יום שבת, 24 בנובמבר 2012

האם דקסטר קפצה את הכריש?


picture-perfect-dexter

האם אחרי 7 עונות ו8 פרקים דקסטר הלכה רחוק מדי אל נקודת האל חזור, הנקודה ממנה ברור שהסדרה רק תלך ותעשה יותר ויותר גרועה? כנראה שכן, אבל אני לא מאבדת תקווה. הפעם אדון בפרק השמיני בעונה השביעית הנושא את השם Argentina ושודר בארה"ב בתאריך 18.11.12 ובארץ ב22.11.12. אם טרם צפיתם אנא הימנעו מהמשך קריאה.

אז מה יש לנו? אני מעריכה שרוב הפוסט יתמקד כמובן בדב ודקס מסיבות ברורות אך נתחיל מקווי העלילה האחרים:
קווין הסתבך יותר מדי, צפוי.
בטיסטה קיבל את הפאב שחלם עליו ונראה שגם יצליח. לבינתיים נראה שלא עזב את המשטרה, אני מקווה בשבילנו שגם לא יעזוב כי לעומת קווין, הוא דמות מעניינת.
astor-bennett-dexter
הילדים של דקסטר חזרו! האמת? ממש התגעגעתי לאסתר (אסטור, אם בא לכם לא ישראלי) והיה נחמד לראות את הניסיון שלה לרצות את כולם לצד החולשות והפגמים שהיא מסתירה, אך לא נראה שהיה למישהו יותר מדי אכפת שהיא מעשנת מריחואנה. אהבתי שזה הכניס את הנושא הטעון של משפחה וילדים לשתי הנשים של דקסטר – דב שכמובן מייצגת את הלא אימהית שתעשה הכל בשביל דקסטר (ותכף נחזור אליה) והאנה שרצתה להיות אמא, יחלה לכך וממש זורחת למראה של דקסטר מבלה עם ילדיו בחוף. זה היה נחמד, תמונה מושלמת של שני רוצחים סדרתיים מאוהבים מגדלים בתיאוריה את המשפחה המושלמת אבל אנחנו יודעים שהאנה סביר להניח לא תישאר ויותר מהווה זרז לענייני דב-דקס והיא רק דמות חולפת עונתית בחייו של דקסטר ואנחנו אפילו יודעים שהילדים לא נשארים.
לגוורטה מתקדמת בחקירה שלה בצעדי ענק לכיוון דקסטר, אחרי שחיברה את חוסר הרצון של דברה להמשיך לחקור עם הרמז שזה חייב להיות מישהו מבפנים, מהמשטרה. אני בכנות לא יודעת לאן זה יוביל, קשה לי לדמיין endgame של הסדרה שבו לגוורטה היא שחושפת את דקסטר, אני חושבת שהוא או דב יעצרו את הגילוי או לחילופין יביאו למותה לפני שזה יקרה.
isaak-sirko-gun
קו העלילה של אייזק מתפתח בצורה נהדרת בעיני, הגילוי שהוא הומו שהיה בעצם אהובו של ויקטור ולכן מתעקש על נקמה הפתיע אותי אישית, לא ציפיתי לזה וזה ענה על הרבה שאלות. האופן שבו נעשה גם היה מוצלח, כאשר דקסטר מגיע להבנה שהוא יושב בגיי בר. מה שכן, אני לא מבינה איך כל המפגשים שלהם, כשהמשטרה אחרי אייזק, לא הופכים את דקסטר לחשוד עיקרי בתור השוטר שפעל מבפנים והעלים את הראיות נגד אייזק. אני גם לא מבינה איך אני היחידה שזה מפריע לה, אבל מכל הדברים שאני מסספנדת בזמן צפייה בדקסטר, ובחיי שלא חסר, עם זה יש לי קושי רב.
poor-deb-dex
והגענו לדקס ודב. בעונה הקודמת הם העלו את הרעיון שדב מאוהבת בדקסטר. זה היה נראה חולני, דוחה, לא קשור, עשוי בצורה לא אמינה ואני לא יכולה לחשוב על אדם אחד שצפה ואמר "כן, אני רוצה לראות לאן זה יתפתח!" הם הסיחו את דעת הדמויות ודעתנו שלנו מהנושא עם הגילוי של דב שדקסטר הוא בעצם רוצח סידרתי וכל מה שהתלווה לכך והיווה חלק מרכזי בחצי הראשון של העונה הזו –כשדב לומדת להתמודד עם הגילוי.
