרי לא משם היא הלכה..) הם לא מצאו כבר כלום, הרי החדר רצח נשאר ללא זכר לרצח בסיומו - זאת המומחיות של דקסטר.
    תשובה ודאית אין לי כמובן, ראיתי את הפרק בדיוק כמוך אנונימי, אפשר רק לשער..:)

    ולאנונימי השני? או אותו אנונימי? :) כן הקטע שהוא לא נוגע בה והיא מובילה את המהלך היה באמת יפה, ומשחק מצויין של מייקל סי. הול עם השפתיים הרועדות שלו!!

    השבמחק
  10. תודה רבה על התשובה לגבי המעבר לבית השני...
    לא שמתי לב לשלט המכירה. אני מודה שהייתי כל כך במתח שלא שמתי לב לפרטים הקטנים...

    אנונימית...

    השבמחק