יום ראשון, 2 באוקטובר 2011

It's Not What You're Thinking - דקסטר


dexter-kill

איזה כיף שחוזרים לשגרה! אז אתמול בתאריך 02.10.11 שודר הפרק הראשון בעונה השישית של דקסטר, Those Kinds of Things. אם טרם צפיתם בפרק כל מה שתקראו החל מהפסקה הבאה הוא ספוילר כמובן ויפגע בצפייתכם.

העונה השישית של דקסטר נפתחה בסימן מראית עין לעומת מציאות כשכל מה שראינו וחשבנו היה בעצם אחרת, דקסטר אפילו ציין זאת בעצמו לפחות פעמיים בתוך הפרק.
כך היה שדקסטר עם פצע הדקירה זאת בעצם תחבולה, אחותו של בטיסטה היא אכן רק אחותו והבייביסיטר של האריסון (האומנת נעלמה וכך גם כל התיאוריות הקודמות שלנו!), הקידום של לגוורטה הוא בעקבות סחיטה ואפילו מסוקה לא שכר את המתמחה הבלונדינית, כלומר לבנתיים. אז מה היה לנו בפרק?
jesus-dexter קודם כל חלף קצת זמן מסוף העונה הקודמת, דקסטר ממשיך לרצוח כהרגלו, אך בעקבות כניסתו העתידית של האריסון לגן (תרשו לי לתרגם Preschool לגן, נכון?) מתחיל לחשוב על נושא הדת והאמונה. כהרגלו הוא מגיע למסקנה שהוא מת מבפנים, מה שהופך את העיסוק העונתי בנושא האמונה למעט מוזר בעיני אך בשל הרוצחים הסדרתיים מהצד השני של הסיפור, שמצטטים פסוקים לא ברורים, כנראה שהסיפור באמת ימשיך ולא יגמר במסקנה הפשוטה של דקסטר.
בנוסף לכך, דקסטר הולך לפגישת מחזור של התיכון שלו ומגלה שהוא הפך לפופולארי עם השנים שחלפו בעקבות אובדן ריטה והעיסוק המקצועי מעורר הסקרנות שלו (אם הם רק היו יודעים מה הוא עושה בלילות…). היה מעניין לראות את האנלוגיה בין הבעל שרצח את אשתו לבין דקסטר שגם בעצם רצח את אשתו אבל מבחינתנו דקסטר הוא סוג של לוחם צדק והבעל הוא רוצח. ולבסוף דקסטר תופס את הבעל ומעניש אותו על הרצח שביצע. (אגב, מה זה התירוץ המטופש הזה של גירושים? לא קונה.)
dexter-deb-gunקווין ודב היו די מעניינים, הם נכנסו לשגרת חיים , למצב שהם רבים על רכישות לא שגרתיות, אך קווין קצת לא שם כל הפרק. רק כשהוא כמעט לגם מהנר הבנתי מה מטריד אותו וזה כמובן, הצעת הנישואים שהוא תכנן. לצערו דברים לא הלכו כדרכו ומתפתח קרב יריות לא ברור במסעדה כשדב נפצעת קלות אך תופסת את היורה. אני ממש מקווה שלסיפור היריות תהיה משמעות אמיתית והוא לא יתגלה כאירוע אקראי כי אחרת כל מה שיהיה לי להגיד הוא שזאת עצלות תסריטאית וקצת זלזול בצופים, סתם קרב יריות כדי לדחות את הצעת הנישואים ולשים מכשולים בדרך.
angel-batista-sister-dexterבטיסטה ולגוורטה גרושים(ידעתי שזה יקרה), לקח להם זמן לגלות לנו את זה וקצת הטעו אותנו בהתחלה (אחותו, נאום הקידום של מריה וכו') אבל הם ללא ספק גרושים. לגוורטה הציעה לבטיסטה קידום אבל כמובן שגם הוא בא כדי לשרת אותה, להבטיח שאם הוא עובד תחתה בכל פעם שתיפול על מישהו האחריות זה בטוח לא יהיה עליה, מזעזעת כמו תמיד. לא היה יותר מדי מעניין לגלות שלגוורטה שוב מפלסת את דרכה למעלה בדרכים מלוכלכות.
בטיסטה עצמו מתמודד עם אחותו ותחושת האבהות כלפיה, מתמודד עם הרווקות וכמובן עם הקידום שהוצע לו והוא בחר לקחת, בכל זאת 20% העלאה בשכר.
dexter-groupמסוקה היה משעשע כרגיל עם חבורת המתמחים שהוליך ממקום למקום ברחבי המחלקה עד שבחר לשכור את הבחור עם הציונים הטובים ביותר כמתמחה, אך האבחון הטוב ביותר שלו היה להגיד על גופה שהאיש מת ולאחר מכן להתעלף, בהתאם לכך יש לצפות לבלונדינית, שכל הגברים התקשו להסיר ממנה את העיניים, בפרקים הבאים.
snakes-dexterהקו האחרון שנפתח הפרק היה כמובן המקרה המשטרתי של מעיים בנפרד וגופה עם נחשים בתוכה. אז קודם כל, תרשו לי לחלוק איתכם שאני ממש שונאת נחשים וזה לא היה נעים בכלל, למרות שהם נראו ממוחשבים למדי ושנית כל, כל הציטוטים של שתי דמויות המשנה (הנחשים האמיתיים, חה!) שהצטרפו, ממש לא עושים לי את זה (איזה תגובה עניינית ומנומקת, אה?). אני פשוט לא מתעמקת יותר מדי בציטוטים ועל הדרך כנראה מפספסת הרבה דברים חשובים, אבל אני בטוחה שנסתדר בסוף ,נכון? פספסתי משהו חשוב? :)
אני גם פחות אוהבת לראות מתחילת העונה את הצד השני פועל ויותר אוהבת לגלות הכל מהצד של דקסטר, אבל לא נפסול עדיין, נראה לאן הם לוקחים אותנו עם זה.
real-snakesבכל מקרה, דקסטר חזר וטוב שכך, כי כבר ממש התגעגעתי. הפרק עצמו לא היה מדהים אבל נחמד, הרבה השלמת פערים וקווי עלילה חדשים שנפתחו ועכשיו נמשיך לצפות ונהנה מהדרך. אשמח לתגובות, הערות והארות.