dexter-hanna-beach
אחרי שלמדה לחיות עם זה היא החליטה אפילו להשתמש בזה, להזמין רצח מדקסטר, מה שהיה מעט בעייתי בעיני. לא קניתי את הזעם שלה מכל המקרים שנכשלו שהאדם המוסרי הזה עד כדי כך נשבר מהמערכת שהוא מזמין רצח אבל נעבור הלאה, כי זה לא העיקר. העיקר הוא שזה הוביל לשרשרת תגובות ועימות סביב הרומן של דקסטר עם האנה שחשף את הגילוי ההוא שדב הייתה מאוהבת בו והיום היא לא בטוחה מה היא מרגישה.
אני חייבת להודות שאחרי ששרדתי את זוועות העונה הקודמת וחששתי מעליית הנושא בשנית אני כבר לא כל כך מזדעזעת מהרעיון. בגדול, אני לא מבינה למה ללכת לשם (במיוחד שנרמז לנו שיש להם אבא משותף, אם אני לא טועה זה אף פעם לא נאמר בוודאות, נכון?) וגם כי בצפייה מחודשת בדקסטר אני די בטוחה שלא אמצא אף רמז מטרים לגילוי וההבנה הזאת. זה לא עומד בבסיס הסדרה, הכישלון של מערכות היחסים של דב יכול להיות מיוחס ומנותח בניתוח פסיכולוגי בשקל הרבה יותר טוב בתור הניסיון שלה למצוא תחליף לדמות האב שלה שאף פעם לא הצליחה לרצות וכו' וכו'.
אך אחרי מחצית העונה המלאה בדיונים, שיחות, מבט אחורה, כעס ושנאה, קבלה והבנה, סודות, היפתחות הדדית וקרבה שלא זכינו לראות בין שניהם בעונות הקודמות אני מוכנה לקבל את הרעיון הזה. באמת שהייתי מעדיפה שהיוצרים ירדו מזה אבל בכנות? סצינת ההתוודאות של דב הייתה מושלמת ואני לגמרי חושבת שלג'ניפר קרפנטר מגיע אמי על תצוגת המשחק. היא מצליחה להיות בצורה מושלמת דב, עם הפה המלוכלך, דב המאוהבת, דב שלא בטוחה ברגשותיה, דב שיודעת שזה חולני ומגעיל ויותר מהכל, דב פגועה שבוכה, רוצה לשמוע שאוהבים אותה בחזרה אבל שומעת רק התנצלות ריקה.
מה יקרה הלאה איתם? אני לא יודעת, באמת. השאירו את זה די פתוח. היא לא בטוחה בכלל ברגשותיה כלפיו אבל יכול להיות שהיוצרים ילכו לכיוון רומנטי איתם, אני יכולה לדמיין דב בסכנה לחייה (מי לא?) והוא בא להציל אותה שוב אך הפעם מבין שההצלה היא יותר מלהציל אחות אהובה. הוא יכול פשוט עם הזמן להתחיל לראות אותה באור שונה, כמו שקרה לה בעונה הקודמת, היא יכולה להתחיל לצאת עם מישהו אחר ולגרום לקנאה או שיכול לקרות משהו רלוונטי ואמין בעולם הסדרה (אני עדיין חושבת על זה…;))
האם זאת הנקודה שבה דקסטר Jumped the shrak? אני לא יודעת, זה תלוי בתכנון הסוף שלהם. בתיאוריה, מעונה 6 הם מתכננים את סוף הסדרה בעונה 8, אולי הם שואפים לסיים כשהאחים ביחד כבני זוג? בכל מקרה, נקודות אחרות שאפשר להגיד בדיעבד אולי היוו את נקודות השיא של הסדרה שאחריהן כבר אין חזור הן הרצח של ריטה בסוף עונה 4 שגרם ללא מעט אנשים לפרוש ולאלה שנשארו, להתלונן הרבה על עונה 5 והלאה או לשורדים המרוצים, סוף עונה 6 והרגע שדב מגלה את האמת אודות דקסטר. כך או כך לא נראה לי שווידוי האהבה הזה הוא שיהרוס את הסדרה, היו מספיק דברים גרועים לפני ואולי זה לא כל כך נורא.
חולני, כן! אבל יש מצב להתפתחות לכיוונים מעניינים. אני בכל מקרה עוד לא וויתרתי. מה אתם חשבתם?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה