יום ראשון, 18 בספטמבר 2011

לקראת האמי – ספיישל טינה פיי

התחלתי להתכונן נפשית לאמי די מזמן, עוד אז כשהוכרזו המועמדויות. מאז הספקתי לסקור את נאומי האמי המצחיקים ביותר של הנשים וגם של הגברים וכפי שהבטחתי, הגברת טינה פיי מקבלת פוסט משלה..ובכן, גם כי היא הכי מצחיקה וגם כי היו לה המון נאומים (יאיי!) הפוסט הוא כמובן סובייקטיבי ולא מומלץ למי שלא מחבב אותה או את רוק 30.
אל תשכחו, האמי הלילה – לא בהוט (!!!) אבל כן ביס (באסה לי).

האמי הראשון של רוק 30 היה בשנת 2007, אחרי ששודרה העונה הראשונה בלבד ולמרות הרייטינג הנמוך NBC החליטו לחדש לעונה נוספת. טינה פיי עלתה לנאום בשם הסדרה והנה הנאום המשעשע:

בשנת 2008 טינה פיי זכתה באמי הראשון שלה על משחק. כידוע לכם (או שאולי לא) היא למדה אימפרוב (אילתור) ועשתה את דרכה בתעשייה מאחורי הקלעים – בכתיבה. לתת לה סדרה ולשים אותה על המסך לא היה ברור מאליו בכלל ואח"כ להכיר בכישרון המשחק שלה, עוד יותר לא ברור, אך כך היה, לשמחתנו. (כי היא נהדרת, דהה!)
הנאום הזה מצחיק ומקסים וכנה להחריד ואם אף פעם לא ראיתם, באמת תקדישו לו את הקצת פחות מ2 דק'. (והלוואי ולכולנו היו את ההורים של טינה פיי)
בכללי, שנת 2008 הייתה שנת אמי נוראית לכל מי שלא רואה רוק 30 או רואה ולא אוהב או פשוט לא אוהב את טינה פיי, כי זאת השנה שבה היא זכתה בשלושה פרסי אמי! אז הנה הנאום המשעשע כשהיא זכתה על כתיבה לטלוויזיה בו היא מסבירה את היתרון בלהיות תסריטאי לעומת שחקן ושוב, שללא כתיבה היא לא הייתה בטלוויזיה. (אגב, הפרק שעליו היא זכתה הוא אחד האהובים עלי בסדרה)

הנאום שבו כבר לא נותר מה להגיד – עוד נאום משנת 2008, רוק 30 זוכה שוב בפרס הקומדיה הטובה ביותר. האמת? לא ממש מצחיק, רק האופן חסר הבושה שבו טינה פיי מפרסמת את כל המקומות בהם אפשר לצפות בסדרה היה די משעשע:

בשנת 2009 רוק 30 זכתה שוב בפרס הקומדיה הטובה ביותר, בשלב הזה מי שצופה באמי ולא רואה רוק 30 בטח כבר נשבר ונתן לה ניסיון או שנשאר ממורמר לנצח.. אך טינה עלתה שוב ונאמה שוב נאום מצחיק, שימו לב למי נמצא שם בצוות הסדרה, דונלד גלובר המוכר לכם כטרוי מקומיוניטי, לפני שהייתה קומיוניטי והוא עבד מאחורי הקלעים כתסריטאי!  (הנאום מתחיל בערך ב2 וחצי דק')
באותה השנה טינה פיי זכתה באמי על תפקיד אורח ב SNL כלא אחרת משרה פיילין. באופן מפתיע, ההופעות הקצרות והלא מתוכננות שלה כשרה פיילין הפכו את טינה פיי למפורסמת והיוו את הפריצה שלה לתודעה. מכיוון שהמועמדות היא על תפקיד אורח היא ניתנה בטקס שהתרחש לפני – Creative Arts ובטקס האמי עצמו היא וג'סטין טימברלייק שזכה גם הוא על תפקיד אורח ב SNL נאמו נאום קצרצר:
בשנת 2010 רוק 30 וטינה פיי הפסיקו לזכות, נכנסו סדרות חדשות, שחקניות חדשות והתחרות הפכה קשה, השנה הם לא יזכו שוב ולכל שונאי טינה פיי ורוק 30 נחת.
אנקדוטה: הקשר הישראלי – כי אי אפשר בלי זה. אחרי זכייה באמי הזוכים נשלחים אל מאחורי הקלעים לראיון עם העיתונות, הנה הקטע מהטקס בשנת 2009, אם יש לכם סבלנות, תצפו, זה ממש מצחיק.
כמובן שלדעתי טינה פיי היא עדיין אחת הנשים המצחיקות בטלוויזיה היום ורוק 30, גם בעונותיה החלשות יותר, היא טובה מאוד.
עד כאן להפעם, מקווה שנהניתם וצחקתם.
מחר, אם אשרוד לילה לבן של אמי ועוד יום עבודה, אשב לסכם את הטקס בפוסט קצרצר, טוב..אולי מחרתיים. :)

3 תגובות:

  1. Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo News. Do you have any suggestions on how to get listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there! Many thanks

    השבמחק
  2. הו, טינה.
    כולי תקווה שהעונה הזו תגרום לי לחזור להנות מהסדרה כמו פעם.
    [ליאורה שלא עושה לוג-אין כי זה תהליך מסורבל]

    השבמחק
  3. אוי. חבל לי שזה תהליך מסורבל אבל יש אופציה של שם, גם בלי הרשמה! לא חייבים להשאר אנונימיים. :)

    גם אני מקווה להנות מהעונה הקרובה כמו פעם..

    השבמחק