3 תגובות:

  1. נהניתי מאד. אני לא בטוחה אם זה היה יותר ממה שקרה בפרק או יותר זה שהתגעגעתי לסדרה, אבל היא עדיין מרתקת אותי כמו בהתחלה.
    וממש נבהלתי בתחילת הפרק כשדקסטר תקף את צוות האמבולנס שבא לעזור לו, חשבתי שהוא השתגע והתחיל לרצוח חפים מפשע:|

    אני מצטרפת לתקווה שלך על סצינת הירי במסעדה. אני ממש אתאכזב אם זה היה סתמי.

    [ליאורה שלא יכולה לעשות לוג אין לגוגל מבלי להרשם לבלוגים]

    השבמחק
  2. ***ספויילרים***אני מאוד אוהבת את דקסטר. תמיד אני צופה בסדרות לצפייה ישירה אונליין, ואת דקסטר אני רואה ממש כשהסדרה עולה. ראיתי את כל העונות והן היו מדהימות. החמישית ממש איכזבה אותי. רוצה קצת לברוח לא איזה פסיכי דתי. את זה יש מספיק בעולם. זה היה אכזרי מדי, אלים, סדיסטי. והסוף עם אחותו - מה יצא מזה? נאלץ לחכות שהקיץ הנוראי יעבור ונראה.. בינתיים נתנחם בדם אמיתי וסדרות מצויינות אחרות!

    השבמחק
  3. צליל - אני מסכימה.
    את יכולה לקרוא פוסט שכתבתי בהמשך העונה, אחרי הצפייה בפרק 8 שמביע את תחושות דומות:
    http://the-remote-controls.blogspot.co.il/2011/11/blog-post.html

    גם אני התאכזבתי מכל העונה, מהאופן שבו התנהלו מול נושא הדת (שמבחינתי לפחות היה יכול להיות מרתק, שנון, חתרני אך היה שטחי ומאכזב) וכמובן מקו העלילה עם דב והקליפהאנגר שלא הותיר הרבה רצון לחזור לעונה הבאה.

    עם זאת, נקווה שיחזרו לעצמם בעונה החדשה ולא יאכזבו, למרות שאני לא ממש אופטימית.

    השבמחק