יום רביעי, 26 בינואר 2011

Carrot or Stick - האכזבה שלי מהאוס

לפני יומיים (24.01.11) שודר פרק חדש של האוס, השני מאז שחזרנו מהפגרה הארוכה ולצערי הרגשתי שזה פשוט לא היה שווה את ההמתנה.
העונה השביעית מאוד מאכזבת אותי ואני מתחילה להרגיש שאני ממצה את הסדרה שפעם הייתה כ"כ אהובה.
בפעם האחרונה שכתבתי על פרק של האוס דווקא שמחתי ורשמתי הרבה דברים חיוביים, אבל בהסתכלות לאחור אני מבינה שזאת הייתה התלהבות של התחלה ושום דבר מעבר.
לפני שאני אמשיך, אני אבהיר (כרגיל) שמדובר בפרק 10 בעונה השביעית ושמו Carrot or Stick. הפרק עוד לא שודר בארץ ולכן כל מה שתקראו מהפסקה הבאה הוא ספוילר ועשוי לפגוע בצפייה.

House-MD

אז מה היה לנו הפעם? האוס-קאדי-ווילסון-רייצ'ל כרגיל לעונה. האוס משקר לקאדי, ווילסון מייעץ לו בלי להתכוון לכך והקשר בין האוס לרייצ'ל מתהדק למרות שהאוס לא יודה בכך.
בנוסף, צ'ייס שנהיה manwhore, מקבל את המגיע לו. לא יודעת אם באמת הגיע לו, אבל זה מה שהוחלט..ותמונת עירום שקרית ולא מחמיאה מפורסמת בתור תמונת הפרופיל שלו בפייסבוק.
ודבר אחרון – המטופלים. ילד שנמצא במחנה אימונים צבאי לעברייני נוער והמפקד שלו.
ובמילה אחת – משעמם.House-Wilson-Rachel

הדבר האהוב עלי בסדרה היה (אחרי האוס עצמו, כמובן) ווילסון והאוס ומערכת היחסים ביניהם. העונה, הכל נהיה ביניהם כ"כ שגרתי ורגיל והסיכוי שלהם להפתיע אותי כמו בעבר נגוז. אין יותר תחבולות, משחקים, שקרים וסודות. וגם אם יש, זה פשוט לא כמו פעם..נדמה כאילו הם מכירים אחד את השני יותר מדי טוב או שאין טעם להתעסק איתם.

House-Cuddy

האוס וקאדי גם מאכזבים. אחרי כל הציפייה, אחרי שמתחו אותנו, אחרי האשליה של סוף עונה חמישית..אחרי הכל, הם ביחד וזה יותר רגיל מרגיל. אני יודעת, זה תמיד קורה בסדרות..ברגע שהזוג מממש את היחסים, הסדרה או מערכת היחסים נהרסת. במקרה של האוס באמת האמנתי שיצליחו להתגבר על כך באמצעות כתיבה שנונה ובעיקר בזכות העובדה שהסדרה מבוססת על האוס והיחסים שלו עם אנשים בכלל ולא מערכות יחסים זוגיות בפרט. לצערנו, זה לא קרה. הם ביחד, זה מאוד שגרתי ורגיל (שזה בסדר, אני לא רוצה דרמות מיותרות ופרידות כל פרק שני..) הוא משקר לה (לא מפתיע כי everybody lies זאת התורה שלו) ואיכשהו מערכת היחסים גוזלת הרבה מהקסם שבדמות של האוס. כל ההתעסקות עם רייצ'ל לאורך הפרק הייתה משעשעת והיא באמת מוסיפה אפקט קומי לסדרה ואין ספק שהיא חלק חשוב ומהותי במערכת היחסים שלהם, אבל זה פשוט לא מעניין, או לא מספיק מעניין.

House-MD-Team

צ'ייס, מסטרס, טאוב ופורמן AKA הצוות. משהו נוסף שמחסיר מההנאה שבסדרה. פעם לצוות הייתה דינאמיקה, היו מערכות יחסים בתוך הצוות, היו מערכות יחסים מול האוס – היה אכפת לו מה קורה בחייהם, איך מטופל משפיע עליהם ולמה..והם תמיד ניסו להבין אותו, לחקור אותו ולהיכנס לו לראש. הכל נעלם כלא היה. כן, מדי פעם הוא מקניט אותם והם אחד את השני, אבל הצוות עכשיו הוא פשוט לא הצוות של פעם. העונה הרביעית שהחליפה את הצוות המקורי הייתה נראית כמו התחלת הסוף בהתחלה אבל נעשתה בצורה מבריקה (בעיני, אני יודעת שיש אנשים שממש לא סובלים את העונה הזאת) ועברה בהצלחה. התרגלנו לצוות החדש, הצוות הישן נשאר ברקע והכל היה נחמד. עכשיו אנחנו עם צוות מאוד ספציפי, עם דמויות מאוד מנותקות אחת מהשנייה, בלי חיים פרטיים או חיים משותפים, בלי יותר מדי עומק בעקרון.
צ'ייס, מאז שקמרון עזבה, שוכב עם בחורות והרבה. יופי. זה ממש לא מעניין..ואנקדוטה משעשעת על בחורה שמתנקמת על ידי שימוש ברשת חברתית – לא מספיק משעשעת.
טאוב, אשתו עזבה אותו אחרי אינספור בגידות ואפילו הצליחו להציג אותה כקצת אשמה על בגידה מנטלית עם בחור וירטואלי..זאת עלילה שנמשכה הרבה יותר מדי זמן ומלכתחילה לא הייתה ממש מעניינת ועכשיו היא סוף סוף נגמרה. שוב, אין יותר מדי עומק ועניין בעלילה הזאת.
פורמן, דמות שהתחילה עם כל עניין האפליה על סמף גזע, בא מחיי רחוב ופשע, משפחה הרוסה, אדם מופנם שמנסה להצליח ולהתקדם, לא דמות חביבה ונעימה. אח"כ התחלנו להכיר אותו ואת מערכות היחסים שלו ואז 13 הצטרפה והיה ביניהם רומן שהוסיף הרבה נופך לדמות שלו ואז היא עזבה..ומאז הוא פשוט נמצא כל פרק ושם זה נגמר.
מסטרס, הגיעה בתור תחליף זמני ל13 (כי היא עוד תחזור בהמשך), למרות שבאופי היא יותר תחליף לקמרון. דמות שאנחנו יחסית לומדים להכיר העונה, מאיפה היא באה ולמה היא מתנהגת כפי שהיא מתנהגת אבל זה בעיקר מרגיש כמו שיחזור של דברים שכבר ראינו ושמענו. הפליאה מדרכי העבודה המוזרות של האוס, הפסימיות וחוסר האמונה בטוב ליבם של אנשים שלו –לנו, הצופים, אין צורך ללמוד את זה מחדש. אנחנו כבר יודעים, מה שהופך גם את הדמות שלה ל-לא מעניינת. למרות שאני דווקא מחבבת את השחקנית אמבר טמבלין.

House-Patients

ודבר אחרון, המטופלים. משהו שמאוד בולט העונה – המטופלים הם מאוד מאוד משניים. בהרבה מקרים בעונות הקודמות המטופלים, מעבר להיותם חידה רפואית שעל האוס לפענח, היו גם מאתגרים מבחינה אינטלקטואלית ומשפיעים על מחשבתו של האוס. לא תמיד, אבל היו מקרים. במקרים אחרים הם הוסיפו מתח ואקשן או שכדמות לכשעצמה היו מעניינים. הפעם, יחסית בתחילת הפרק, כבר הבנתי שמדובר באב ובן ובכלל לא עניין אותי לגלות מה יש להם. האוס כמעט ולא דיבר איתם, לא היה צורך בכך וכל הדיון היה סביב חינוך דרך אלימות/אהבה קשוחה או חינוך אינטלקטואלי נטול אלימות ואיומים. אולי אם האוס היה חלק מהדיון, זה היה הופך ליותר מעניין, אבל גם זה לא נראה לי.

House-Cuddy

לסיכום, האוס זה פשוט לא מה שהיה פעם ולצערי זה לא בגלל שהסדרה התפתחה לכיוונים חיוביים חדשים. אני עדיין נהנית מצפייה בפרקים, אבל הרבה פחות מפעם והתחושה היא שכנראה הסדרה צריכה להגיע לסיומה בקרוב, או למצוא דרך להתרענן.

Rachel-Cudd

דבר אחרון לפני שאסיים עם הפוסט – אני חייבת לפרגן לשחקנית של רייצ'ל קאדי: קיילה קולברט. שחקנית ממש צעירה שהתפקיד שלה הולך וגדל. לא הצלחתי למצוא את גילה כדי לפרגן כמו שצריך..אבל בכל זאת, היא פשוט מקסימה וכל הכבוד לה!

אשמח לשמוע תגובות על הפוסט ואת דעתכם על הפרק והעונה. :)

6 תגובות:

  1. לצערי, אני מזדהה. ההמתנה הכ"כ ארוכה ממש לא היתה שווה א שני הפרקים האחרונים שהיו.. מאכזבים בלשון המעטה.
    בכלל, ההרגשה שלי שהסדרה "לא מה שהיתה פעם". אני נהנתי כ"כ מהעונות הראשונות. עונות 2 ו-3 היו מבחינתי השיא של הסדרה וגם המקרים הרפואיים היו מאד מעניינים. היום זה מתקרב לאופרת סבון שנמתחת כמו מסטיק ולא עושה לי את זה כבעבר. ממש חבל לי על כך, כי זו הסדרה שהכי אהבתי.

    השבמחק
  2. את רייצ'ל קאדי מגלמות שתי תאומות זהות, לא מישהי אחת :) ודווקא היא ממש מטרידה בעייני.

    השבמחק
  3. אה, נכון! גם ריילי קולברט! איך פספסתי את זה? :)
    ניתן קרדיט גם לאחותה:
    http://www.imdb.com/name/nm4117004/

    מטרידה?? חמודה כ"כ! P:

    ואכן מאכזב כמה שהסדרה נהרסה..:/

    השבמחק
  4. כל אחד ודעותיו. נכון העונה עד עגשיו מאכזבת אך, נקווה שהמשך העונה תהיה טוסה יותר ונהנה מכל פרק ופרק. אולי זאת העונה האחרונה של האוס ...

    השבמחק
  5. רייצ'ל מגולמת ע"י שתי תאומות זהות?? מאיפה את יודעת?

    השבמחק
  6. imdb.com מגלה לי הכל.. ;)

    Kayla Colbert ... Rachel Cuddy (6 episodes, 2010-2011)
    Rylie Colbert ... Rachel Cuddy (6 episodes, 2010-2011)

    השבמחק