יום שלישי, 6 בספטמבר 2011

לקראת האמי - נאומי האמי המצחיקים ביותר: נשים.

הספירה לאחור עד האמי התחילה, האמת שאצלי היא כבר התחילה מזמן וכעת נותרו 13 יום! חשבתי על הרבה דברים לעשות לקראת האמי, אחת המחשבות שחלפה בראשי הייתה ניחושי זכייה אבל מכיוון שכבר הסקתי שיש המון פספוסים במועמדויות ובוודאי שבזכיות אינני רואה טעם, החלטתי שאראה את הטקס ואח"כ נדבר על זה.
אז מה אני כן יכולה לעשות? לחלוק איתכם את נאומי האמי המצחיקים ביותר. התחלתי מהנשים ועשיתי סינון, מה שכמובן היה מאוד קשה כי יש עשרות שנים של טקסים שלא ראיתי, אז נעזרתי באתר הזה ובגוגל ויוטיוב ואחרים ונקווה שתיהנו מהנאומים הנבחרים.

איזבל סנפורד זכתה פעם אחת ויחידה באמי, בשנת 1981, זאת הייתה השנה השלישית שהיא הייתה מועמדת ולאחר מכן היא קיבלה ארבע מועמדויות נוספות. במקביל היא הייתה מועמדת חמש פעמים לגלובוס הזהב אך שם מעולם לא זכתה. הנתונים הללו מסבירים את נאום הזכייה המעולה שלה על תפקידה בסדרה "משפחת ג'פרסון"

הבאה בתור היא מריל סטריפ שזכתה בשנת 2004 על תפקידה המשולש במיני סדרה "מלאכים באמריקה". מדובר בזכייה שנייה שלה ומועמדות שלישית, אך כמובן שלגברת סטריפ לא חסרות מועמדויות וזכיות אחרות,היא מחזיקה שני אוסקרים באמתחתה. הנאום שלה נהדר ומצחיק ואמיץ ובוטה ואני יכולה להמשיך להרעיף עליה מחמאות, אבל עדיף פשוט לראות, לא?
נעבור כעת לאחת הנאומים ההזויים שיצא לי להיתקל בהם. איליין סטריץ' זכתה בשנת 2004 באמי השני שלה (מועמדות שלישית) על דוקומנטרי הטלוויזיה Elaine Stritch: At Liberty. מאז איליין זכתה באמי נוסף ועוד שלוש מועמדויות, כולן על תפקידה כקולין דונגי, אימו של ג'ק (אלק בולדווין) בסדרה רוק 30.
את הנאום הבא אני זוכרת מצוין מהטקס בשנת 2009, גם כי הכרתי את הסדרה ומשם את השחקנית וגם כי הנאום הזה היה צירוף של מתיקות, הומור, התרגשות וכנות שאפשר לקבל משחקנים רק ברגעים כאלה. הרי לכם קריסטין צ'נווית' זוכה על תפקידה בסדרה קצרת הימים "החיים על פי נד" (פושינג דייזיס). הנאום היה, כפי שמבינים ממנו, אחרי שהסדרה ירדה מהאוויר ולפני ימיה ב"גלי" שכבר זיכו אותה מאז בשתי מועמדויות נוספות, אחת לטקס הקרוב. אני מביאה את הקטע המלא בגלל המציגים הנפלאים והכרזת מועמדויות משעשעת.
וכעת, אנקדוטה בשני נאומים. אתם יודעים מה תמיד מפתיע אותי? לגלות כמה מעט אני יודעת. את טיין דיילי הכרתי בתור מקסין גריי, אימה של איימי בסדרה "המשפט של איימי". על סמך גילה יכולתי להסיק שהיא במקצוע כבר שנים, שיש לה עבר מפואר וקרדיט רב, אך לא עשיתי זאת ואף פעם לא טרחתי לבדוק עד שנתקלתי בנאום הזכייה הזה משנת 1984, על תפקידה בסדרה "קגני ולייסי" זאת הייתה הזכייה השנייה ברציפות שלה בעוד הקו-סטארית שלה, שרון גלאס, מעולם לא זכתה.
שנה לאחר מכן טיין דיילי זכתה שוב, אך לא לאבד תקווה! בשנת 1986 שרון גלאס קיבלה את הזכייה לה יחלה כל השנים והחזירה תודה מצחיקה לטיין דיילי. (מתחיל אחרי 2 דק')
עוד כמה נאומים ששווים אזכור: קת'רין הייגל – 2007אופרה ווינפרי – 1998 וקריסטי אלי ב1991.
אם הגעתם עד כאן וחסרה לכם גברת אחת מיוחדת שבעקביות נותנת את הנאומים הכי מצחיקים, וכן אני כמובן מדברת על הגברת טינה פיי, אז הסירו דאגה מלבכם כי אני כל-כך אוהבת את נאומיה ולשמחתנו יש הרבה כאלה, שהיא מקבלת פוסט משלה. וכן, גם הגברים יקבלו את מקום הכבוד שלהם בנאומים מצחיקים, בהמשך.
מקווה שנהניתם. :)

2 תגובות:

  1. איילת, זו הפעם הראשונה שאני בבלוג שלך, ממש כיף להיות פה, מצחיק, מעניין, מביא זוויות חדשות, מרגישים בבית! כל הכבוד, תפרסמי כמה שיותר!

    השבמחק